arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲

مادرم به من حسادت مي‌كرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 بن كينگزلي در آستانه 70 سالگي در حالي از گذشته خود مي‌گويد كه دو جايزه اسكار را در كارنامه خود دارد.

 اين بازيگر بزرگ انگليسي‌تبار در گفت‌وگويي با نشريه تلگراف، از اين گفته كه رشد و تربيتش در فضايي عاري از محبت و عشق سپري شده است.

او مي‌گويد در خانواده‌شان خبري از عاطفه و مهرباني نبود و حتي مادرش-«آن لينا مري» كه خود نيز بازيگر بود- نسبت به موفقيت‌هاي او حسادت مي‌ورزيد و او بازيگري را برگزيده تا زخم‌هاي دوران كودكي‌اش را التيام بخشد: «من همواره دلقك و آوازه‌خوان خانواده بودم.

يادم هست كه وقتي تقريبا هفت ساله بودم پدرم مرا با صفت «دني كي كوچولوي ما» خطاب مي‌كرد. اين تنها ابراز عقيده مثبتي بود كه يادم هست از طرف خانواده‌ام دريافت كردم».

دني كي كمدين مشهور آن روزگار هاليوود بود كه غالبا او را به خاطر ساختن موقعيت كمدي با حركات بدن، رقص و ترانه‌هاي بي‌مزه به ياد مي‌آوردند.

بن كينگزلي ادامه مي‌دهد: «آنها هرگز حتي ذره‌يي هم استعداد مرا تشويق و تحسين نمي‌كردند. كارشان فقط دست انداختن من بود. مادرم بي‌آنكه به من افتخار كند، بسيار نسبت به موفقيت‌هايم حسادت مي‌ورزيد».

پدر بن در 54 سالگي از دنيا رفت و مادرش در سال 2010 و در 96 سالگي. او مي‌گويد: «درست است كه دارم درباره والدينم با شما صحبت مي‌كنم، اما بايد بگويم كه آنها حتي يك‌بار هم مرا در آغوش نگرفتند. دور او ميداني مغناطيسي بود كه به او دافعه مي‌داد و حتي گاهي چهار فرزندش-دو پسر و دو دختر- به او اهانت مي‌كردند».

برادر بزرگ‌تر بن پزشك شد، اما خود او هرگز به دانشگاه يا مدرسه‌ تئاتر نرفت. در عوض با سر ترور نان در كمپاني سلطنتي شكسپير مشغول به همكاري شد: «آن حرفه بدل شد به خانواده و تربيت و دانشگاه و زبان و آغوش و قبيله‌ من. در آثار شكسپير ما تمام كهن‌الگوهاي رفتار انساني را كه به طرزي بي‌نقص بازنمايي شده‌اند، مي‌بينيم. با او مي‌توانيم به آسودگي برسيم و خودمان را احيا كنيم و تفسيرهاي خودمان را به كارش بيفزاييم. چنين شد كه من تلاش كردم از پس ايفاي هر نقشي برآيم... من به بازيگري روي آوردم تا زخم‌هاي روحي دوران كودكي‌ام را درمان كنم». اما خود بن چگونه پدري است؟ خودش مي‌گويد: «برخلاف روش پدر و مادر خودم، وقتي بچه‌ها بخشي از كارهايشان را پيش مي‌برند من كنارشان هستم و عقيده دارم كه استعداد و نخبگي در وجودشان هست.»
نظرات بینندگان