arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

ابوترابی: وزیر دروغگو در کابینه‌ نمی‌گمارم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: در صورت اعتماد مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری به هیچ وجه کسی را که اهل دروغ باشد در کابینه خود جای نمی‌دهم و اگر کسی گزارش نادرست بدهد آن را برنمی‌تابم.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد عصر امروز در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در محل سالن مرحوم دکتر کنعانی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم دستور داده که همواره امت وسط باشیم که امت وسط صراط مستقیم را برای حرکت خود انتخاب کرده است.

ابوترابی ادامه داد: هر کس در صراط مستقیم قدم گذاشت متمایل به چپ و راست نمی‌شود چرا که در خط مستقیم زودتر به مقصد خواهد رسید.

کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری ابراز کرد: صراط مستقیم راهی است که با فطرت و عقل بشری و حتی جسم بشر بیشتر سر و کار دارد.

وی تصریح کرد: جریانی ماندگار است که در خط اعتدال حرکت کند و امروز اگر جریاناتی در همه عرصه‌ها از جمله در صحنه سیاسی واژگون شده و به کنار رفته‌اند به دلیل عدم رعایت اعتدال و حرکت نکردن در مسیر مستقیم بوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به حرکت انقلاب و نظام در خط وسط اشاره کرد و گفت: اگر این همه دستاورد در عرصه‌های مختلف داشته‌ایم به دلیل سیر در همین مسیر بوده و اگر اکنون الگو برای بسیاری ملت‌ها هستیم به دلیل خط مشی عقلایی و معتدل سیاسی نظام است که امروز هیچ قدرت سیاسی در جهان نمی‌تواند برای ما تعیین تکلیف کند.

ابوترابی ایران را نماد استقلال برای بسیاری از ممالک دنیا دانست و افزود: کاروان عظیم علمی که در ایران به سرعت در حال حرکت بوده به واسطه حرکت در مسیر استقلال با مشی متعادل و حضور در صراط مستقیم است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران یکی از برکات بزرگ استقرار نظام اسلامی را ایجاد امنیت در داخل کشور دانست و گفت: مشاهده می‌کنیم که در خود ایالات متحده آمریکا که ادعای بزرگی در جهان دارند از سوی دستگاه‌های امنیتی خود مورد هجوم قرار می‌گیرند که نمونه آن همین حادثه چند روز اخیر بوستون بود.

ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مهم‌ترین مسئله و دغدغه امروز مردم و مسئولان در کشور بحث اشتغال است که باید از منابع عظیم و بی‌نظیری که اکنون در مقایسه با سایر ملل دنیا داریم استفاده بهینه‌ای داشته باشیم.

وی یکی از مشکلات بر سر راه اشتغال را به نوع و نحوه نگاه مدیران دانست و گفت: اکنون برخی مدیران ما بیش از آن که نگاهشان معطوف به تولید ثروت و درآمد باشد معطوف به هزینه کردن و رفاه مردم است.

این کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری با ارائه راهکارهایی در راستای رفع مشکلات مربوط به اشتغال گفت: باید منابع خود را به سمت تولید و ایجاد ثروت هدایت کنیم و بودجه خود را عملیاتی و در بالاترین سطح انضباط تدوین کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تکمیل توضیحات خود برای چاره‌جویی رفع مشکلات اشتغال تصریح کرد: باید کسری بودجه و استقراض از بانک مرکزی را به نحوی به صفر برسانیم و زمینه قطع ارتباط بودجه جاری و حتی عمرانی را با درآمدهای نفت فراهم سازیم.

ابوترابی افزود: وقتی بتوانیم درآمدهای نفت را برای بودجه جاری و عمرانی مصرف نکنیم و آن را در صندوق ارزی ذخیره سازیم به تولید و اشتغال کمک بزرگی می‌شود و آن‌گاه اگر دشمن تحریم خود را 10 برابر هم کند سرنوشت در دست خودمان خواهد بود.

کاندیدای حاضر در ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان در این نشست در پاسخ به سؤال دانشجویی مبنی بر این که در صورت اعتماد مردم به شما در انتخابات چه برنامه‌ای برای ایجاد ارتباط با آمریکا دارید، تصریح کرد: هیچ تصمیمی در کشور نباید بدون پشتوانه کارشناسی و علمی و به دور از در نظر گرفتن مصالح عالیه کشور باشد.

ابوترابی گفت: در چارچوب سیاست‌هایی که رهبری ترسم کرده‌اند با حفظ  کرامت و اقتدار نظام می‌توان با آمریکا مذاکره کرد به شرطی که آمریکا ادبیات خود را نه به ظاهر بلکه از نظر ماهوی نسبت به جمهوری اسلامی تغییر دهد و خلاصه این که اگر تغییر ادبیات آمریکا واقعی باشد می‌توان مذاکره کرد.

وی در پاسخ به سؤالی دیگر که اگر رئیس‌جمهور شدید از چه افرادی و با چه خصوصیتی در کابینه خود استفاده خواهید کرد، خاطرنشان ساخت: باید در انتخاب افراد به دنبال قله‌ها بود و لازم است که بر اساس هدایت‌ الهی در قرآن کریم امانات را به اهلش بسپاریم.

کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری به صفاتی که وزیرانش نباید داشته باشند اشاره کرد و گفت: در کابینه‌ام هرگز وزیر دروغگو نمی‌گمارم و هیچ‌گاه گزارش نادرست را از سوی آن‌ها بر نمی‌تابم.

ابوترابی از میزان شناخت کافی خود از مدیران میانی و ارشد کشور سخن به میان آورد و یادآور شد: سه دوره نایب رئیس مجلس بوده‌ام و می‌دانم که هر مدیری چه خصوصیتی دارد و همه نیروهای اجرایی کشور را به نوعی می‌شناسم و از بابت انتخاب افراد لایق و کاردان با عدم شناخت روبه‌رو نیستم.
نظرات بینندگان