arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲

مادر برادران چچنی: آمریکا فرزندانم را از من گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

والدین برادران تزارنایف، مظنونان بمبگذاریهای اخیر در دوی ماراتن بوستون آمریکا، روز پنجشنبه، در یک کنفرانس خبری در برابر دوربین های تلویزیونی قرار گرفتند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ مادر برادران چچنی تبار، که بر بیگناهی فرزندانش اصرار دارد در «ماخاچ قلعه»، مرکز جمهوری داغستان روسیه، گفت:«آمریکایی ها می گویند حتی اگر به آنجا رویم و تا زمانی که جوهر به زندان نیافتاده است او را نشانمان نخواهند داد. آنها پیشاپیش ما را تروریست می نامند. آمریکایی ها می خواهند من و پدر فرزندانم و همۀ ما تروریست معرفی شویم.»

«تامرلِن»، برادر بزرگتر (۲۶ ساله) در حین عملیات دستگیری کشته شد و «جوهر» ۱۹ ساله به شدت زخمی و در بیمارستان بستری است.

مادر برادران تزارنایف که شهروند آمریکاست در حالی که به شدت متاثر و احساساتی می نمود افزود:«گمان می کردم آمریکا امن است و از ما و از فرزندانمان محافظت خواهد کرد اما برعکس آمریکا فرزندانم را از من گرفت.»

همزمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، انفجارهای اخیر بوستون آمریکا را دلیلی بر تمهیدات سرسختانۀ امنیتی خود در قفقاز شمالی و نیز همکاریهای امنیتی دو کشور آمریکا و روسیه خواند.

آقای پوتین که برای برنامه سالانه تلویزیونی اش از سراسر روسیه دو میلیون سوال دریافت کرده بود، در بخشی از سخنانش گفت:«روسیه قربانی تروریسم بین المللی است، یکی از اولین قربانی ها. امید که یادآوری تراژدی بوستون در جلوگیری از تهدیدات مشترک که خطرناکترین اش تروریسم است، ما را به همدیگر نزدیک تر کند.»

ولادیمیر پوتین،افسر سابق کا. گ. ب، که نیروهای نظامی دولتش تاکنون دو بار به چچن لشکرکشی کرده است و قفقاز شمالی را به شدت در کنترل خود دارد همچنین افزود:«همیشه گفته ایم که عمل لازم است و نه صدور بیانیه.»

نظرات بینندگان