arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۲

بوشهر۳۹بار لرزید/ مداوای۳۵ مجروح زلزله در بیمارستان شهدای خلیج فارس/ یک مجروح همچنان در کما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وقوع پس لرزه ها در استان بوشهر همچنان ادامه دارد به گونه ای که شهر های این استان از بامداد جمعه 39 بار لرزیده اند،

رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر از مداوای 35 مجروح زلزله دشتی در این بیمارستان خبر داد و گفت: خانم 60 ساله‌ای در کما بوده که وضعیت وی نسبت به چند روز گذشته بهتر است.
به گزارش فارس، سعید کشمیری در حاشیه عیادت خبرنگاران از مجروحان زلزله در بیمارستان شهدای خلیج فارس با اشاره به نحوه خدمات‌رسانی بیمارستان شهدای خلیج فارس به مجروحان اظهار داشت: پس از اطلاع از وقوع زلزله، اورژانس را از بیماران معمولی خالی کرده و اورژانس دیگری برای آنان در نظر گرفتیم و دو ساعت پس از زلزله نخستین بیماران به بیمارستان شهدای خلیج فارس آمدند.
تا صبح فردای نخستین روز زلزله 84 مجروح زلزله به بیمارستان شهدای خلیج فارس منتقل و برخی سرپایی مداوا شدند، اما تمام مجروحان حداقل یک روز در بیمارستان شهدای خلیج فارس بستری بودند. عمده آسیب‌ها شکستگی دست، پا، لگن و ران بوده که درمان‌های لازم برای آنان صورت گرفته است.
کشمیری با بیان اینکه اکنون موضوع مراقبت از این مجروحان در دستور کار است، گفت: به دلیل شکستگی‌هایی که این مصدومان داشتند اکنون مراقبت‌های ویژه نیاز دارند که با جدیت بیشتری آن را انجام می‌دهیم. هم اکنون 35 مجروح زلزله در بیمارستان شهدای خلیج فارس بستری و تحت درمان هستند و خانم 60 ساله که در آی سی یو بوده و وضعیت خوبی هم ندارد، به کما رفته هر چند وضعیت هوشی وی نسبت به روزهای گذشته بهتر شده و به ضریب 8 رسیده است. برای همراهان مجروحان نیز اتاق‌های ویژه با امکانات لازم در نظر گرفتیم تا در کنار مجروحان خود باشند.
رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس خاطرنشان کرد: کمبود خون هم نداریم و پرسنل بیمارستان شهدای خلیج فارس با تمام توان در خدمت مجروحان و سایر بیماران هستند.

استان بوشهر جمعه 39 بار لرزید/ هر 24 دقیقه یک زمین‌لرزه
مهر نوشت: استان بوشهر همچنان می‌لرزد و از بامداد جمعه 39 زمین‌لرزه استان بوشهر را لرازنده است.
در حالی که در روزهای گذشته به طور متوسط هر 15 دقیقه یک زمین‌لرزه استان بوشهر را می‌لرزاند، روز جمعه و طی 16 ساعت 39 زلزله در استان بوشهر روی داده است و هر 24 دقیقه یک زمین‌لرزه واقع شده است.
امروز هم مثل روزهای قبل شهر کاکی محل وقوع اغلب زمین لرزه‌ها بوده است به طوری که روز جمعه 24 زمین‌لرزه در موقعیت جغرافیایی کاکی روی داده است که شدت بیشترین زمین لرزه امروز کاکی 4.2 درجه در مقیاس ریشتر بوده است.
بردخون نیز 8 زمین‌لرزه را در روز جمعه داشته است که شدت بیشترین زمین لرزه در این شهر 4.2 درجه در مقیاس ریشتر بوده است. شهرهای خورموج 3 بار، آبدان 2 بار و بوشکان نیز 2 بار زمین لرزه را در روز جمعه داشته‌اند.

آب و برق مناطق زلزله زده بوشهر وصل شد
واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق بوشهر گفت: آب و برق مناطق زلزله زده شهرستان دشتی استان بوشهر وصل شده است.
شاهپور رجایی گفت: با تلاش شبانه روزی افزون بر 50 گروه عملیاتی و با بهره گیری از توان تخصصی و تجهیزات شرکت های آب و برق، تا ظهر روز (چهارشنبه) شبکه عمومی شهر شُنبه و روستاهای خسارت دیده از زلزله - به غیر از روستای درویشی – وصل شد.
وی افزود: به دلیل اینکه فاصله روستای درویشی تا شهر شُنبه 9 کیلومتر بوده و خط انتقال آب آن از جنس آزبست است و اغلب از زمین های زه دار و باتلاقی می گذرد و همچنین در نقاط متعددی دارای شکستگی شده است، هم اکنون گروه عملیاتی ویژه ای در حال رفع این مشکل است و روزهای آینده، این روستا نیز از نعمت آب برخوردار خواهد شد.
رجایی ادامه داد: در زمان حاضر، تانکرهای آب رسانی در اختیار تمام زلزله دیدگان منطقه و روستای درویشی قرار گرفته است و هیچ گونه کمبود آبی حتی در این روستا وجود ندارد.
وی در پاسخ به برخی گلایه ها درخصوص انشعاب های آب و برق حادثه دیدگان شهرستان دشتی، تصریح کرد: هماهنگی، تعامل و آمادگی کامل شرکت های آبفا، آبفار و توزیع برق استان درخصوص ارایه خدمات به مشترکان وجود دارد اما به دلیل احتمال بروز خطر جانبی در اثر برقراری انشعاب برق بعضی از منازل و بروز خسارت های احتمالی، انشعاب این شهروندان پس از رفع کامل خطرهای جانبی، برقرار خواهد شد.

ارسال 4 کامیون مواد غذایی از آبپخش به مناطق زلزله‌زده
فارس نوشت: مصطفی رضایی، رئیس ستاد حفاظت اجتماعی آبپخش از ارسال چهار کامیون مواد غذایی از آبپخش به مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی خبر داد و گفت: اقلام ارسالی شامل آب‌معدنی، نان و خرما بوده که با همکاری ستاد حفاظت اجتماعی، بخشداری، کمیته امداد و بسیج ارسال شده است. اقلام ارسالی تحویل هلال احمر مستقر در منطقه شنبه می‌شود.
نظرات بینندگان