arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲

انتقاد نماينده ولی فقيه از تعطيلی دانشگاه‌ها در ايام انتخابات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: نماينده ولي فقيه در دانشگاه‌ها، دانشگاه‌ها را محل خلق حماسه سياسي دانست و از تعطيلي آنها در ايام انتخابات انتقاد و ابراز تأسف کرد.

حجت‌الاسلام محمديان که صبح امروز (پنجشنبه‌) در چهارمين کنگره سراسري کانون دانشگا‌هيان ايران اسلامي در دانشگاه تهران سخن مي‌گفت، از تعطيلي دانشگاه‌ها در ايام انتخابات انتقاد و ابراز تأسف کرد.

وي تصريح کرد: از اينکه دانشگاه‌ها به عنوان محل خلق حماسه سياسي در ايام انتخابات تعطيل است، متأسفم؛ چرا که فعال بودن دانشگاه‌ها لازم است.

محمديان در ادامه با بيان اينکه انتخابات نماد حماسه سياسي و مردم‌سالاري ديني در نظام اسلامي است، افزود: مردم در انتخابات حضوري فعالي و پرشور خواهند داشت تا با نقش آنها در اين عرصه، شاهد حماسه سياسي باشيم.

نماينده ولي فقيه در دانشگاه‌ها با بيان اينکه در انتخابات آتي بايد شاخص‌ها و معيارهاي ديني مورد نظر باشد، اظهار داشت: کسي که مي‌خواهد رئيس‌ جمهوري اسلامي باشد، بايد به حکومت ديني باور داشته باشد و در عمل حکومت و نظام اسلامي را بپذيرد.

حجت‌الاسلام محمديان، تولّي و تبرّي را از ديگر شاخص‌هاي لازم براي نامزد اصلح در انتخابات آتي رياست جمهوري خواند و افزود: اگر خداي ناکرده اثبات شود فردي نماز نمي خواند، در حقيقت شرط رجل مذهبي را ندارد و نبايد تأييد صلاحيت شود.

وي تأکيد کرد: ما نمي‌توانيم اجازه دهيم فردي که تارک‌الصلاة است، مجري نظام اسلامي باشد.

نماينده ولي فقيه در دانشگاه‌ها با تاکيد بر اينکه رئيس ‌جمهور نظام اسلامي بايد به ضروريات دين عمل کند و تولّي و تبرِّي داشته باشد، گفت: تولّي و تبرّي در حوزه ولايت است.

وي توضيح داد: ممکن است کسي منکر خدا نباشد اما ولايت اولياي الهي را نپذيرد و کسي که ولايت الهي و ولايت اولياي خدا را قبول ندارد، فرد مناسبي براي رياست جمهوري نيست.

حجت‌الاسلام محمديان با اشاره به آياتي از قرآن که اطيع‌الله و اطيع‌الرسول را در کنار يکديگر قرار داده است، گفت: قرآن هر کجا اطيع‌الله را مطرح کرده، به دنبالش اطيع‌الرسول را نيز مطرح کرده و اين نشان مي‌دهد هر کس ولايت خدا را بپذيرد، بايد ولايت انبياي الهي و اولياي خدا را هم بپذيرد.

نماينده ولي فقيه در دانشگاه‌ها در ادامه، ايستادگي در مقابل نظام سلطه و دفاع از حقوق ملت ايران در برابر زياده‌خواهي‌هاي دشمنان انقلاب را از ديگر شاخص‌هاي لازم براي انتخاب نامزد اصلح دانست و گفت: بايد ببينيم فردي که مي‌‌خواهد رئيس ‌جمهور شود، چقدر در مقابل دشمنان انقلاب و دشمنان ملت ايران مقاوم است.

وي افزود: برخي مفهوم زيباي تنش‌زدايي را مطرح مي‌کنند در حالي که بايد بدانند انقلاب اسلامي دنبال تنش زايي نبوده بلکه از مباني و اصول خود در مقابل زياده‌خواهي‌ها دفاع کرده است.

«جذب حداکثري و دفع حداقلي»، از ديگر شاخصه‌هايي بود که حجت‌الاسلام محمديان از آن به عنوان شاخصه لازم براي رئيس جمهور آينده ياد کرد و گفت: رعايت اخلاق اسلامي و انصاف در انتخابات ضرورت دارد.

«افراد و کانديداها بايد انصاف را در قبال دولت فعلي و يکديگر رعايت کنند؛ دلسوزان و اهالي علم و دانشمندان قطعاً مباحث خود را به صورت منصفانه مطرح خواهند کرد».

نماينده ولي فقيه در دانشگاه‌ها با بيان اينکه کانديداهاي رياست جمهوري نبايد تنها به شعارهاي خوب ظاهري بسنده کنند، گفت: اگر فردي مي‌‌گويد مي‌‌ خواهد بيکاري را رفع کند، بايد راهکارش را مطرح کند و بگويد چگونه مي خواهد اين کار را انجام دهد.

وي با بيان اينکه مقام معظم رهبري اعتقاد به خرد جمعي و مشورت‌پذيري را از شاخص‌هاي لازم براي رئيس ‌جمهور آينده مي‌دانند، افزود: بايد ببينيم فردي که مي‌خواهد رئيس‌ جمهور شود، چقدر به خرد جمعي اعتقاد دارد و تا چه حدي مي‌ خواهد از تفکرات کارشناسان، اهالي فکر و دلسوزان استفاده کند.

حجت‌الاسلام محمديان با اشاره به مقوله حضور قدرت و ثروت در انتخابات تصريح کرد: متأسفانه وقتي زمان انتخابات مي‌شود، بعضاً پاي قدرت و ثروت به ميان مي‌آيد در حالي که قدرت و ثروت نبايد ملاک و معيار باشند.

وي اعتقاد نامزدهاي انتخابات به برنامه پنج‌ساله و چشم‌انداز توسعه کشور را ضروري دانست و گفت که «رئيس ‌جمهور آينده بايد طبق چشم‌انداز و برنامه توسعه عمل و از سياست‌هاي کلي برنامه تبعيت کند».

نماينده ولي فقيه در دانشگاه‌ها، در پايان با بيان اينکه خلق حماسه سياسي در انتخابات با حضور مردم فراهم خواهد شد، ابراز اميدواري کرد انتخابات 92 موجب پيشرفت و اعتلاي نظام اسلامي شود.
نظرات بینندگان