arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
جلسه مثبت با وزیر ورزش

کفاشیان: رای تبانی فوتبال در طی دو روز آینده اعلام می شود

رییس فدراسیون فوتبال پس از جلسه با وزیر ورزش گفت: تا شروع بازی‌های حساس تیم ملی وزارت ورزش و فدراسیون وقت بیشتری برای برنامه‌های حمایتی از تیم ملی می گذارند و وزیر ورزش کاملا از تیم ملی حمایت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، علی کفاشیان پس از پایان جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال با محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان که در وزارتخانه برگزار شد، به خبرنگاران گفت: این اولین جلسه کاری هیات رییسه فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش و جوانان در سال 92 بود و چند مطلب مطرح شد. در اولین مورد مقرر شد تا با حمایت نهاد ریاست جمهوری و وزارت ورزش و جوانان و همچنین سایر نهادها در یک فاز زمانی سه ماهه کار تجهیز ورزشگاه آزادی به گیت‌های الکترونیکی تمام شود و در همین مدت سیستم‌ بلیت‌فروشی الکترونیکی به طور کامل در این ورزشگاه پیاده شود تا از فصل آینده تماشاگران به شیوه الکترونیکی بلیت‌های بازی در این استادیوم را تهیه کنند. همچنین تحلیلی درباره مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته یک و راه‌های لازم برای بالا بردن کیفیت این دو لیگ صورت گرفت و بر استفاده از فناوری‌ها برای بالا بردن سطح کیفی مسابقات تاکید شد.
کفاشیان ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان همچنین درباره اهمیت بازی‌های تیم ملی در خرداد ماه صحبت کرد و تاکید داشت که باید تمام حمایت‌ها از تیم ملی صورت بگیرد تا ایران بتواند راهی جام‌جهانی برزیل شود. مقرر شد در یک‌ونیم ماه آینده تا شروع این بازی‌های حساس فدراسیون وقت بیشتری برای برنامه‌های حمایتی از تیم ملی بگذارد. وزیر ورزش قول داد کاملا از تیم ملی حمایت کند.
کفاشیان در واکنش به این سوال که آیا قول وزیر برای حمایت از تیم ملی شامل تعهدی که قبلا برای پرداخت دستمزد کارلوس کی‌روش داده بود، هم می‌شود، خندید و گفت: مسائل مالی که ارزشی ندارد. قرار شد وقت بیشتری گذاشته شود و جلسات بیشتری با وزیر برای حل مشکلات کلی و حتی جزئی داشته باشیم. همین که آنها دستشان روی سر ما باشد، قدم خوبی برای فدراسیون و تیم ملی است تا همه ببیند همه نهادهای مرتبط با تیم ملی حمایت می‌کنند و عملکردی یکسان دارند. قول‌هایی در مورد حمایت مالی هم داده شد.
رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که نظر وزیر درباره 16 یا 18 تیمی لیگ برتر در سال آینده چیست اظهار داشت: ما گزارشمان را اعلام کردیم، وزیر هم تصمیم را برعهده هیئت رئیسه گذاشت. ما هم این بحث را خواهیم داشت اما تا پایان لیگ تصمیم خاصی نخواهیم گرفت چرا که این مسئله از قبل مشخص شده و 16 تیمی را به اطلاع باشگاه‌ها رسانده بودیم. عباسی هم صحبت‌های ما را قبول کرده چرا که ما به دنبال کیفیت لیگ هستیم البته نقطه‌نظراتی مطرح شد که وزیر اعلام کرد آن را مورد بررسی قرار دهیم.
وی در واکنش به این که مگر 16 تیمی شدن لیگ در هیات رییسه مصوبه نشده است، پس تصمیم دوباره برای چیست، گفت: بله. مصوب شده است و ما پای آن هستیم. به باشگاه‌ها هم اطلاع داده بودیم اما گفتیم اگر تقاضاهای جدیدی هم بود آنها را هم بررسی می‌کنیم. اتفاقا وقتی مزایای 16 تیمی شدن لیگ را به وزیر گفتیم و توضیح دادیم که باید به کیفیت بازی‌ها اهمیت دهیم و کمیت مسابقات نمی‌تواند دستاورد فنی برای فوتبال ما داشته باشد، او هم این نظر را منطقی دانست؛ چون این یک نظر فنی بود.
کفاشیان درباره تبانی لیگ دسته اول هم عنوان کرد: این بحثی است که کمیته انضباطی امروز اسناد آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. مجموعه‌ای از عوامل در تبانی بوده که کمیته انضباطی نظرش را اعلام می‌کند.
رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا احتمال نیامدن شهرداری تبریز به لیگ برتر وجود دارد خاطرنشان کرد: هر امکانی هست این تصمیمی است که کمیته انضباطی می‌گیرد. ما کمیته استیناف را تشکیل دادیم. کمیته اخلاقی هم اسناد را دیده بنابراین برای اینکه رای قاطع بدهیم و دیگر نیازی به تجدید‌نظر نباشد با سه کمیته انضباطی، استیناف و اخلاق تصمیم نهایی گرفته می‌شود. این رای طی یکی دو روز آینده اعلام خواهد شد.
