arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۲

منابع صندوق توسعه به مرز 70 میلیارد دلار می‌رسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی با تاکید بر این که صندوق توسعه با هدف افزایش درآمدهای ارزی از بنگاه‌ها و طرح‌هایی که ارزآوری داشته باشند حمایت می کند، گفت:در صورت تحقق سهم صندوق از درآمدهای نفتی در سال 92، منابع صندوق به حدود 70 میلیارد دلار می‌رسد.

محمود دودانگه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که پیش بینی ما در سال گذشته این بود که منابع صندوق توسعه ملی به حدود 50 میلیارد دلار برسد، اظهار کرد: هنوز آمار مربوط به اسفندماه مشخص نشده و نمی توان رقم دقیقی را اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به این که محدود شدن درآمدهای نفتی یکی از چالش‌های سال گذشته بود، افزود: در پی این اتفاق اقتصاد اتکاء خود به درآمدهای نفتی را کاهش داد و عملا اقتصاد بدون نفت را تجربه کردیم بنابراین در سال جاری به دنبال افزایش صادرات غیرنفتی هستیم و در این راستا یکی از ماموریت های صندوق توسعه ملی این است که تسهیلات ارزی و ریالی خود را به بنگاه ها و طرح هایی تخصیص دهد که ارزآوری داشته باشند.

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی اولویت دیگر صندوق توسعه را حضور در بازارهای بین المللی اعلام و خاطرنشان کرد: یکی از زمینه های فعالیت صندوق حضور در بازار های پولی و مالی بین المللی است و سعی می کنیم از حضور صندوق در این بازارها به نفع اقتصاد کشور بهره ببریم.

دودانگه درباره میزان منابع صندوق توسعه ملی در سال جاری گفت: در صورتی که فضا مساعد باشد و سهم صندوق از درآمدهای ناشی از فروش نفت محقق شود، میزان منابع ورودی به صندوق در سال جاری به 15 الی 20 میلیارد دلار می رسد و صندوق توسعه 70 میلیارد دلاری می شود.
نظرات بینندگان