arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲

پیگیری قتل یک ایرانی توسط دیپلمات سعودی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دستور ویژه‌ای برای پیگیری پرونده قتل شهروند ایرانی در تصادف با ماشین دیپلمات عربستانی داده است.

مهدی دواتگری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هفته گذشته اعضای خانواده مقتول با رییس مجلس شورای اسلامی دیداری داشتند گفت: این دیدار که با حضور همسر، فرزند،‌ برادر‌، خواهر و مادر مقتول انجام شد گزارشی از چگونگی از وقوع حادثه به رییس مجلس شورای اسلامی ارائه شد. همچنین خانواده مقتول اطلاعاتشان را در اختیار رییس مجلس قرار دادند.

وی افزود: در این جلسه خانواده مقتول علاوه بر تاکید بر پیگیری پرونده مقتول، از این بی‌مهری‌ انتقاد کرد که چرا بعد از گذشت بیش از یک ماه از این حادثه تلخ و ناگوار حتی دولت عربستان عذرخواهی نکرده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در این حادثه حقوق یک شهروند مسلمان ایرانی خدشه‌دار شده است گفت: سرعت ماشین دیپلمات عربستان به گونه‌ای بوده جسد متقول حدود 60 متر پرتاب شده است؛ در این شرایط است که حتی دولتمردان عربستانی حاضر به عذرخواهی نشده‌اند.

دواتگری یکی از مهمترین خواسته‌های خانواده این شهروند را پیگیری جدی پرونده عنوان و اظهار کرد: من در ایام تعطیلات نوروز به عنوان وظیفه ملی و شرعی این پرونده را رسیدگی کردم، اما در این جلسه رییس مجلس شورای اسلامی به بنده ماموریت ویژه‌ای داد تا موضوع را به صورت جدی پیگیری کنم.

وی گفت که بعد از تعطیلات مجلس شورای اسلامی برای سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه با دادستان و بازپرس پرونده دیدار خواهد داشت.

رییس کمیته مطالبات ملی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این پرونده به دلیل داشتن شاکی خصوصی در شعبه دوم بازپرسی در حال رسیدگی است گفت: پرونده قضایی برای دیپلمات عربستان در شعبه دوم بازپرسی کارکنان دولت تشکیل شده است که طبیعتا با مد نظر گرفتن کنوانسیون وین و مقررات بین‌المللی این پرونده مورد رسیدگی قرار می‌گیرد تا حقوق خانواده این شهروند تضییع نشود؛ اکنون این دپپلمات عربستانی در تهران است.
نظرات بینندگان