arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۲

پلیس منچستر حمله به “گت ها” را “جنایت ناشی از تنفر” می داند

ایموهایی که لباس زنانه می پوشند غالبا به دلیل گرایشهای جنسی که به نظر می رسد داشته باشند، هدف توهین و یا حتی حمله فیزیکی قرار می گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شش سال پس از کشته شدن سوفی لانکستر، دختر جوان متعلق به جنبش گت در شهر منچستر بریتانیا، پلیس این شهر از تصمیم خود برای ثبت شکایتهای اعضای این گروه که مورد حمله قرار گرفته اند، خبر داد.

یکی از دوستان سوفی با استقبال از این تصمیم می گوید: "ما سالها قربانی رفتار کسانی بوده ایم که در مورد ما پیش قضاوت داشته و ما را تحمل نمی کردند. فوق العاده است که هم اکنون در حومه منچستر به این رفتار همانند تنفر و جرم به آن نگاه می شود. ما می توانیم تعداد بدرفتاریهایی که با ما شده است را به دولت ارائه دهیم و امیدوارم که در سطح کشور به آن توجه شود.”

این اولین بار است که پلیس محلی بریتانیا تصمیم به حمایت از آنها گرفته است.

معاون پلیس حومه منچستر در این باره می گوید: "اگر شما قربانی جرم ناشی از تنفر بوده اید، صرف نظر از این که انگیزه آن چه باشد، تجربه خود را به ما بگویید، ما بررسی خواهیم و آن را به عنوان یک جنایت ناشی از تنفر به دادگاه ارجاع خواهیم داد.”

ایموهایی که لباس زنانه می پوشند غالبا به دلیل گرایشهای جنسی که به نظر می رسد داشته باشند، هدف توهین و یا حتی حمله فیزیکی قرار می گیرند.

یکی از آنها می گوید: "آنها ما را با سلاح تهدید می کنند، توهین کرده و سپس فرار می کنند. رفتارهایی شبیه این.”

دیگری هم می گوید: "هرگز به صورت جدی تهدید نشده ام. ولی من هم مثل بقیه در خیابان توهین شنیدم اما برخی دوستانم را تهدید به حمله فیزیکی و یا حمله با سلاح کردند.”

جنبش گت، موسوم به خرده فرهنگ گت، در اواخر دهه هفتاد میلادی پس از جنبشهای موسیقی پانک و پست پانک در بریتانیا بوجود آمد.

نظرات بینندگان