arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۲

نيروگاه اتمي بوشهر هيچ آسيبي نديده است/ فاصله چندصدکيلومتري مرکز زلزله با نيروگاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار بوشهر با اشاره به زلزله عصر امروز بوشهر گفت: نيروگاه اتمي بوشهر هيچ آسيبي نديده و مرکز زلزله روستاهاي شنبه، باغان، درويشي و کاکي در شهرستان دشتي بوده‌اند.

فريدون حسنوند استاندار بوشهر در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، در تشريح آخرين جزئيات زلزله عصر امروز در استان بوشهر، گفت: مرکز اين زلزله روستاهاي شنبه، باغان، درويشي و کاکي در شهرستان دشتي بوده است.
 
وي افزود: اين زلزله در سه مرحله به بزرگاي 6.1، 4.8 و 5.3 در مقياس ريشتر بوده و تا به حال هيچ آماري از ميزان خسارت وارده اعلام نشده است.
 
استاندار بوشهر تصريح کرد: عمليات امدادرساني آغاز شده و نيروهاي بسيج، نيروي انتظامي، هلال احمر و ساير نيروهاي امدادي نيز آماده و به محل اعزام شده اند.
 
حسنوند تاکيد کرد: شوراي تامين امنيت استان نيز تشکيل جلسه داده و تا يکي دو ساعت آينده جزئيات بيشتري از اين حادثه اعلام خواهد شد.
 
وي همچنين اخبار مربوط به خسارات وارده به نيروگاه اتمي بوشهر در اثر اين زلزله را تکذيب کرد و گفت: نيروگاه اتمي بوشهر با مرکز زلزله چندصد کيلومتر فاصله داشته و هيچ آسيبي به اين نيروگاه نرسيده است، بنابر اين اخبار منشره در اين زمينه دروغ است.
 
لازم به ذکر است، ساعت 16:22 عصر امروز (سه شنبه 20 فروردين) زمين‌لرزه‌اي به بزرگي 6.1 درجه در مقياس ريشتر شهرستان دشتي از توابع استان بوشهر را لرزاند دو پس لرزه 5.3 و 4.8 ريشتري را اين منطقه را لرزاند.
نظرات بینندگان