arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۲

حماس: به دلیل حوادث سوریه، ایران کمتر به ما پول می دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام ارشد حماس گفت که این مجموعه به دلیل کاهش حمایت مالی ایران، با بحران مالی روبه رو است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از شفاف، صلاح البردویل از مقامات ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: به دنبال حوادث سوریه، حمایت های مالی ایران به حماس کاهش یافت به همین دلیل، این جنبش هم اکنون با بحران مالی مواجه است.
 
البردویل اضافه کرد: حماس در حال حاضر با تنگناهای مالی روبه رو است زیرا با محاصره سیاسی و مالی مواجه است. دریافت حمایت مالی از کشورهای عربی بسیار سخت است زیرا اکثر این کشورها درگیر حمایت از انقلاب های عربی هستند و به شدت از سوی آمریکا و اسرائیل تحت نظارت قرار دارند.
 
سوریه از دو سال پیش تاکنون با بحران و خشونت های داخلی روبه رو است که هم اکنون به جنگ داخلی میان ارتش و مخالفان مسلح تبدیل شده است.حماس نیز با وجود اینکه از سوی دولت سوریه به شدت مورد حمایت بود اما در بحران این کشور، حاضر به حمایت از حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه در برابر مخالفان نشد.
 
وی افزود: حمایت مالی ایران از حماس هم به دلیل مشکل در سوریه و تنش در روابط حماس و ایران و تفاوت دیدگاه ها میان دو طرف، کاهش یافته است.
قبل از بحران سوریه، دفتر سیاسی حماس و شمار زیادی از سران این جنبش از جمله خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس، در دمشق مستقر بودند اما پس از آغاز بحران سوریه، سران حماس ، این کشور را ترک و دفاتر این جنبش در دمشق نیز تعطیل شدند.
اما ایران برخلاف حماس، به شدت از حکومت اسد در مقابل مخالفان به شدت حمایت می کند.
نظرات بینندگان