arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲

احمدی نژاد: ملت یقه کسانی که بازار را بهم ریختند خواهند گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور با اشاره به لزوم ایجاد انگیزه و شور برای خلق حماسه سیاسی در انتخابات گفت: در کشور ما رای مردم تعیین کننده است و همه باید از انتخاب ملت تبعیت کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، محمود احمدی نژاد عصر امروز در اجتماع مردم اندیکا اظهار کرد: امروز وقتی می بینیم که مردم این همه با نظام و مسئولان همراه هستند باید وقت را از دست ندهیم و برای عمران و آبادانی کشور همت به خرج دهیم.
 
وی افزود: باید جای جای این کشور به دست ملت ایران و با اندیشه بومی ساخته شود و همه می دانند که این امر شدنی است زیرا این کشور در همه نقاطش، پتانسیل لازم برای توسعه و آبادانی را دارد.
 
احمدی نژاد تاکید کرد: برای اینکه کشور را آباد کنیم باید همه در کنار هم باشیم تا بتوانیم مسیر پیشرفت را به بهترین شکل ممکن طی کنیم در غیراینصورت به مشکل برمی خوریم زیرا افراد شیطان صفت همیشه به دنبال ایجاد تفرقه بین ملت ها هستند تا آنها به جای پیشرفت مقابل یکدیگر صف آرایی کنند.
 
رئیس جمهور ادامه داد: تجربه چند دهه اخیر نشان می دهد مستکبران و قدرت طلبان جهان هیچگاه نمی خواهند ملت های جهان برای حل مشکلاتشان ثابت قدم شوند و اگر هم در ظاهر کمکی به آنها می کنند چند برابر آن را از جیب ملت های جهان به سرقت می برند.
 
احمدی نژاد با اشاره به اینکه کشور ایران دو مقطع حساس قیام علیه طاغوت و دفاع در برابر دشمن در هشت سال دفاع مقدس را با سربلندی پشت سرگذاشته است، عنوان کرد: در هر دو مقطع عشایر بختیاری نقش خود را به خوبی انجام دادند با سربلندی از آن خارج شدند.
 
وی ادامه داد: این ملت لیاقت بیشتر از اینها را دارد به همین دلیل کشور باید در بخش های سیاسی و اقتصادی خط مشی های عادلانه داشته باشد تا آحاد ملت از آن بهره مند شوند. اگر در اقتصاد، سیاست یا فرهنگ تبعیض و انحصارگری ایجاد شود و عده ای خود را بالاتر و محق تر بدانند، آنگاه ظرفیت عمومی ملت فعال نمی شود.
 
احمدی نژاد عنوان کرد: اگر به تاریخ نگاه کنیم می بینم که تمام بدبختی های بشر از بی عدالتی و ظلم به وجود آمده است. برای نمونه در اروپا و آمریکا که خود از جوامع پیشرفته می دانند چند گروه وجود دارند که بر تمامی عرصه های اقتصادی و سیاسی چنگ انداخته و بر ملتهای خود حکومت می کنند. اینها در ظاهر با هم رقیب هستند ولی در واقع در یک مسیر حرکت می کنند.
 
رئیس جمهور با اشاره به اهمیت عدالت برای هر جامعه ای عنوان کرد: این مولفه، پایه پیشرفت و توسعه برای هر ملتی به شمار می رود اگر عده ای بخواهند بدون عدالت به جایی برسند بی شک موفق نخواهند شد. اگر ثروتی است باید در کل کشور پخش شود و اگر نیاز به تصمیم گیری در خصوص مسائل مهم کشور است، باید آحاد مردم در آن شرکت کنند.
 
وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: امروز کشور نیازمند حماسه سیاسی است؛ نقطه اصلی حماسه سیاسی در سال جاری انتخابات که صحنه اراده ملت ایران است.
 
احمدی نژاد با اشاره به اینکه رهبر انقلاب بر حضور همه سلایق در انتخاب تاکید دارند، عنوان کرد: در کشور ما رای مردم تعیین کننده است و همه باید از انتخاب ملت تبعیت کنند. امام راحل هم در این خصوص فرمودند «قانون اساسی ما براین اساس تنظیم شده که کشور براساس اراده ملت اداره شود زیرا در نهایت حق انتخاب با ملت است».
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز مایوس کردن مردم خطایی بزرگ به شمار می رود، تاکید کرد: سیاستمداران بدانند که نباید به گونه برای مردم موضع بگیرند یا به گونه ای عمل کنند که در نهایت باعث ایجاد بی انگیزگی در بین مردم شوند.
 
احمدی نژاد با اشاره به اینکه تعدادی با همکاری دشمن باعث ایجاد مشکلاتی در بازار طلا و ارز در کشور شدند، خطاب به آنها گفت: خیال نکنید می توانید از دست ملت به این راحتی فرار کنید. همین ملت یقه شما را می گیرد و هر آنچه را که از بیت المال به جیب زده اید را پس می گیرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال مردم ونزوئلا از هیئت ایرانی شرکت کننده در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید این کشور با شعار «زنده باد ایران» عنوان کرد: امروز ایران در بین سایر کشورهای دنیا می درخشد. پیام ملت ایران و بیداری این ملت در بین بیشتر ملتهای جهان گسترده شده و در نقاط دورتر از مرزهای جغرافیایی ایران نیز این پیام شنیده می شود.
 
احمدی نژاد که با لباس بختیاری در بین مردم شهرستان اندیکا سخنرانی می کرد، اظهار کرد: برای دومین بار است که این لباس را به تن می کنم و باید عنوان کنم که این لباس نماد ضد استعماری، ضد بی عدالتی و مبارزه با قلدری ملت ایران است که در این راه شهدا و جانبازان فراوانی تقدیم کرده است.
نظرات بینندگان