arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۲

فوت ۱۲ زائر ایرانی در عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
براساس گزارش آماری ارائه شده از ابتدای عملیات عمره مفرده سال 92-91 تا پایان 17 فروردین‌ماه، حدود 200 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.

به گزارش فارس، براساس آمار ارائه شده از ابتدای عملیات عمره مفرده سال 92-91 تا پایان 17 فروردین‌ماه، 175هزار و 998 زائر بیت‌الله الحرام، اعمال عمره مفرده خود را به پایان رسانده‌اند و این در حالی است که 196 هزار و 628 زائر ایرانی تاکنون وارد کشور عربستان شده‌اند.
 
در حال حاضر هم‌اکنون 16 هزار و 393 زائر در مکه مکرمه حضور دارند؛ روز گذشته 2 هزار و 734 زائر از مدینه منوره و پس از محرم شدن در مسجد شجره وارد مکه شدند و حدود 2 هزار و 677 زائر نیز تا پایان روز گذشته برای بازگشت به کشورمان، راهی فرودگاه جده شده‌آند.
 
همچنین روز گذشته 410 دانشجو در قالب 3 گروه پس از زیارت قبر مطهر نبی مکرم اسلام (ص) و سایر اماکن و مشاعر مقدس مدینه وارد مکه شدند که به احتساب ورود تعداد دانشجویان از ابتدای عملیات عمره امسال، 3 هزار و 240 دانشجو در قالب 24 گروه به مکه مکرمه عزیمت کرده‌اند.
 
جهت رفاه حال عمره گزاران و اسکان آنها 21 هتل در مکه پیش بینی شده است. همچنین مجموعا 73 دستگاه اتوبوس در راستای جابجایی زائران در شهر مکه بطور روزانه و در خطوط هشتگانه فعالیت می‌کنند.
 
براساس این گزارش، به احتساب حادثه ناگوار عصر پنجشنبه در فرودگاه بین‌المللی جده، 12 زائر تاکنون فوت شده‌اند و 45 زائر نیز در بیمارستان‌های مکه مکرمه بستری بوده‌اند.
نظرات بینندگان