arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۹ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۲
ادعای جدید رویترز

تهران، میزبان 50 هزار چریک حامی بشار اسد برای تعلیمات چریکی! + جزئیات گزارش رویترز

یکی از این چهار چریک، بنام سمیر، که مسیحی است برای خبرنگار رویترز توضیح داده است که دوره تعلیماتی آنها پانزده روزه بوده و تعلیمات چریک شهری آموخته اند. نظامیانی که به این چریک ها آموزش می داده اند گفته اند که نیرو های حزب الله هم همین دوره آموزشی را می گذرانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رویترز در گزارشی که بیشتر به یک جنگ روانی علیه ایران شباهت دارد، بدون ارائه مستندی از شهر حمص مدعی شده است که با چهار نفر از چریک های طرفدار بشار اسد مصاحبه کرده و انها برای خبرنگار این خبرگزاری توضیح داده اند که برای مبارزه با شورشیان مخالف دولت، انها را با هواپیما به تهران فرستاده اند تا در آنجا تعلیمات چریکی بیاموزند!

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ رویترز نتیجه میگیرد که دولت سوریه این کار را بقصد تقویت ارتش این کشور که در جنگ های دو ساله اخیر تضعیف شده است انجام می دهد!

نویسنده این گزارش که برای "محرمانه" نشان دادن این گزارش، خواستار عدم افشای نامش شده، از گفتگوهایش با چهار نفر از اهالی حمص سخن گفته و می نویسد که نیروهای اپوزیسیون هم می گویند مدارکی را در اثبات وجود شبکه چریک های تعلیم دیده در ایران در اختیار دارند.

یکی از این چهار چریک، بنام سمیر، که مسیحی است برای خبرنگار رویترز توضیح داده است که دوره تعلیماتی آنها پانزده روزه بوده و تعلیمات چریک شهری آموخته اند.

وی می‌گوید همراه با گروهی دیگر، دوره‌ای ۱۵ روزه برای جنگ‌های شهری دیده و برای کار با سلاح سبک و موشک‌های زمین به هوا تمرین کرده‌است. برخی دیگر مهارت‌های تک‌تیراندازی را فراگرفته‌اند.

سمیر ادامه داده که در دوره آموزشی، به آنها فنون جنگ چریکی و راه‌های حملات غافلگیرانه آموخته‌اند. وی گفته که گروه دیگری از حزب‌الله لبنان نیز به موازات سوری‌ها در حال گذراندن آموزش‌های پیچیده‌‌تری بودند

سامر می گوید: "ایرانی‌ها مرتب به ما می گفتند که این جنگ علیه سنی‌ها نیست بلکه به خاطر سوریه است. اما علوی هایی که در این دوره آموزشی شرکت داشتند.

وی همچنین اظهارات تندی به نقل از حامیان علوی اسد به زبان آورد!

افرادی که با آنها مصاحبه شد، گفتند که به گروههای مختلف تقسیم می شدند. برخی بعنوان نیروهای زمینی با سلاح‌های خودکار و جنگ افزار پدافند آموزش می دیدند و به برخی آموزش تک تیراندازی داده می شد. این افراد از پایگاه هوایی لتاکیه به تهران اعزام و بعد با اتوبوس به مکان نامعلومی برده می شدند.

سامر می گوید: "به محض ورود، ما را سوار اتوبوس هایی کردند که پنجره‌هایشان با پرده پوشانده شده بود و به ما گفتند پرده‌ها را باز نکنیم. به کمپ رسیدیم. یکراست از فرودگاه به کمپ و از کمپ به فرودگاه. چیزی غیر از اردوگاه ندیدیم.

به روایت رویترز، ارزیابی فرمانده اطلاعات اسرائیل و نیز یک دیپلمات غربی این است که ایران لااقل پنجاه هزار چریک را آموزش داده و خیال دارد این رقم را به صد هزار نفر برساند!

بنابر ادعای رویترز، هنوز مشخص نیست چه تعداد از افراد "شبیحا” به ایران فرستاده شده اند اما برخی از افرادی که خبرگزاری رویترز با آنها مصاحبه کرده، گفتند که به صورت گروههای چهارصد نفره در می آمدند و سپس در قالب گروههای کوچکتر به ایران اعزامی می شدند. آنان معتقدند این آموزش در اختیار بسیاری از شبه نظامیان طرفدار بشار اسد در سراسر سوریه قرار گرفته است!

به گزارش رویترز، جنگجویان شبیحا میگویند ایران همچنین نیروهای سوری را در داخل خاک سوریه آموزش می دهد و از آنها پشتیبانی می کند که خود، این پرسش را مطرح می سازد که چرا باید این شبه نظامیان برای آموزش به ایران اعزام شوند.

رویترز می نویسد اکثریت چریک هائی که برای تعلیم به ایران فرستاده می شوند مسلمان علوی هستند. یعنی یک گروه شیعی که طایفه بشار اسد به آن تعلق دارد. علاوه بر آنها مسلمانان دروز و مسیحی ها هم برای تعلیمات به ایران فرستاده می شوند.

این در حالی است که ایران بارها این اخبار را تکذیب کرده اند و گفته اند تنها کمک های انساندوستانه برای سوریه می فرستند.

همچنین یورو نیوز نوشت: یک منبع امنیتی آگاه در دولت سوریه که خواست نامش فاش نشود، این مطلب را که دولت، جنگجویان خود را برای دیدن آموزش رزمی به ایران اعزام می کند، تکذیب کرد و گفت: "ما نیروهای ویژه خود را برای این نوع نبرد، آموزش می دهیم.” او افزود: "از سال ۲۰۰۶، ما واحدهای چریکی آموزش داده ایم. چرا باید افراد را به ایران بفرستیم؟”
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
58
91
مگه کیهان این همه ادعا میکنه و حرف میزنه، مستندی ارائه میکنه؟ تازه ادعاهای کیهان به عنوان سند در دادگاه ها هم مورد استفاده قرار میگیره، خیلی جالبه...!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
5
33
منزل خودشونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
104
12
متاسفانه انتخاب به یک منبع برای انتشار دروغ های رسانه های غربی تبدیل شده است . بهتر است علاوه بر کپی کردن خبر تحلیل خودتون رو از این گونه اخبار بیان کرده.در اینصورت اعتماد مخاطبین به این سایت افزایش پیدا میکند
سید امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
67
120
اولاً:
وقتی کشورهای عربی ، برخلاف تمام مقررات بین المللی ، سلاح به دست تروریستهای سوریه میرسانند ، آموزش دادن گروههایی از یک کشور ، تحت قرارداد بین دوکشور (که هم اکنون بین بسیاری از کشورهای جهان برقرار است) چه عیبی دارد؟
به عنوان مثال اسرائیل مسئولیت آموزش ارتش ترکیه را بر عهده دارد، چرا هر کاری که شما بکنید هیچ عیبی ندارد و هر کاری که ایران بکند غلط است؟

دوماً:
چرا ایران باید این کار را در خاک خودش انجام دهد؟!
اصلاً میدانید 50000 نفر را به کشوری انتقال دادن یعنی چه؟!
نظرات بینندگان