arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲

شهرستانی: امام حتی با شاگردان خود نیز مشورت می کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی گفت: لازم است در برنامه‌‌های مذهبی تلویزیونی توجه ویژه‌ای به کودکان و ساخت فیلم‌های محتوایی برای آنها بشود.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، مهدي چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از اعضای این شورا و نیز شورای اسلامی شهر قم پیش از ظهر امروز با حجت‌الاسلام والسلمین سید جواد شهرستانی، نماینده حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی دیدار و گفت و گو کردند.

حجت‌الاسلام والسلمین شهرستانی در این دیدار طی سخنانی با اشاره به فتنه‌انگیزی‌های شبکه‌های ماهواره‌ای عربی در کشورهای منطقه اظهار کرد: باید در این زمینه کار فرهنگی اساسی صورت گیرد که راه‌اندازی شبکه کودک هدهد به زبان‌های عربی و فارسی تاثیر فراوانی در این زمینه داشته است.

او افزود: در هفته نخست راه‌اندازی شبکه فارسی هدهد بیش از 50 هزار پیامک از سوی مخاطبان دریافت شد؛ یکی از مشکلات ما این است که مقرراتی را تنظیم می‌کنیم اما به فکر آینده خود نیستیم در حالیکه این تعداد از پیامک در هفته نخست نشان‌دهنده اقبال عمومی به برنام‌های مذهبی و اسلامی است.

نماینده حضرت  آیت‌الله العظمی سیستانی با بیان اینکه راه‌اندازی شبکه پویا توسط صدا و سیما هم اقدام مناسبی در راستای جذب مخاطبان کودک و نوجوان است یادآور شد: مقرراتی در جمهوری اسلامی وجود دارد که باید رعایت شوند اما در نظر داشتن همه مخاطبان در این شرایط که شبکه‌های ماهواره‌ای برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای مسلمانان کرده‌اند ضروری است.

وی ادامه داد: شبکه هدهد فارسی سعی دارد با برنامه‌های جذاب با محتوای دینی و مذهبی کودکان را جذب کند؛ در ساخت برنامه‌های این قشر باید از شتاب‌زدگی پرهیز شود تا برنامه‌ها بتواند اثرگذاری مطلوب خود را داشته باشند.

شهرستانی با بیان اینکه حتی افراد غیر مذهبی هم با شبکه هدهد در ارتباط هستند، گفت: باید به همه اقشار احترام گذاشت و سعی در جذب آنها داشت؛ در میان برنامه های سرگرم کننده باید برنامه های محتوایی هم داشت و کودکان مسلمان را با مبانی دینی و مذهبی خود آشنا کنیم؛ در این زمینه حاضر هستیم با صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم همکاری کنیم.

نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی خاطرنشان کرد: تبلیغات تاثیر فراوانی بر جوامع دارد،: بهترین نیروهای تبلیغاتی و برنامه‌ساز در ایران حضور دارند اما باید پشتیبانی خوبی از آنها صورت گیرد تا در ایران به فعالیت بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با اشاره به دیدارهای خود با مجید مجیدی و احمدرضا درویش، کارگردانان فیلم‌های سینمایی حضرت محمد(ص) و امام حسین(ع) گفت: این اشخاص از جمله کارگردانان مذهبی و متعهد ایران هستند که با مشاهده قطعاتی از فیلم‌هایشان متوجه کیفیت فنی کارشان هم شدم.

نماینده آیت‌الله سیستانی با تاکید بر استفاده از روش‌های نوین در مقابله فرهنگی با غرب عنوان داشت: امروز ایران در صنعت سینما رشد خوبی داشته اما هنوز از ظرفیت‌های موجود استفاده مطلوب نمی‌شود.

او ابراز کرد: ما معمولا خوب شعار می‌دهیم اما در عمل ضعیف هستیم در حالیکه غرب با وجود اینکه شعارهایش کمتر است اما توانسته است ضرباتی مانند تحریم‌های اقتصادی و جنگ تحمیلی را به مسلمانان و ایران وارد کند.

شهرستانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شروع حرکت‌های اساسی و زیربنایی در قم گفت: امیدواریم شوراها بتوانند نقش خود را در توسعه فرهنگی و عمرانی شهرها و روستاها به خوبی ایفا کنند.

نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی با اشاره به خاطره‌ای از امام راحل بیان داشت: ایشان در ایام تبعید و پیش از رسیدن به رهبری حتی با شاگردان خود هم مشورت می‌کردند و هدف از آن را ایجاد حس اعتماد در دیگران می‌دانستند و دیگر اینکه با وجود ملزم نبودن به اجرای حرف‌های دیگران اما مشورت جرقه‌هایی را در ذهن ایجاد می‌کند که ممکن است منجر به تصمیم‌گیری‌های بهتری شود.

او در پایان خاطرنشان ساخت: تشکیل شوراها در ایران اثرات خود را نشان داده‌ است؛ امیدواریم این نهادهای مردمی بتوانند در مسیری که در پیش گرفته‌اند موفق باشند.
نظرات بینندگان