arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲

کاهش 30 درصدی ترافیک تهران در تابستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر عامل مرکز کنترل ترافیک شهر تهران گفت: ترافیک تهران در بهار نسبت به پاییز و زمستان تسهیل می شود و در فصل تابستان نیز 20 تا 30 درصد کاهش خواهد یافت.

مهندس همایون فتاحی در گفتگو با "تهران سما"، با بیان این مطلب اظهار کرد: ترددها و ترافیک پایتخت توسط هزار و 100 دوربین نظارت تصویری تحت نظارت و مدیریت قرار دارد و مدیریت شهری طی سال های اخیر تلاش کرده تا به سمت مدیریت هوشمند ترافیک گام های اساسی بر دارد.

وی ادامه داد: هرساله در فصل بهار با توجه به بلند شدن طول روز شاهد تسهیل ترددها در شهر هستیم چرا که ترددها به ویژه ترددهای عصرگاهی در بازه زمانی بیشتری صورت می گیرد و ترافیک روان تر می شود.

فتاحی تصریح کرد: در فصل تابستان نیز با توجه به تعطیلی مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه ها، شاهد کاهش ترافیک هستیم به گونه ای که ترافیک تهران به طور معمول 20 تا 30 درصد کاهش می یابد.

وی همچنین از احداث یک مرکز کنترل ترافیک محلی جدید در تهران خبر داد و گفت: مرکز کنترل ترافیک محلی جدیدی در منطقه 12 تهران راه اندازی شده که این مرکز نظارت و مدیریت محدوده مرکزی پایتخت را برعهده دارد و با ایجاد این مرکز جدید، تعداد مراکز محلی کنترل ترافیک تهران به 5 مرکز افزایش می یابد.

مدیر عامل مرکز کنترل ترافیک شهر تهران خاطر نشان کرد: مرکز کنترل ترافیک تونل نیایش نیز به بهره برداری رسیده و به زودی مرکز کنترل ترافیک تونل امیر کبیر هم مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: ایجاد مراکز محلی کنترل ترافیک به مدیریت و نظارت بهتر و دقیق تر ترافیک شهر کمک می کند.
نظرات بینندگان