arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

سلطان تنباکو رئیس‌جمهور شد+عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شمارش اکثریت آراء انتخابات ریاست‌جمهوری پاراگوئه که روز گذشته برگزار شد، حاکی از آن است که مردم این کشور «هوراسیو کارتس» سلطان تنباکو را بعنوان رهبر جدید خود برای یک دوره ۵ ساله انتخاب کردند.

فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: شمارش اکثریت آراء انتخابات ریاست‌جمهوری روز گذشته «پاراگوئه» حاکی از آن است که «هوراسیو کارتس» موفق شد با کسب 46 درصد آرا، رقیب خود «افرین آلیگر» از حزب افراطی لیبرال که 37 درصد آرا را به دست آورده بود، برای یک دوره 5 ساله بعنوان رئیس‌جمهور پاراگوئه فعالیت کند.

با پیروزی کارتس، حزب محافظه‌کار کلرادو را به ریاست‌جمهوری بازگرداند زیرا این حزب برای 61 سال قدرت را در دست داشت ولی در سال 2008، «فرناندو لوگو» اسقف کاتولیک رومن توانست ریاست‌ریاست‌جمهوری را به دست گیرد.

رئیس‌جمهور جدید پاراگوئه که نفوذ زیادی در بخش صنعت تنباکو کشورش دارد شب گذشته گفت: من به تمام مردم پاراگوئه کمک می‌کنم در 5 سال آینده حکومت کنند. فقر، کمبود شغل برای جوانان و موضوعات بین‌المللی پیش روی ما است.

آلیگر علیرغم آنکه پیشتر گفته بود شاید نتیجه انتخابات را به چالش بکشد اما شکست خود را پذیرفت و گفت: مردم پاراگوئه حرف زده‌اند. چیز بیشتری برای گفتن نمانده است.
نظرات بینندگان