arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۲

پورمحمدی: کابینه ام شرکت سهامی نیست به گرایش‌ها کاری ندارم

من با اختلاط و امتزاج و شرکت سهامی تشکیل دادن موافق نیستم. به گرایش‌ها کاری نداریم و باید به سلامت و وفاداری افراد توجه کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در جمع اعضای نظام مهندسی، ساختمان، کشاورزی و معدن استان خراسان رضوی در مشهد مقدس گفت: من بر روی مسایل اقتصادی تمرکز ویژه دارم و باور من این است که اگر به طور جدی به اقتصاد کشور پرداخته نشود بنیه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بین‌المللی آسیب جدی خواهند دید. امروز نیاز به تحول اقتصادی داریم چون قانون و موتور محرک اقتصاد تولید است و نظامات گمرکی، بیمه، پولی و بانکی باید در خدمت تولید قرار گیرد.

حرمت شکنی‌ها، بی‌انضباطی‌ها و بی‌اعتمادی‌ها به همبستگی ملی آسیب می‌رساند

پورمحمدی آسیب‌های اخلاقی جامعه را یادآور شد و گفت: در فضای عمومی جامعه رفتارهای نامناسبی نضج گرفته است. حرمت شکنی‌ها، بی‌انضباطی‌ها و بی‌اعتمادی‌ها همه را آزار می‌دهد و این به همبستگی ملی آسیب می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌هایم را از همین آغاز چه پیروز شوم و چه شکست بخورم بر درستی و صداقت گذاشته‌ام. چون رایی که با تحقیر، آزاردهنگی به دست بیاید برکت ندارد. این مبنای کار من است و به طور جد به آن پایبند هستم.

با دوستان، مروت و اعتماد و در برخورد با دشمنان،تدبیر داشته باشیم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که بنای این‌است که جامعه را از مسایل آزاردهنده اخلاقی نجات دهیم، گفت: در این مسیر یک پیامی از مرحوم حافظ گرفتیم و آن بیت«آسایش دوگیتی تفسیر این دو حرف است/ با دوستان مروت، با دشمنان مدارا». باید با دوستان با مروت و اعتماد رفتار کنیم و در برخورد با دشمنان تدبیر داشته باشیم. مقام معظم رهبری نیز در زمینه سیاست خارجی فرمودند در سیاست خارجی باید براساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت رفتار شود.

پورمحمدی در پاسخ به این که همیشه یک نگرانی و عدم اعتماد نسبت به آینده در تولید کنندگان و سرمایه گذاران بوده و راهکار شما چیست، گفت: فکر می‌کنم برنامه پنجم به خیلی از بخش‌ها با نگاه دقیق پرداخته است ولی متأسفانه مشکل این است که به برنامه عمل نمی‌شود و به آن التزام نداریم. باید در نظامات پولی، بانکی، تعرفه‌ها و... ثبات باشد.

در شرایط تحریم باید دست تولیدکنندگان را بوسید

وی در پاسخ به سؤالی راجع به درآمدهای غیر نفتی و رفع موانع تولیدات معدنی اظهارداشت: وقتی نمی‌توانیم ارز صد و ‌اند دلاری ناشی از فروش نفت به دست بیاوریم باید دست تولیدکنندگان را بوسید. با همین بازارهای اطراف‌مان می‌توانیم ارزش افزوده ایجاد کرده و نیازهای مان را رفع کنیم. باید از خام فروشی دست برداشت.

پورمحمدی در پاسخ به سؤالی درباره منابع آبی، کشاورزی و محیط زیست گفت: در کشور ما که کشوری خشک و نیمه خشک است، هرز آب داریم. متخصصان باتجربه در کشور وجود دارد اما از نظرات آنان استفاده نمی‌شود.

وی از حفر چاه‌های غیرمجاز انتقاد کرد و گفت: میانگین افت آب در کشور یک متر تا یک متر و نیم است و این فاجعه آمیز است. در اطراف دریاچه ارومیه 20 هزار چاه غیرمجاز است و به جای این‌که این مسئله را چاره کنیم به هر کس تسهیلات و اجازه حفر چاه داده می‌شود.

