arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۲

جلالی:لاریجانی تاکنون احساس‌تکلیف نکرده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: تا این ساعت که من با شما گفتگو می‌کنم آقای لاریجانی در مقابل این فشارها جواب منفی داده و اعلام کرده که من هیچ تکلیفی را برای حضور در انتخابات احساس نمی‌کنم.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، کاظم جلالی رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت صبح امروز برگزار شد که در این جلسه آقای لاریجانی، ابوترابی‌فرد و باهنر و سایر اعضای شورای مرکزی حضور داشتند.

وی افزود: در جلسه امروز مباحثی در خصوص سال حماسه سیاسی و اقتصادی مطرح شد؛ همچنین در مورد این موضوع بحث کردیم که مجلس و فراکسیون رهروان چگونه در این دو بُعد حماسی سهیم باشند.

جلالی ادامه داد: مقرر شد بررسی‌های لازم را در خصوص بودجه 92 انجام دهیم تا در بحث بودجه به سرساز حماسه اقتصادی باشیم و از سوی دیگر در بحث‌های اقتصادی بررسی‌های لازم را برای تهیه طرح‌های لازم انجام دهیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس اظهار داشت: همچنین در بحث حماسه سیاسی ما در خصوص انتخابات ریاست جمهوری بحث کردیم و بر حضور حداکثری مردم تأکید داشتیم و تصمیم‌گیری‌های لازم در این زمینه اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: مقرر شد کمیته‌ای را تعیین کنیم تا این کمیته شاخصه‌های یک رئیس جمهور خوب را استخراج کنند و براساس این شاخصه‌ها با کسانی که کاندیدای ریاست جمهوری هستند وارد گفتگو و مذاکره شویم و به این اشخاص براساس شاخصه‌ها نمره دهیم و در نهایت کسانی که بیشترین نمرات را آوردند به بند فراکسیون اصولگرایان ولایت دعوت کنیم تا این افراد برنامه‌های خودشان را ارائه دهند.

جلالی گفت: در نهایت بعد از رأی‌گیری، کسی که بیشترین رأی را در فراکسیون بیاورد مورد حمایت فراکسیون قرار می‌گیرد؛ البته در گام نخست لازم است ائتلاف‌هایی که در جریان اصول‌گرایی تشکیل شده زودتر نتیجه خود را اعلام کنند.

نماینده مردم شاهرود ادامه داد: قرار است بعضی از این ائتلاف‌ها نتایج را دیرهنگام اعلام کنند که به نظر می‌رسد این موضوع لطماتی داشته باشد؛ مثلاً با 2+1 مذاکراتی داشتیم تا زودتر نتیجه خود را اعلام کنند و بگویند که کاندیدای اصلی بین سه نفر چه کسی است؛ همچنین مورد ائتلاف موسوم به 3+2 هم مذاکره شد تا زودتر خروجی کارشان را اعلام کنند چرا که اگر خروجی‌ها مشخص شود تصمیم‌گیری برای ما راحت‌تر است و ما با خروجی‌های این ائتلاف‌ها وارد مذاکره می‌شویم.

جلالی اظهار داشت: 3+2 اعلام کرده که قبل از ثبت‌نام نامزدش را مشخص می‌کند و 2+1 هم قرار بود طی مذاکراتی که انجام دادیم تا 20 فروردین نتیجه نهایی را اعلام کند که در حال حاضر 2 روز فرصت تا 20 فروردین نمانده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: همچنین خبرهایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه برخی از امکانات دولتی در جهت تقویت کاندیدای خاص استفاده می‌کنند که به نظر می‌رسد این اقدام نادرست است و حتماً ناظران باید در این رابطه به وظیفه خود عمل کنند و از امکانات بیت‌المال کسی نباید هزینه کند.

جلالی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد حضور علی لاریجانی در انتخابات آینده گفت: بنده مطلعم که فشار بر آقای لاریجانی برای حضور در انتخابات بسیار زیاد است و درخواست‌هایی از سوی علما، شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی و تشکل‌های مردمی از وی می‌شود.

وی افزود: تا این ساعت که من با شما گفتگو می‌کنم آقای لاریجانی در مقابل این فشارها جواب منفی داده و اعلام کرده که من هیچ تکلیفی را برای حضور در انتخابات احساس نمی‌کنم.

وی گفت: آقای ابوترابی و باهنر هم از اعضای فراکسیون هستند اما در مورد کاندیداتوری خودشان به تشخیص تشکل‌های خارج از مجلسشان تصمیم گرفتند تا در انتخابات حضور یابند.

نظرات بینندگان