arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۲
یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

رئال باخت و صعود کرد/ دورتموند دقیقه 92 پیروز شد

از دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم فوتبال بورسیا دورتموند آلمان و رئال مادرید اسپانیا به مرحله بعد صعود کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش انتخاب ورزشی، از دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم فوتبال گالاتاسرای در ورزشگاه خانگی خود تلکام آرنا استانبول در حالی میزبان رئال مادرید اسپانیا بود که در بازی رفت در سانتیاگو برنابئو با نتیجه سنگین 3 بر صفر شکست خورده بود. این بازی در نهایت با نتیجه 3 بر 2 به سود گالاتاسرای به پایان رسید.
بازی با حملات سنگین رئال روی دروازه گالا آغاز شد و رونالدو موفق شد در دقیقه 7 دروازه تیم گالا را با یک بغل پای زیبا در درون محوطه شش قدم باز کند تا امیدهای کمرنگ گالا باز هم کمرنگ‌تر شود.
بعد از این گل رئال مادرید کاملا خیالش از بابت صعود راحت شد و تمایلی برای حمله نداشت و تیم گالاتاسرای هم آن توان لازم را برای حمله نداشت تا اینکه نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.
اما نیمه دوم را گالاتاسرای طوفانی آغاز کرد و در دقیقه 58 امانوئل ابوئه از روی پاس زیبایی که اشنایدر ارسال کرد با شوتی زیبا از بیرون محوطه جریمه دروازه رئال را گشود و بازی را به تساوی کشاند.
دقیقه 60 اشنایدر در یک موقعیت بسیار عالی در درون محوطه شش قدم توپ را با ناباوری به بیرون بزند.
دقیقه 66 دروگبا یک موقعیت گل زنی را از دست داد.
دقیقه 71 اشنایدر روی حرکتی زیبا و دریبل بازیکنان رئال گل دوم را وارد دروازه رئال کرد.
 دقیقه 72 دیدیه دروگبا روی اشتباه واران با یک پشت پای زیرکانه گل سوم را زد تا امیدها به اردوی گالاتاسرای بازگردد.
دقیقه 73 شوت سرضرب رونالدو در درون محوطه جریمه از روی دروازه گالا به بیرون رفت.
دقیقه 90 آربلوا از زمین مسابقه اخراج شد تا نگرانی‌های مورینیو سرمربی رئال بیشتر شود.
 دقیقه 91 پاس رو به عقب کریم بنزما در محوطه جریمه به رونالدو رسید و او با یک شوت زیبا تبدیل به گل دوم رئال کند تا حماسه‌سازی تیم ترکیه‌ای نیمه تمام بماند و بدین ترتیب مورینیو و فاتح تریم همدیگر را در آغوش گیرند.
بدین ترتیب رئال مادرید موفق شد با نتیجه 5 بر 3 در مجموع 2 بازی رفت و برگشت گالاتاسرای را حذف کرده و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.
 
در دیگر بازی این مرحله تیم فوتبال بورسیا دورتموند آلمان در ورزشگاه خانگی خود در حالی میزبان مالاگا اسپانیا بود که در بازی رفت دو تیم به تساوی بدون گل رضایت داده بودند. این دیدار در نهایت با 3 بر 2 به سود دورتموند به پایان رسید.
در یک بازی پر استرس و هیجان انگیز ابتدا خواکین در دقیقه 25 مالاگا را یک بر صفر پیش انداخت اما در دقیقه 40 لواندوفسکی بازی را به تساوی کشاند. گل دقیقه 82 الیسو امیدهای دورتموند را به یاس تبدیل کرد تا این تیم برای صعود یه نیمه نهایی نیاز به 2 گل داشته باشد.
در حالی که به نظر می‌رسید مالاگا با این نتیجه صعود خواهد کرد به یکباره به فاصله یک دقیقه دورتموند نتیجه را با 2 گل رویس و سانتانا در دقایق 90 و 91 موفق شد 3 بر 2 پیش افتد.
دورتموند با این برد موفق شد با نتیجه 3 بر 2 در مجموع 2 بازی رفت و برگشت مالاگا را حذف کرده و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد.


نظرات بینندگان