arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲

نام صحیح "پرسپولیس" از زبان سرطلایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس از نحوه شکل گرفتن این تیم صحبت کرد و گفت نام صحیح پرسپولیس، "پارس‌پولیس" است.

به گزارش انتخاب، همایون بهزادی معروف به "سرطلایی" در مراسم تقدیر از چهره‌های ماندگار باشگاه پرسپولیس، اظهار کرد: خوشحالم که در این جمع بزرگ هستم. پرسپولیس همیشه نام بزرگی خواهد بود. چرا که متعلق به مردم است.

وی با اشاره به جریان تاسیس باشگاه پرسپولیس، گفت: در آن زمان در شاهین را بستند و دستور داده بودند که دو، سه بازیکن خوب کنار هم جمع نشوند. بعد از انحلال شاهین، دکتر برومند به من زنگ زد و در کنار افرادی چون کاشانی، طاووسی و کلانی باشگاه را پایه گذاری کردیم. برومند در آن جمع عین این جمله را گفت که بروید تیم را تشکیل دهید. به نام شاهین اجازه نمی‌دهند ، اما به نام پرسپولیس می‌گذارند تیم تشکیل شود.

بهزادی گفت: البته ما اصلا پرسپولیس نداریم، بلکه نام درست آن پارس پولیس است. این را من نمی‌گویم. سازمان میراث فرهنگی هم آن را تایید کرده است. پرسپولیس در زبان یونانی به معنی مرکز شهر است.

پیشکسوت پرسپولیس همچنین گفت: به عنوان یک ایرانی افتخار می‌کنم که عاشق ذره‌ذره خاک وطنمان هستیم. خدا را شاکرم که تا روزی که زنده بودیم توانستیم از تمامیت ارضی کشور حراست کنیم.

بهزادی در پایان خطاب به فوتبالیست‌های حال حاضر گفت: هر کاری که می‌کنید از این کشورهای عربی نبازید. یک گل که از این تیم‌ها می‌خوریم تمام تن‌مان می‌لرزد.

به گزارش ایسنا، همچنین حسین کلانی در صحبت‌های کوتاهی، اظهار کرد: افتخار می‌کنم که در دوران زندگی‌ام در جمعی بودم که اسطوره‌ترین های ورزش کشور بودند. هر چه دارم از این دوستان دارم، اگر این دوستان نبودند و من را حما یت نمی‌کردند، من چیزی نبودم.

نظرات بینندگان