arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۲

بازداشت 11 نفر از معترضان برگزاری مسابقات فرمول در بحرین

تظاهرات مردم بحرین علیه حکومت آل خلیفه و مسابقات فرمول یک در این کشور بنا به دعوت جمعیت ˈائتلاف جوانان 14 فوریهˈ از روز دوشنبه شدت گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، چهارمین مرحله از پیکارهای فرمول یک قهرمانی جهان طی روزهای 30 فروردین ماه تا اول اردیبهشت ماه در پیست سخیر بحرین برگزار خواهد شد و این در شرایطی است که بسیاری از مردم این کشور خواهان توقف این مسابقات و عدم برگزاری آن هستند.
 
بر این اساس در روزهای گذشته اعتراضات گسترده‌ای رخ داده و مردم این کشور که اکثریت آن‌ها را شیعیان تشکیل می‌دهند خواهان توقف برگزاری این مسابقات هستند.
 
وقوع انفجار در نزدیکی یک مرکز خرید در منامه هم که البته تلفات جانی در برنداشته نشان دهنده عمق این اعتراضات است.
 
رئیس پلیس بحرین هم در صحبت‌هایی از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی خبر داده و گفته که این کشور تجربه برگزاری این مسابقات را دارد.
جمعیت الوفاق روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد:ماموران امنیتی بحرین، 11نفر شامل 6 مرد، چهار کودک و یک زن را بازداشت کردند.

براساس اعلام این جمعیت، در اعتراضات گسترده مردم نسبت به برگزاری مسابقات فرمول یک در این کشور طی دو روز گذشته پلیس بحرین تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده است.

الوفاق اضافه کرد:هفت نفر از شهروندان بحرین به دلیل شلیک گلوله، گاز اشک آور به شدت زخمی شدند.

اپوزیسیون بزرگ بحرین همچنین افزود:نیروهای امنیتی این کشور در دو روز گذشته 9 منزل مسکونی را مورد بازرسی قرار دادند.

در بیانیه الوفاق آمده است:در پی برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز ، در بسیاری از مناطق و روستاهای بحرین ، پلیس بصورت گسترده به ضرب و شتم مردم و استفاده از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی اقدام کرده است.

مناطقˈباربارˈ،ˈالدیرˈ،ˈسماهیج ˈ،ˈالدراز ˈ،ˈالسنابس ˈ،

ˈکرزکانˈ و روستاهای ˈمرکوبانˈ، ˈمهزهˈ، ˈوادیانˈ،ˈالخارجیهˈ و ˈابو العیش ˈ تظاهرات گسترده مردم در اعتراض به برگزاری مسابقات فرمول یک مشاهده شده است.

براساس گزارش الوفاق،پلیس بحرین در این مناطق با مردم درگیر شد و پس از ضرب و شتم آنها، از گاز اشک آور و باتوم استفاده کرد و تعدادی از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد.

این گزارش اضافه کرد: در پی تشدید تظاهرات مردم بحرین ، نیروهای امنیتی این کشور در حالیکه نقاب بر چهره داشتند ، دوشنبه شب با یورش به منزل ˈعقیل الساری ˈ یکی از روحانیون شیعه بحرین ، به مدت یکساعت اقدام به تفتیش منزل وی کردند و حامیان وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

نظرات بینندگان