arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲

یک نماینده دیگر مجلس اعلام کاندیداتوری کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، ارسلان فتحی‌پور پیش از اعلام کاندیداتوری خود، با حضور در مرقد امام خمینی(ره) و بهشت زهرا(س) به مقام بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای انقلاب ادای احترام کرد.

وی پس از اعلام کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری، طی سخنانی گفت: همه ما فدائیان مقام معظم رهبری هستیم و هدف ما در این انتخابات در مرحله اول باید تحقق فرمایشات ایشان باشد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اصلی‌ترین تاکید مقام معظم رهبری، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است و دومین انتظار ایشان، برگزاری یک انتخابات آبرومندانه و سالم است که معنی آن پرهیز از هرگونه جوسازی و جنجال است.

وی در ادامه اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران، انتخابات وسیله‌ای برای تامین عدالت و روشی برای نشان دادن مشروعیت نظام در عرصه بین‌المللی است؛ بنابراین باید از آن در جهت ترسیم چشم‌انداز آینده نظام استفاده کرد تا نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

فتحی‌پور با بیان اینکه "همه باید کمک کنیم تا فضای انتخابات از سیاست‌زدگی محض خارج شود"، گفت: تاکنون اقتصاد کشور تحت تاثیر سیاست‌زدگی قرار گرفته است و جایی که صحبت از برنامه‌محوری می‌شود، فضا آلوده به تخریب می‌شود و در چنین فضایی تنها کسی که سرش بی‌کلاه می‌ماند، مردم شریف است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: شرح مفصل برنامه‌های من به موقع از سوی ستاد اعلام خواهد شد، اما برای برون‌رفت از وضعیت موجود، در حال حاضر می‌شود چند راهکار ارائه کرد.

فتحی‌پور با بیان اینکه "مطابق سند چشم‌انداز 20 ساله و در جهت ارج و قرب دادن به علم، پارلمان اقتصاددانان کشور را شکل خواهم دادم"، تاکید کرد: همچنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را برای تدوین برنامه‌های دقیق و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها احیا خواهم کرد.

وی درباره دیگر برنامه‌های پیشنهادی خود گفت: سازمان گسترش تولیدات کشاورزی، با مرامنامه تولیدی صِرف تشکیل خواهم دادم و طرح آمایش استعدادهای صنعتی ایران را ارائه خواهم کرد. همچنین پارلمان ملی نخبگان ایران را تشکیل خواهم داد و در زمینه‌های مختلف از وجود این عزیزان استفاده خواهم کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت من برای تمام شهروندان فارغ از شغل و محل زندگی، خود را مکلف به فراهم کردن دسترسی شهروندان به سطح استاندارد می‌داند. در تعیین وزرا و کابینه خود نیز از نظرات تمام مشاوران و تشکل‌های صنفی و بخش خصوصی و اقتصادی استفاده خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز همچنین با صدور بیانیه‌ای بر آمادگی خود برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد.

متن این بیانیه که در بهشت زهرا(س) قرائت شد به شرح زیر است:

«ملت شریف و فرهیخته ایران

مام مهربان میهن عزیزمان ایران تاکنون اینچنین دردمندانه و نیازمندانه به دستان فرزندان پرتوان خویش برای تغییر و دوباره ساختن چشم نیندوخته بود. اکنون فصل بصیرانه نگریستن و عالمانه تصمیم گرفتن است. با هم و برای همه.

عدالت و پیشرفت مرواریدی است که شیفتگانش برای کسب آن غواص دریای خون استقلال طلبی شده‌اند و امروزه نیز دست یافتن به آن نه یک شعار و یک احساس بلکه یک رسالت راهبردی تاریخی است؛ راهبردی که نقش دولت در آن، نه یک پرسشگر و طلبکار بلکه پاسخگو و بازیگر اصلی است و وظیفه‌اش چرخاندن چرخ زندگی مردم بر مدار عزت و سعادت است.

وضعیت امروز ما، ماحصل کردار و اندیشه‌های استوار و سست دولت‌هایی است که دانسته یا ندانسته و به عمد یا به سهو چنین فهمیده و چنان کرده‌اند. اما آنچه کیمیای امید و صبر ملت را افزوده، ندای رهبر معظم انقلاب است مکررا ارتقای سطح معیشت مردم و جلب رضایت آنان را از سنگر دین و مجرای قانون مطالبه می‌کنند تا مسئولان و مجریان بفهمند که فرافکنی و انداختن تقصیرات به گردن دیگران، بی‌مسئولیتی و ناکارآمدی دولت‌ها را هرگز توجیه نکرده و نخواهد کرد.

