arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲

روزبهانی در بوکس باشگاه های جهان حریف مکزیکی را ناک اوت کرد

تیم بوکس آستاناکه روزبهانی را در اختیار دارد با پیروزی پنج بر صفر به عنوان دومین تیم راهی فینال بوکس نیمه‌حرفه‌ای جهان شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی،  در پایان مرحله نیمه‌نهایی بوکس نیمه‌حرفه‌ای جهان در شهر آلماتی، تیم آستانا آرلانز قزاقستان با حساب پنج بر صفر نماینده مکزیک را شکست داد و به عنوان دومین تیم راهی فینال این دوره از رقابت‌ها شد. قزاق‌ها با توجه به پیروزی پنج بر صفر در این دیدار و این که در دیدار رفت در مکزیک سه بر دو به حریف باخته بودند، در مجموع با حساب هفت بر سه راهی دیدار فینال شدند.
 


احسان روزبهانی، لژیونر بوکس ایران که در وزن 80 تا 85 کیلوگرم برای تیم قزاقستانی مبارزه کرد، با ناک‌اوت کردن حریف در این دیدار هم پیروز شد. روزبهانی توانست بویان میسکوویچ را ناک‌اوت فنی کند. ناک اوت فنی قانون جدیدی است که فدراسیون جهانی بوکس اجرا می‌کند. در این قانون هر چند حریف به روی زمین نمی‌افتد ولی چنانچه داور تشخیص دهد که حریف توان ادامه مبارزه را ندارد، بازی را قطع کرده و ناک‌اوت را به سود دیگر بوکسور اعلام می‌کند.
 آلیمبکف، باشنف، درویاچنکو و میراستیف چهار بوکسور پیروز دیگری بودند که برای آستانا مبارزه کردند.
 به این ترتیب تیم آستانا باید دو هفته‌ دیگر در دیدار اول مرحله فینال به مصاف نماینده اوکراین برود.
 با توجه به راهیابی تیم آستانا آرلانز به دیدار فینال بوکس نیمه‌حرفه‌ای جهان احسان روزبهانی نخستین بوکسور تاریخ ایران لقب گرفت که حضور در این رقابت‌ها را در کارنامه ثبت می‌کند.
 

نظرات بینندگان