پورمحمدی در پاسخ به سؤالی درباره حمایت از کارگران گفت: نظام تأمین اجتماعی باید در این زمینه مؤثرتر وارد عمل شود. متأسفانه طی چند سال به جای این‌که نظام از کار و کارگر حمایت کند کارفرما را با کارگر درگیر کرده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که اقتصاد کشور را چقدر به نفت وابسته می‌دانید، گفت: نفت محور توسعه همه جانبه کشور است. باید از اقتصاد و سیاست نفت در جهت بهبود دیپلماسی، توسعه و پیشرفت کشور بهره برد. دانش صنعت نفت ما خوب است و متخصصین خوبی در رشته‌های بالادستی و پایین دستی داریم. متأسفانه در این سال‌ها فقط به درآمد نفت توجه شده است.

حل مشکل حاشیه نشینی با طرح توسعه جامع ملی و آمایش سرزمینی

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالی درباره حاشیه نشینی در شهرها اظهارداشت: تمام نقاط حاشیه نشین و آسیب پذیر شهرها را دیده ام. دو مشکل اساسی در شهرها داریم؛ یکی نقاط حاشیه نشین و دیگری نقاط فرسوده. تا زمانی که به توسعه جامع ملی و آمایش سرزمینی توجه نکنیم مشکل حاشیه نشینی ادامه خواهد داشت.

کابینه ام شرکت سهامی نیست به گرایش‌ها کاری ندارم/ بر سلامت و تخصص توجه می‌کنم

وی در پاسخ به این سؤال که کابینه و تیم مدیریتی شما چگونه است گفت: همه دولت را تجربه کردم. تیم قدرتمندی را در اداره کشور با خود همراه می‌کنم. در دوران مدیریتم نیز، نیروهای قوی، برنامه دار و دارای قدرت اجرا و سالم را انتخاب می‌کردم.

پورمحمدی در ادامه گفت: من با اختلاط و امتزاج و شرکت سهامی تشکیل دادن موافق نیستم. به گرایش‌ها کاری نداریم و باید به سلامت و وفاداری افراد توجه کنیم.

طرح بنگاه‌های زودبازده شلم شوربایی شد که در آن عده‌ای به دلالی روی آوردند و عده‌ای نیز ورشکست شدند

وی در پاسخ به سؤالی راجع به بنگاه‌های کوچک و زودبازده گفت: اصل این طرح اگر با برنامه و اجرای خوب همراه شود، موافقم. متأسفانه به این‌ها توجه نکردیم و بخش زیادی از این بنگاه‌های کوچک موفق نبودند. با این شلم شوربایی که شده عده‌ای به دلالی روی آوردند و عده‌ای هم ورشکست شدند. من با این مخالف هستم.

پورمحمدی در پاسخ به این سؤال که نقاط ضعف رئیس جمهور چیست، گفت: به هر حال دوره ایشان به اتمام رسیده است. فقط امیدوارم ایشان و همه ما عاقبت به خیر شویم. عدم توجه به برنامه، تخصص و نگاه حرفه‌ای و عدم التزام به قانون از جمله نقاط ضعف ایشان است.

کشور را باید با عقل و کار جمعی به پیش برد

وی با بیان این‌که دوره سوپرمنی گذشته است، گفت: کشور را باید با عقل و کار جمعی به پیش برد و نگاه جدید مدیریتی از این مشرب سیراب شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: مردم نیازها، مشکلات و توانمندی‌های کشور را می‌دانند و همین مردم هستند که باید با انتخاب و عملشان این کشور را به پیش ببرند.

وی افزود: وقتی سیر کار را از اول انقلاب تا به امروز می‌بینیم، مشاهده می‌کنیم نظام به صندوق‌ها و هر آنچه از آن بیرون آمد احترام گذاشته و نامزدهای طیف‌های مختلفی که از ابتدای انقلاب از صندوق‌های رای بیرون آمدند این مطلب را نشان می‌دهد.
نظرات بینندگان