arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۲

هشدار درباره فاجعه انسانی قرن 21

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه انگلیس طی دیدار با مخالفان سوری در لندن نسبت به وقوع "بزرگترین فاجعه انسانی قرن 21 در سوریه" هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در آستانه نشست گروه 8 در لندن با جمعی از مخالفان سوریه دیدار کرد.

وی در این دیدار که با حضور غسان هیتو، نخست‌وزیر موقت مخالفان سوری و سهیر الاتاسی و جورج صبرا، سه تن از رهبران مخالف برگزار شد نسبت به تبدیل شدن سوریه به "بزرگترین فاجعه انسانی قرن 21" هشدار داد.

وی با بیان اینکه بحران سوریه در راس جدول کاری نشست گروه 8 قرار دارد، اعلام کرد که کشورش هیچ تصمیمی برای تحویل دادن سفارت سوریه در لندن به ائتلاف ملی مخالفان ندارد.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین از رهبران مخالف سوری و ائتلاف ملی مخالفان خواست برای حضور در نشست گروه 8 به انگلیس بروند.

هیگ در پایان این نشست اعلام کرد که در این دیدار در خصوص پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای از جمله راه‌های کمک‌رسانی بهتر به داخل سوریه، راه‌حل‌های سیاسی و نیازها در این خصوص گفت‌وگو کرده است.

هیگ همچنین درباره نیاز گروه‌های مسلح سوری به کمک تسلیحاتی از سوی اتحادیه اروپا گفت: ما درک می‌کنیم که آنها خواهان لغو ممنوعیت کمک تسلیحاتی از سوی اتحادیه اروپا هستند. این حق آنهاست که در برابر چنین مسائلی اعتراض کنند.

ویلیام هیگ در ادامه افزود: ما ائتلاف مخالفان سوریه را به عنوان تنها نماینده قانونی ملت سوریه به رسمیت شناخته‌ایم اما درباره دادن سفارت سوریه در لندن باید اعلام کنم که هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده و ما نمی‌توانیم این سفارتخانه را به ائتلاف ملی مخالفان واگذار کنیم.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه گفت: امیدوارم نمایندگان دموکراتیک و آزاد سوریه بتوانند سفارت سوریه را در زمانی مناسب تحویل بگیرند.

هیگ همچنین درباره مخالفت اتحادیه اروپا با ارسال سلاح به سوریه گفت: هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص اتخاذ نکرده‌ایم اما نشست‌هایی را تا پیش از پایان زمان ممنوعیت تصویب شده در ماه ژوئن آتی برگزاری می‌کنیم.

هیگ اعلام کرد که قرار است در نشست‌ گروه 8 با لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این خصوص گفت‌وگو کند.

کشورهای عضو گروه 8 امروز (چهارشنبه) نشست خود را با حضور برخی از چهره‌های مخالف سوری برگزار می‌کنند.

این در حالی است که بنا به نوشته روزنامه الشرق الاوسط معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه در این نشست حضور نخواهد داشت.
نظرات بینندگان