arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲

احمدی نژاد: عده ای خود را برتر و ویژه می دانند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری گفت: هر گاه صحبت از ایران می کنیم به برخی ها بر می خورد این در حالیست که ایران یک جغرافیا و نژاد نیست بلکه یک فرهنگ انسانی و متعالی است.

به گزارش خبرنگار مهر از تبریز، محمود احمدی نژاد عصر امروز یکشنبه در دیدار خود با نخبگاه آذربایجان شرقی تحت عنوان حماسه حضور که در محل پتروشیمی تبریز برگزار شد با بیان این مطلب ابراز داشت: تاریخ ، ایران را با فرهنگ این سرزمین می شناسد.

وی اضافه کرد: امروز یک فرصت تاریخی برایمان پیدا شده تا آرزوهای خودمان و بشریت را که نیازمند همت و تلاش است محقق کنیم.

رئیس جمهوری کشورمان همچنین با اشاره به برخی اتفاقات و مشکلات اخیر در کشور گفت: در داخل با مشکلات ، بداخلاقی ، تمایلات و خودخواهی هایی مواجه هستیم که البته همیشه یک گرایش به سمت رانت خواری ، سکون و بهره مندی از تجهیزات وجود داشته چون عده ای خود را ویژه می دانند.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه دیگر دوره حقانیت ثروت و قدرت به پایان رسیده ابراز داشت: قدرت و ثروت به تنهایی نمی تواند سعادت انسان را فراهم کند چرا که سلطه گران در همین زمینه اقتصاد کم اورده اند و با تحت کنترل گرفتن سه نقطه از جهان در آفاریقا ، خاورمیانه و شرق دور می کوشند با چپاول ملتها سلطه شان را مستحکم ترر کنند.

وی در ادامه با اشاره به روحیه استقلال طلبی ملت ایران ابراز داشت: دشمن به بهانه دوموکراسی به منطقه امده است آیا اکنون چیزی از عراق باقیمانده و حالا هم سوریه!بعد از آن هم ترکیه.

احمدی نژاد با اشاره به طرز تفکر دشمنان در مورد سیاست و از بین رفتن ارزش های انسانی گفت: از نگاه آنها صادق بودن در عرصه‌ی بین‌المللی یک جرم نابخشودنی است، و دیپلماتی که راست بگوید دیپلمات نیست؛ چراکه همه دنبال چاپیدن یکدیگرند.

رئیس جمهوری همچنین به سبقه وحدانیت در ایران و موحد بودن ایرانی ها اشاره کرد و گفت: ایرانی ها با زور شمشیر به اسلام نگرویده اند و این از زرتشت تا پیامبر اسلام(ص) را شامل می شود و کسی ایران را فتح نکرد بلکه ایرانی ها خود به اسلام رو آوردند.

احمدی نژاد ابراز داشت: ما باید برای تغییر مناسبات بین المللی حرکت داشته باشیم و شرایط ایران و جهان برای این امر مهیاست .

وی اضافه کرد: جوانان موتور حماسه و افتخار یک ملتند و این مشکلاتی دشمنان برای ما ایجاد کرده اند در واقع دفاع از خود در برابر ماست چرا که تمام ملت ها اکنون چشمشان به ایران است .

نظرات بینندگان