arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲

بسترسازی برای‌ برکناری کی‌روش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برنامه تلویزیونی ورزش و مردم شایعه سرمربیگری قلعه نویی در تیم ملی را با فتح الله زاده در میان گذاشت و او بی توجه به موقعیت حساس استقلال و تیم ملی گفت از خدا می خواهد این اتفاق بیفتد.

نه موقعیت حساس تیم ملی در آستانه 3 بازی سرنوشت ساز انتخابی جام جهانی، نه نگرانی استقلال پیش از دو هفته آخر لیگ برتر و نه حتی فرمان 10 ماده ای این باشگاه – که در آن خبرنگاران از نوشتن درباره «جابجایی کادر فنی برای فصل آتی» منع شده بودند، هیچ چیز باعث نمی شود که دوستان امیر قلعه نویی در آتش شایعه نزدیک شدن او به نیمکت تیم ملی ندمند.



بهرام شفیع که در برنامه تلویزیونی اش بارها از سرمربی استقلال تمجید کرده، دیروز از علی فتح الله زاده درباره شایعه سرمربیگری قلعه نویی در تیم ملی پرسید. شفیع توضیح نداد که این شایعه کجا و توسط کدام منبع خبری منتشر شده. با وجود این مدیرعامل استقلال که به نظر نمی رسید این سوال غافلگیرش کرده باشد پاسخ داد که از خدا می خواهد این اتفاق بیفتد!

«گل» سایتی که مدت هاست تلویحی از امیر قلعه نویی حمایت می کند، دیروز پس از برنامه ورزش و مردم در گزارش گونه ای با تیتر «قلعه نویی چشم به راه تیم ملی است» شرایط او را برای جانشینی کارلوس کی روش، ایده آل توصیف کرد.

این سایت در بخشی از گزارش نوشت: «به هر حال فدراسیون با انتخاب موفق ترین مربی داخلی طی یک دهه اخیر گزندی از سوی منتقدان نمی بیند و قلعه نویی هم می تواند به آرزوی چند ساله خود رسیده و به تیم ملی برگردد تا کار ناتمام خود را به اتمام برساند. به هر حال جای یک موفقیت آسیایی در کارنامه امیر خالی است و چه بهتر که این موفقیت احتمالی با تیم ملی در جام ملت های آسیا شکل بگیرد.»

سایت گل همچنین به نقل از علی نظری جویباری، دوست قلعه نویی در استقلال، خبر داده که هدف اصلی او رسیدن به تیم ملی است.

منتقدان قلعه نویی بر این باورند که حملات گاه و بیگاه او به کارلوس کی روش، بخشی از استراتژی اش برای نزدیک شدن دوباره به تیم ملی است. اگر این تئوری را بپذیریم، می توان تقابل او را با روزنامه نگاران و کارشناسانی که علیه کی روش نکشیده اند، درک کرد. قلعه نویی در هفته ها و ماه های اخیر به دفعات این گروه را «اجنبی پرست» خوانده است و از هر فرصتی برای دوگانه خواندن رفتار آنها استفاده کرده است.

به اعتقاد او روزنامه نگاران، برخی از کارشناسان و البته چهره ای تاثیرگذار در تلویزیون به نام عادل فردوسی پور، ضعف های کی روش را نادیده می گیرند در حالی که در زمان سرمربیگری خود او در تیم ملی، به آسانی نقدش می کردند.

قلعه نویی وانمود می کند که امروز به شدت تنهاست. او شاید تعمدا تلاش می کند بخش بیشتری از رسانه ها را مقابل خود قرار دهد تا مظلوم تر به نظر بیاید. این مظلوم نمایی در شرایطی است که او دوستانی دارد که بی توجه به شرایط حساس تیم ملی، از شایعه حضورش در تیم ملی می گویند.

بهرام شفیع یکی از این دوستان است. مردی که در هفته های اخیر بارها به بهانه های مختلف، کارلوس کی روش را به تمسخر گرفته است. از ماجرای مرخصی های او گرفته تا گزارشی از جزیره خصوصی اش در موزامبیک. اما آیا می توان علی فتح الله زاده را هم در لیست دوستان قلعه نویی دسته بندی کرد؟ چگونه ممکن است مدیرعامل یک باشگاه به رفتن سرمربی موفق تیمش رضایت بدهد؟ چگونه حاضر است آرامش تیمش را پیش از دو بازی سرنوشت ساز در لیگ به هم بزند؟
منبع: تماشا
نظرات بینندگان