arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۲

پوتین: ارسال اسلحه برای اپوزیسیون سوریه باید فورا قطع شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"ولادیمیر پوتین" (Vladimir Putin) رییس جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه رادیو تلویزیونی ARD آلمان در آستانه بازدید از آلمان در روز های 7 و 8 آوریل اعلام کرد برای حل و فصل اوضاع در سوریه باید برا ی قطع فوری ارسال اسلحه برای اپوزیسیون این کشور تلاش شود.

پوتین گفت:" من فکر می کنم باید برای قطع فوری عملیات نظامی و آتشباری از هر دو طرف و قطع ارسال اسلحه تلاش شود همواره به ما می گویند:"روسیه به اسد اسلحه تحویل می دهد". اولا هیچگونه ممنوعیتی برای ارسال اسلحه به دولت قانونی فعلی وجود ندارد. ثانیا طبق گزارش چندی پیش روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" اپوزیسیون فقط در زمان اخیر و فقط از طریق فرودگاه های مجاور سوریه 3500 تن تسلیحات و مهمات دریافت کرده است. این کار راباید متوقف کرد".

 رییس جمهور روسیه یادآور شد که "براساس موازین معتبرحقوق بین المللی ارسال تسلیحات به گروه های خواستار برهم زدن ثبات در این یا آن کشور از راه مسلحانه غیر قابل قبول است".

یادآور می شود درگیری دولت و اپوزیسیون در سوریه از ماه مارس سال 2011 میلادی تا به حال ادامه دارد. طی این مدت طبق اطلاعات سازمان ملل متحد بیش از 70 هزار نفر کشته  شده اند. کشورهای غربی و تعدادی از کشورهای عربی خواستار کناره گیری "بشار اسد" رییس جمهور سوریه از سمت خود بوده و می گویند این کار باعث قطع خشونت خواهد شد. روسیه نگران آن است که دخالت خارجی در سوریه و سقوط حکومت این کشور منجر به گسترش درگیری شود. مقامات سوریه می گویند با جنگجویان بخوبی مسلح تحت حمایت خارجی روبرو هستند. آنها خاطرنشان می سازند تعدادی از گروه های مسلح مخالفان با شبکه تروریستی "القاعده" ارتباط مستقیم دارند.
نظرات بینندگان