arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۶۳۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲

عباس عبدی؛ چرا احمدی‌نژاد خط و نشان می‌کشد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عباس عبدی در روزنامه شرق نوشت:
اظهارات روزهای اخیر رییس دولت را در نقد و محکوم‌کردن کسانی که هیچ نام و نشانی از آنها ارایه نمی‌شود، چگونه می‌توان تفسیر و تعبیر کرد؟ دولتی که با شعار «ما می‌توانیم» و اراده برتر از هر چیز دیگر است به میدان آمد، چرا امروز کارش به جایی رسیده که می‌گوید «دست ما را بسته و در حوضی انداخته‌اند؟ می‌گویند خودت بیرون بیا و کشور را نیز بیرون بیاور، وزنه هم به پای دولت آویزان کرده‌اند و هر وقت که می‌خواهند از حوض بیرون بیایند یک دست روی سرش می‌گذارند و آن را در آب فرو می‌برند.»

این اظهارات حتی اگر برای مظلوم‌نمایی یا رفع مسوولیت بحران‌ها و نابسامانی‌های موجود از دوش دولت باشد، یک معنای روشن دارد و آن این است که اگر این ادعاها درست باشد، دولت در تحقق اصلی‌ترین شعار خودش شکست خورده است و این نشان می‌دهد که «ما می‌توانیم» را باید «ما نمی‌توانیم» خواند و آن روز که گفتند «ما می‌توانیم» به «توانستیم» تبدیل شده، ادعای خلاف واقعی را طرح کرده بودند. امروز هم که علیه این موجودات ناشناخته می‌گویند «شما که عددی نیستی» این هم خلاف واقع است چون اگر عددی نبودند دست دولت را نمی‌توانستند چنان ببندند. پس حداقل یکی از این دو ادعا خلاف است.

چند روز پیش متنی را یک استاد دانشگاه منتشر کرده بود که منتخبی از نوشته‌های دانشجویان روی برگه‌های امتحانی بود که به هر دلیلی درس نخوانده و تقاضای نمره کرده بودند. مثل اینکه پدربزرگم فوت کرده، مریض بودم، کار می‌کنم و امثال اینها. ظاهرا اینکه می‌گویند «الناس علی دین ملوکهم»، چندان عجیب نیست، زیرا دانشجویان و دانش‌آموزان درس‌نخوان ما هم از فرهنگ غالب میان سیاست‌مداران تبعیت می‌کنند که به جای پذیرش مسوولیت سیاست‌های هشت‌ساله خود، نعل وارونه می‌زنند و به انواع و اقسام توجیه‌ها متوسل می‌شوند.

اگر در ابتدای کار، سیاهه‌ای از مفسدان اقتصادی در جیب رییس دولت بود و خارج نمی‌شد، اکنون این سیاهه‌ از کسانی است که جلوی دولت مانع ایجاد می‌کنند. ولی فراموش نکنیم که همه این سخنان معطوف به انتخابات و فرارکردن از پاسخگویی است. دولت تمامی هم‌وغم خود را برای خنثی‌کردن کوشش‌های برخی از رفقایش جهت ردصلاحیت نامزد مورد نظر رییس دولت بسیج کرده است. حتما می‌پرسید که بر چه اساسی این سخن گفته می‌شود؟

روشن است که این همه خط‌ و نشان‌کشیدن صریح و آشکار رییس دولت فقط برای منتفی‌کردن ردصلاحیت نامزد مورد نظر ایشان است و الا درباره دیگر نامزدهای احتمالی دولت که چنین مشکلی مطرح نشده است. البته همه دوست داریم بحث تایید صلاحیت‌ها به گونه‌ای درآید که انتخابات را دچار مشکل نکند ولی این مساله اگر مشکل هم باشد بیش از آنکه نامزدهای دولت را مورد هدف قرار دهد، سایرین را با مشکل روبه‌رو می‌کند. ولی معلوم نیست که چرا رییس دولت فقط در همین یک مورد حساسیت دارد؟ پاسخ در وجود رفتارهای دوگانه است.

این‌گونه رفتارها که مبتنی بر ملاک‌های دوگانه هستند و نیز فرار از مسوولیت‌پذیری، تبعات منفی خود را دارد. به همین دلیل است که به روشنی می‌بینیم که واکنش افکار عمومی به این ادعاها و حتی تهدیدها و خط و نشان‌کشیدن‌ها خیلی سرد و از روی بی‌تفاوتی است. اگر مدیریت دولت همین بی‌تفاوتی مردم را متوجه شود، شاید رفتارش را در دو ماه آینده تغییر دهد، در غیراین صورت شاهد تندترشدن مواضع رییس دولت خواهیم بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فریاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
0
23
گویند در قدیم مردی ژنده پوش و گرسنه از بیراهه ای عبور میکرد تا اینکه به آبادی رسید . چند نفر از اهالی آبادی بو وی نزدیک شدند . ژنده پوش با لحنی تند گفت : جامه ای به من بپوشانید و مرا سیر گردانید . وگرنه به یزدان قسم با شما همان کاری را میکنم که با آبادی قبل از شما کردم . اهالی ده از ترس اینکه بلائی بر سرشان نازل شود زود رفتند و غذا و جامه تهیه کردند و وی را سکنی دادند . بعد از مدتی کدخدای ده از وی پرسید : ای ژنده پوش تهی دست .اسبابی که خواستی فراهم کردیم .فقط برای ما بازگو کن که با اهالی آبادی قبل از ما چه کردی ؟ ژنده پوش پاسخ داد: از آنها غذا و جامه خواستم .به من اعتنائی نکردند منهم آنها را رهایشان ساختم و به اینجا آمدم !!
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
1
25
در دو ماه آینده قطعا "شاهد تندترشدن مواضع رییس دولت خواهیم بود." !
بی نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
18
8
عین همین مضامین را هم خاتمی در قالب عبارات و کلمات دیگر بیان می گرد حال باید دید واقعا مشکل کجاست؟
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
2
18
من با اینکه از نظر خط فکری سیاسی با آقای عبدی روبروی ایشان قرار دارم ولی از این استدلال منطقی ایشان خیلی خوشم آمد در ضمن من کسی هستم که 2بار به خاطر شعارهای فریبنده احمدی نژاد به او رای دادم باز هم از آقای عبدی خواهش میکنم در این زمینه مطلب بنویسند و افشاگری کنند اگر ترا نمی گذارند کار کنی و سرت را زیر آب کردند پس این همه تلاش برای سر قدرت ماندنت دیگر چیست !!! تناقض از این آشکارتر در تمام سخنرانیهایش میگوید می توانیم پس این بهانه تراشیهای برای چیست ؟؟؟ گاهی می گوید قطع نامه های شورای امنیت بی خاصیت است و آنقدر قطع نامه صادر بکنن تا.....بشوند و از طرف دیگر برای فرار از مسولیت گرانیها و این بهم ریختگی بازار را به گردن تحریمها می اندازد در سخنان احمدی نژاد پر است از تناقض !!! بنظر من ایشان به این سادگیها هم پست ریاست را رها نمی کند در این رابطه دست اندرکاران باید برای چاره اندیشی کنند
نظرات بینندگان