arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲

عسگراولادي: به خاطر ندارم به هاشمي ‌ راي دادم يا به احمدي‌نژاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برنامه تلويزيوني شناسنامه اين هفته ميزبان حبيب‌الله عسگراولادي، دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري بود. عسگراولادي در ابتداي برنامه درباره دليل وجود پسوند مسلمان در شناسنامه‌اش گفت: از بين برادران و خواهرانم، فقط در پي نام خانوادگي من پسوند مسلمان آمده است و بقيه اين پسوند را ندارند. من علت اين موضوع را از پدرم پرسيدم كه ايشان گفت به دليل اينكه در امامزاده يحيي به دنيا آمدي، ثبت در آنجا دو قسمت بوده، يكي براي نوزادهاي مسلمان و قسمت ديگر براي نوزادهاي يهودي! مسوول ثبت كه داشته مشخصات را در شناسنامه ثبت مي‌كرده، به جاي اينكه در قسمت مربوط به دين و مذهب بنويسد مسلمان، اين كلمه را در آخر نام خانوادگي من نوشته است.



ماجراي درخواست عفو

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري در ادامه برنامه و درباره ماجراي محكوم شدن به حبس ابد هم اظهار داشت: اتهام بنده در پرونده اعدام انقلابي حسن‌علي منصور سه مورد بود؛ مورد اول نمايندگي وجوهات آيت‌الله خامنه‌اي بود. اتهام دوم اين بود كه شهيد صادق اماني و يارانش از من خواسته بودند كه از امام فتوا بگيرم و امام فتوا ندادند و با اعدام حسن علي منصور موافقت نكردند. به دنبال آن چون از آيت‌الله ميلاني، آيت‌الله مطهري و آيت‌الله فومني فتواي اعدام را گرفته بودند، باز هم من را نزد امام فرستادند تا از ايشان بخواهم نهي خودشان را از اين كار بردارند. اما امام باز فرمودند كه اين كار مفيد نيست. اتهام سوم هم اين بود كه چمدان حاوي اسلحه و نارنجك را به امانت از شهيد اماني و شهيد عراقي گرفته بودم كه به منزل خواهرم فرستاده بودم. اين سه اتهام باعث شد كه براي من درخواست اعدام كنند و در نهايت به حبس ابد محكوم شوم. وي ادامه داد: تعدادي از مراجع از جمله آيت‌الله ميلاني به وسيله بعضي از چهره‌هاي روحاني سرشناس و بعضي از شخصيت‌هاي انقلابي به من و شهيد عراقي پيغام دادند كه شما يك چيزي بنويسيد و بيرون بياييد چون در بيرون از زندان بيشتر به شما احتياج است. آن روزها، ايامي بود كه امريكا مي‌خواست يك نوع فضاي آزاد سياسي در ايران پديد بياورد. ما هم 12 سال در زندان بوديم و نمي‌توانستند دليل موجهي براي زنداني بودن ما بيان كنند! به همين دليل ما هم يك متن ساده نوشتيم و درخواست عفو كرديم و در نهايت بعد از دوازده سال آزاد شديم. عسگراولادي افزود: در طول اين دوازده سال من يكي از مقاوم‌ترين چهره‌هاي زندان بودم كه چندين بار تبعيد شدم و با وجود سختي‌هايي كه وجود داشت، هيچ نرمشي از خودم نشان ندادم. اما وقتي يكي از شخصيت‌هاي انقلاب كه هنوز هم در قيد حيات هست پشت ميله آمد و نظر آيت‌الله ميلاني را به من منتقل كرد، جوابي كه من دادم اين بود كه من مي‌خواهم مسلمان بميرم، نمي‌خواهم قهرمان بميرم! وقتي مراجع تقليد مي‌گويند بنويس و بيرون بيا، اگر مقاومت كنم يعني مي‌خواهم قهرمان بميرم و اين درصورتي بود كه من مي‌خواستم مطيع مراجع باشم.



