arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۲

«پنگول» هم سینمایی می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سیدجواد هاشمی فیلم سینمایی "پنگول" را با بازی عروسک پنگول تا پایان بهار جلوی دوربین می‌برد.

سیدجواد هاشمی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با مهر با بیان این مطلب که به زودی و تا قبل از پایان فصل بهار فیلم سینمایی "پنگول" جلوی دوربین می‌رود، گفت: در تلاش هستم تا این فیلم را برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان آماده کنم. "پنگول" یکی از شخصیت های محبوب تلویزیونی است که توانسته جایگاه مناسبی را در بین کودکان بدست آورد.

وی توضیح داد: "پنگول" می تواند در سینما تبدیل به شخصیتی آموزنده شود که کودکان از اشتباه‌های وی پند بگیرند. فیلمنامه این فیلم سینمایی توسط خودم نوشته شده و به احتمال زیاد تهیه‌کنندگی آن را نیز برعهده خواهم داشت.

این بازیگر ادامه داد: با تعدادی از بازیگران سینمایی برای حضور در این فیلم صحبت شده که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم، اما بازیگران اصلی فیلم بازیگران مجموعه "رنگین کمان" هستند.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که "پنگول" تا چه اندازه می‌تواند مانند "کلاه قرمزی" در سینما موفق باشد، گفت: با تمام احترامی که برای گروه سازنده "کلاه قرمزی" قائلم اما فیلم سینمایی "کلاه قرمزی" برای کودکان ساخته نشده، بلکه مخاطب آن بزرگسالان بودند اما "پنگول" برای کودک و نوجوان ساخته می‌شود.

کارگردان فیلم "پیشونی سفید" توضیح داد: مهم نیست که این فیلم سینمایی بتواند فروش خوبی داشته باشد یا خیر اما مهم این است که بتوانم روش درست زندگی کردن را به کودکان و نوجوانان یاد بدهم.

وی در پاسخ به این که ساخت قسمت دوم فیلم "اختاپوس" به چه زمانی موکول شده است؟ گفت: فیلمنامه این فیلم سینمایی آماده است، اما من به دنبال شرایط مناسب برای ساخت آن هستم. البته بسیاری از دوستان معتقد هستند که در حال حاضر زمان خوبی برای ساخت قسمت دوم "اختاپوس" است ولی ترجیح می‌دهم که این فیلم را بعد از پایان ساخت "پنگول" جلوی دوربین ببرم.

پنگول گربه‌ای عروسکی است که در ویژه‌برنامه کودک و نوجوان شبکه تهران چند سالی است که مهمان خانه بچه‌ها شده است.
نظرات بینندگان