رییس فدراسیون در پاسخ به این سوال که مگر کمیته‌ رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال که مسئولیت آن را هادی آیت‌اللهی و حجت‌الاسلام علیپور بر عهده دارند، به این موضوع رسیدگی نمی‌کند، گفت: ما کمیته‌ای تحت عنوان کمیته‌ اخلاق داریم که متشکل می‌شود از کمیته‌ انضباطی، کمیته‌ رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال، شورای استیناف و سایر نهادهای مربوط. با تشکیل این کمیته‌ هر رای که از آن بیرون آید، بحث و حرف و حدیثی در ادامه ندارد اما تا زمان تشکیل این کمیته‌ آرای نهایی را کمیته‌ انضباطی می‌دهد. کمیته‌ رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای وظیفه جمع‌آوری اسناد و مدارک را دارد و پس از تکمیل مدارکش آن را به کمیته‌ انضباطی داده و کمیته‌ انضباطی است که تصمیم نهایی را می‌گیرد. فکر می‌کنم که ظرف یکی،‌ دو روز آینده رای صادر شود.
کفاشیان در واکنش به این که اسماعیل حسن‌زاده، رییس کمیته‌ انضباطی در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرده، تبانی شهرداری تبریز هنوز محرز نشده و بحث لغو حضور این تیم در لیگ برتر وجود ندارد، گفت: حسن‌زاده نظرش را داده و البته او طبق اسناد و مدارکی که تا آن زمان داشت، این نظر داده است. بعد از آن اسناد و مدارک جدیدتری ظاهرا به دست مسئولان رسیده است که باید بررسی شود. ممکن است احکامی سنگین‌تر یا احکامی سبک‌تر داشته باشد. بحث شخص و تیم خاصی مطرح نیست. موارد متعددی در حال بررسی است. برخی از افراد از جمله کمالوند از فعالیت معلق شده‌اند اما مشخص نیست که چه حکمی برای آنان صادر شود و باید صبر کرد.
وی در واکنش به این که آیا از سوی مسئولان آذربایجان‌شرقی تحت فشار قرار دارد، گفت: هیچ فشاری از سوی آنها وجود ندارد. بالاخره آنها هم اسناد و مدارکی دارند و می‌آیند از خودشان دفاع کنند. ما وظیفه داریم اسناد و مدارک آنها را گرفته و بررسی کنیم.
کفاشیان همچنین در واکنش به این که آیا با فشار وزارت ورزش و جوانان و نمایندگان مجلس لیگ 18 تیمی می‌ماند، گفت: از نظر اصولی راجع به 16 تیمی شدن لیگ بحث کردیم و همان‌طور که گفتم عباسی گفت، این نظر منطقی است اما سایر نظرات را هم بررسی کنید. نهایتا هر تصمیمی که فدراسیون بگیرد، وزارت ورزش و جوانان از آن حمایت خواهد کرد.
کفاشیان درباره صحبت‌های کی‌روش که با کنایه گفت نگران قطری های نباشید شاید عوامل آنها در فدراسیون خودمان باشند، عنوان کرد: نظر شخصی وی است و شاید اطلاعاتی به رسانه‌ها داده شده که نادرست است. اینها را کنار بگذاریم. اکنون باید از کی‌روش حمایت کنیم تا تیم به جام جهانی برود. اگر این اتفاق رخ نداد بعد به ما حمله کنید.
رییس فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا برای تغییر دادن داور سنگاپوری بازی ایران و قطر به نتیجه‌ مثبتی رسیده‌اید، گفت: ما موضوع را با فیفا در میان گذاشته و درخواست دادیم اما آنها پای تصمیم‌شان هستند و انتخاب داور درست بوده است. به هر حال فکر می‌کنم که دیگر نباید به این مسائل پرداخته شود و تیم ملی باید به فکر بازی‌هایش باشد و تمرکزش را روی عملکردش گذاشته تا موفق شود.
کفاشیان در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا حمایت وزیر از کی‌روش مربوط به بحث مالی هم می‌شود اظهار داشت: مسائل مالی زیاد ارزشی نداشت که در این جلسه بحث کنیم. وقت بیشتری لازم است تا مشکلات ریز را با وزیر مطرح کنیم اما همین که دستشان بالای سر ماست و حمایت می‌کنند خوب است. این حمایت را برای بازی آینده تیم ملی می‌خواهیم البته حمایت مالی هم جزو حمایت‌های وزیر است.
کفاشیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر نهایی شدن امضای قرارداد فدراسیون فوتبال با هواپیمایی آسمان عنوان کرد: امروز تفاهم‌نامه را نوشتیم. امروز آن را نهایی می‌کنیم. از آنها تشکر می‌کنم که حمایت می‌کنند تا بهانه‌ای برای نرفتن به جام جهانی نباشد. تمام پروازها تا پایان جام جهانی و جام ملت‌های آسیا برعهده این شرکت است. تبلیغی روی پیراهن نخواهیم داشت اما از فضایی که داریم از تبلیغات استفاده می‌کنیم.

 

نظرات بینندگان