تكرار نظرات جنجالي

در بخش ديگري از اين برنامه عسگراولادي اظهار كرد: اينكه بنده از چند ماه پيش راجع به امريكايي، اسراييلي و انگليسي بودن فتنه صحبت كردم، چيزي بود كه از فرمايشات آقا برداشت كردم. من موسوي و كروبي را فتنه‌ساز نمي‌دانم چون فتنه‌ساز دانستن آنها اين است كه به يك بخشي از جامعه طوري ديگر نگاه شود. من معتقدم فتنه از اين دو نفر سوءاستفاده كرده است! چرا موضع‌گيري من با دوستان ديگري كه در موتلفه، جبهه پيروان و يا گروه‌هاي اصولگراي ديگر فعاليت دارند متفاوت است؟ دليلش اين است كه رهبري از ما مي‌خواهد كه آهنگ فراجناحي داشته باشيم. وي در ادامه برنامه افزود: حلقه‌يي كه اطراف آقاي موسوي وجود داشت، حلقه فتنه و عوامل دشمن بود كه دور ايشان را گرفته بود. ايشان فتنه‌ساز نبود.



منبع درآمد عسگراولادي


وزير بازرگاني دولت رجايي در ادامه برنامه در مورد محل كسب درآمدش هم گفت: من از اوقاف حقوق مي‌گيرم. وقتي ما كارمان را در زمان امام آغاز كرديم، امام فرمودند ماهي 20 هزار تومان به عسگر‌اولادي بدهيد. اول سال 68 من خدمت امام رسيدم كه آنجا سيد احمد آقا را ديدم. ايشان يك بسته‌يي به من دادند و گفتند اين بسته حاوي حقوق شما تا آخر سال است كه امام براي شما فرستاده تا دچار مشكل نشويد. بعد از رحلت امام و اينكه ايشان دعوت حق را لبيك گفتند، من عين ماوقع را براي مقام معظم رهبري تعريف كردم. ايشان گفتند الان زندگي‌‌ات را چطور سپري مي‌كني؟ من هم جواب دادم امام قبل از رحلت‌شان، حقوق يك سال را به من پرداخت كرده‌اند. ايشان هم فرمودند اگر قبول كني من هم همين حقوق را به تو مي‌پردازم.



هاشمي يا احمدي‌نژاد؟

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري در قسمت پاياني برنامه درباره مسائل مربوط به انتخابات اظهار داشت: سال 84 ما در دور اول آقاي لاريجاني را قبول داشتيم و به ايشان راي داديم اما در دور دوم كارها جور ديگري شد و نظر ما در موتلفه بين آقاي هاشمي رفسنجاني و آقاي احمدي‌نژاد اين بود كه ما هر دو را صالح بشماريم و هر كس به هر كدام رسيد، راي بدهد. خودم به خاطر ندارم كه به هاشمي رفسنجاني راي دادم يا به آقاي احمدي‌نژاد. عسگراولادي همچنين گفت: بايد از فتنه‌هاي بعدي جلوگيري كنيم. نامزدها نبايد اجازه دهند دشمن از اختلافات ما سوءاستفاده كند. بايد محيط انتخابات را رقابتي كنيم نه محيط تنازع! متاسفانه سال 88 فضاي انتخابات به سمت تنازع رفت و نامزدها سعي در كندن رقباي خود داشتند و مردم گيج شدند. من از نامزدها و هواداران‌شان مي‌گويم كه با اين تعداد نامزد نمي‌توان به راي حداكثري رسيد. به نظر من اين دوره كسي كه مي‌آيد بايد بالاي بيست ميليون راي داشته باشد. حبيب‌الله عسگراولادي در خاتمه برنامه هم اظهار داشت: پدر و مادرم من را عاشق امام زمان (عج) بار آوردند. من ذوب در ولايت نايب امام زمان هستم. پدر و مادرم به من ياد دادند كه در مشكلات سخت، به بيرون شهر بروم به امام زمان (عج) عرض سلام كنم. من عاشق امام زمان (عج) هستم و همينطور به آيت‌الله بروجردي تا امام و مقام معظم رهبري هميشه عشق ورزيدم.

نظرات بینندگان