صداقت در عمل در کنار بصیرت در اندیشه در بستر هم اندیشی و بها دادن به خرد جمعی و استقبال از مشارکت در تعیین سرنوشت خود می‌تواند ضامن حل مشکلات و عزت هرچه بیشتر کشور شود و عدول از هرکدام از این مولفه‌ها، پیامدهای زیانبار و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را متوجه کشور خواهد کرد که عدم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و اصل 44 قانون اساسی از جمله آنها در طول سال‌های اخیر است.

ملت متمدن و تاریخ‌سازی که در ادوار گذشته با تکیه بر استعدادها و توانمندی‌های خویش گذران روزگار کرده‌اند و ایران عزیز را به عنوان با ارزش‌ترین و گرانبهاترین میراث به ما تحویل داده‌اند، چه شده است که امروز با درآمدهای افسانه‌ای میلیاردهای دلاری نفت، پیش قراول تورم، بیکاری، کاهش رشد اقتصادی و کاهش رشد سرمایه‌گذاری شده است؟ آیا غیر از این است که بر جایگاه اول ایران در خاورمیانه در همه زمینه‌ها در افق 1404 و ارتقاء به جایگاه 10 مقام برتر دنیا یک توافق جمعی صورت گرفته بود؟ به راستی در طلایی‌ترین دوران وفور درآمدهای نفتی و غیرنفتی کشور، کدامین مانع ما را از دستیابی به این هدف بازداشته است؟

ارزیابی شرایط موجود نیاز به مدیریتی متعهدانه، مجتهدانه و صادقانه بیشتر از هر زمان دیگری ضروری می‌نماید. مدیریتی که نه تنها فرصت‌ها را به خوبی شناخته باشد، بلکه تهدیدها را هم به فرصت تبدیل کند. مدیریتی که منافع ملی کشور را از تودرتوهای پیچیده و چند لایه اقتصاد و سیاست بین‌الملل، کشف و در خدمت رونق اقتصاد ملی و شکوفایی ایران عزیز قرار دهد و پهلوانی و قهرمانی خود را با اعتلای غرور ملی و ادای احترام جهانی به هویت ملی ایرانیان به نمایش گذارد.

چنین امری تنها با استفاده عادلانه و مدبرانه از توان همه نخبگان، مدیران و کارشناسان دلسوز در حاشیه‌ مانده کشور ممکن خواهد بود و بپذیریم صداقت خالصانه گرچه ممکن است همچون دوره‌ای تلخ در کوتاه مدت کام را بیازارد، اما نوشین‌تر از هر شیرینی شهدی است که در دراز مدت منجر به بیماری مهلکی خواهد شد، گرفتار سازد، چراکه به قول صاحب سخن گرانمایه: در آخر سیاه رو خواهد شد، هرکه در او غش باشد.

ضرورت‌های تاریخی در کنار الزامات سلبی و ایجابی مدیریتی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی امروز ناگزیر ما را در به کار بستن عقل و تدبیر در امر حکمرانی را داشته و ائتلاف حاکمان با عالمان را اجتناب‌ناپذیر می‌داند.

اینک با چنین استنباط و رویکردی و نه از روی غرور خودپسندی و نفی‌شایستگی‌ها و توانمندی‌های بزرگان و پیشگامان و نه از روی خوش‌خیالی و خوش باوری در ناچیز پنداشتن مشکلات پیش رو بلکه از باب ادای دین به نظام و مردم، بدین امید پا در عرصه خطیر می‌گذارم که ثمره فرصت حضور اینجانب در انتخابات ریاست جمهوری نمایش عدالت واقعی نهفته در دل نظام جمهوری اسلامی و تحقق انقلاب مستضعفان و عدالتخواهان باشد، ان‌شاءالله.

با توکل به خداوند متعال و به حکم آموزه دینی «فاستبقوا الخیرات» و کسب اجازه از محضر مقام عظمای ولایت و امید به همراهی ملت شریف ایران، خصوصا خانواده‌های معظم انقلاب، دانشگاهیان، جوانان و فعالان اقتصادی، نامزدی خود را در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ایران اعلام می‌دادم تا انشاءالله در صورت اعتماد عمومی، به برنامه‌هایی که اعلام خواهد شد، ایران و ایرانی را به جایگاه شایسته خود برسانیم.»
نظرات بینندگان