arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲

واعظ آشتیانی: فدراسیون فوتبال از افراد لایق استفاده نمی کند

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: رسیدن به بحث تبانی در فوتبال ما به دلیل ضعف نظارتی و مدیریتی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، امیررضا واعظ آشتیانی  اظهار داشت: رسیدن به بحث تبانی در فوتبال ما به دلیل ضعف نظارتی و مدیریتی است وقتی دستگاه‌های نظارتی به خوبی مسائل و اتفاقات را رصد نمی کنند و مسئولان مسئولیت خودشان را به خوبی انجام نمی دهند، در انتهای لیگ مدعی می شوند که فلان تیم تبانی کرده است.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال افزود: اینطور برخورد کردن با مسائل که در انتهای لیگ متوجه می شوند تبانی وجود داشته باید مورد تحلیل کارشناسان قرار بگیرد و در عین حال نه تنها کارشناسان ورزشی بلکه کارشناسان فرهنگی و جامعه شناسان باید در این رابطه تحقیق کرده و مسائل را بررسی کنند که فوتبال ما به چه سمت و سویی می رود. متاسفانه نه تنها در ورزش بلکه در سایر موارد هم از کارشناسان فرهنگی و جامعه شناسان استفاده نمی کنیم در صورتی که آنها هستند که جامعه دیروز، امروز و فردا را تحلیل می کنند و پیام می دهند که جامعه ما در آینده چه ذائقه‌ای خواهد داشت و اگر سوء مدیریت ها به طور جدی پیگیری نشوند، در 5 سال آینده جامعه ما به چه سمت و سویی خواهد رفت؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا در فوتبال ما تبانی وجود دارد یا نه؟ به باشگاه خبرنگاران گفت:  متاسفانه به دلیل سوء مدیریت و عدم نظارت صحیح و کامل، فضا برای سوء استفاده فراهم است. ما اگر در سازمان و تشکیلات مان از افراد متخصص و مجرب استفاده کنیم و سیستم بر کارها حاکم باشد و نظارت عالی داشته باشیم، ضریب خطا کمتر می شود اما چون این مسائل را نداریم شاهد این تبانی ها خواهید بود و با اطمینان می‌گویم که تبانی در فوتبال ما وجود دارد.

واعظ آشتياني ادامه داد: متاسفانه ما مدام دنبال سند و مدرک هستیم اما یک سری رفتارها نشانه و مدرک هستند و اذهان عمومی هم آن را قبول دارند و رسانه‌ها هم بر همان اساس به مسائل و مشکلات می پردازند. در حقوق قضایی همه چیز مدرک کتبی نیست و در خیلی از موارد عملکرد و رفتار افراد است که قاضی براساس آن قضاوت می کند.

وی تصریح کرد: در فوتبال ما یک سری افراد هستند که تیم‌های مختلفی دارند که آنها کارها را انجام می دهند. یک گروه داور را می خرند و یک سری کمک داور را می خرند و گروهی دیگر بازیکن حریف را!  عده‌ای هم رشوه می دهند و در نهايت خود فرد هم از پشت به عنوان پدرخوانده مسائل را هدایت و نظارت می‌کنند. متاسفانه هیچ کس هم شهامت شهادت دادن ندارد چون طرف فکر می کند از این رشته کنار گذاشته می شود و منابع مالی او قطع خواهد شد. عوامل اصلي ناپاکي در فوتبال ما آنقدر قدرت دارند که او را محو کنند و به همین دلیل کسی شهادت نمی دهد. متاسفانه تا امروز کسی نتوانسته با این پدیده زشت برخورد قاطعي داشته باشد.


مديرعامل سابق باشگاه استقلال افزود: متاسفانه فدراسیون فوتبال از افراد و نیروهای تاثیرگذار استفاده نمی کند و فقط دنبال این است که افراد سابق فدراسیون را که بیکار شده‌اند را برگرداند تا صدای مخالفان را بخواباند.

واعظ آشتیانی در پایان گفت: اگر همین شرایط در فوتبال ما وجود داشته باشد و با تبانی ها برخورد قاطع نشود، شرایط فوتبال ما خیلی بدتر از امروز خواهد شد و در آینده آنقدر وضعیت فوتبال ما خراب می شود که افسوس همین امروز خراب مان را هم خواهيم خورد./مح


نظرات بینندگان