arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲

خطیب: آمريكايي‌ها با اذعان به قدرت كشتي ايران از ما دعوت كرده‌اند

سرپرست فدراسيون كشتي گفت: دفاع مستدل و به حق وزير ورزش و جوانان در مجلس شوراي اسلامي از عملكرد ورزش ايران و رويكرد بسيار مثبتي كه نمايندگان محترم مجلس در قبال دفاعيه دكتر عباسي از خود نشان دادند برگ زريني بر دوران وزارت وزير ورزش و جوانان بود كه مايه‌هاي دلگرمي تمامي مديران و در مجموع خانواده‌‌ي ورزش را در همين ابتداي سال جاري فراهم آورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، حجت‌اله خطيب در گفت و گو با روابط عمومي فدراسيون كشتي با بيان اين مطلب افزود: سال 91 را ورزش ايران در حالي به پايان رساند كه به اذعان تمامي كارشناسان و بخصوص مردم خوب و فهيم كشورمان، يكي از بهترين دوران خود را در تمامي عرصه‌ها و بخصوص در عرصه‌ي بازي‌هاي المپيك و پاراالمپيك لندن سپري كرد و توفيقات درخشان كاروان ورزش ايران در المپيك باعث رونق همه جانبه ورزش در تمامي عرصه‌هاي قهرماني و همگاني و همچنين زيرساخت‌ها شد.

وي افزود: با اين وجود و با در نظر گرفتن حق قانوني نهاد قانون‌گذاري مثل مجلس شوراي اسلامي كه بر همه امور كشور نظارت دارد، باز هم انتظارات از ورزش به قدري زياد است كه طي چند نوبت آقاي وزير ورزش در مجلس حضور يافته‌اند و به برخي شبهات و سئوالات پاسخ داده‌اند.


خطيب گفت: دفاعيه هفته گذشته دكتر عباسي در مجلس از عملكرد ورزش و فدراسيون‌هاي ورزشي بسيار جامع و كامل بود و جاي هيچگونه بحثي را باقي نگذاشت و خوشحاليم كه نمايندگان محترم مجلس نيز در پايان دفاعيات وزير ورزش و جوانان بر درست بودن عملكرد وزارت ورزش صحه گذاشتند.

سرپرست فدراسيون كشتي با اشاره به سخنان دكتر عباسي در خصوص كشتي گفت: خوشحاليم كه كشتي طي دو سال اخير نتایج خوبی را کسب کرده است. امروز ايران سبك جديدي از كشتي را به جهانيان ارايه مي‌كند كه مي‌تواند سهم بسزايي در تحولات آينده كشتي داشته باشد و با تغيير سيستم كشتي‌گيران از شيوه‌هاي تدافعي به حالت تهاجمي بار ديگر جذابيت‌هاي زيبا را به ميادين كشتي برگردانده است.

خطيب گفت: كارهاي بسيار مهم و بزرگي را فدراسيون كشتي انجام داده و در دستور كار دارد كه اين كارها در آينده اثرات خود را بر جاي خواهد گذاشت .

سرپرست فدراسيون كشتي با اشاره به شور و هيجاني كه ايران با ميزباني خوب خود در جام جهاني در دنيا بوجود آورد افزود: در همين جام جهاني كه اسفندماه در تهران با آن شكل باشكوه برگزار شد ديديم كه بسياري از بزرگان كشتي جهان و فدراسيون‌هاي كشتي كشورها از شور و اشتياق تماشاگران ايراني به وجد آمده‌اند و اين مسابقات را نقطه عطفي در دنياي كشتي دانستند و فيلا با تكيه بر همين شور و هيجان و با افتخار دفاعيه‌اي را آماده كرده تا در اجلاس IOC از ادامه حضور كشتي در المپيك دفاع كند.

وي توجه به زيرساخت‌ها و پشتوانه‌سازي براي تيم‌هاي ملي را از جمله اهداف مهم فدراسيون كشتي دانست و افزود: برگزاري مسابقات در تمامي رده‌هاي سني نوجوانان و جوانان آزاد و فرنگي و اعزام به تمامي مسابقات رسمي و تورنمنت‌هاي مهم بين‌المللي با اهدافي مشخص صورت گرفته و مي‌گيرد ضمن اينكه براي اولين بار مسابقات اوپن يا سراسري را آبان ماه سال 91 برگزار كرديم كه در هر دو رشته آزاد و فرنگي جوانان جوياي نام زيادي از سراسر كشور در اين مسابقات ابراز وجود كردند در حاليكه تا قبل از اين چنين مسابقاتي نبود.

خطيب با اشاره به اینکه ايران به عنوان قطب بزرگ كشتي جهان در روز جشن جهاني كشتي در مسابقاتی با حضور كشتي‌گيران سه قدرت بزرگ جهان (ايران- روسيه و آمريكا) که در نيويورك برگزار مي‌شود، حضور می یابد، گفت: آمريكايي‌ها با اذعان به قدرت كشتي ايران از ما دعوت كرده‌اند تا در اين جشنواره بزرگ كشتي حضور يابيم و ماحصل اين مسابقات مي‌تواند بر ادامه حضور كشتي در المپيك كمك شاياني داشته باشد.

وي در پايان در خصوص آينده كشتي گفت: البته يقينا مشكلاتي هم در اين بين وجود داشته و دارد و ما هم نمي‌توانيم مدعي باشيم كه بدون اشكال هستيم و معتقدم كشتي براي سرافرازي در جهان نياز به تجربه تمامي بزرگان خود دارد.

 

نظرات بینندگان