arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲

حمله به هواپیمای روسی در سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروه های تروریستی ساعتی پیش هواپیمای مسافربری روسی در حال پرواز بر فراز سوریه را مورد هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

به گزارش انتخاب، تسنیم به نقل از خبرگزاری اینترفاکس نوشت: گروه های مسلح سوری هواپیمای مسافربری روسی را در آسمان سوریه مورد هدف قرار دادند.

به گزارش این خبرگزاری روسی، این هواپیما با دو موشک زمین به هوا مورد هدف قرار گرفته بود اما آسیبی به آن وارد نشده است.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از یک منبع آگاه در روسیه گزارش داد که این دو موشک در نزدیکی هواپیما منفجر شدند و خلبان موفق شد با تغییر مسیر خود جان 200 مسافر را نجات دهد.
به گفته این منبع، این هواپیما حامل 200 مسافر و بیشتر آنها گردشگرانی هستند که از مصر در حال برگشت به کشور خود بودند.

مقامات امنیتی سوریه اعلام کردند؛ 'ابواحمد یاسین'، سرکرده گروه تروریستی 'جبهه النصره' در شهر 'لاذقیه'، امروز در درگیری با نیروهای نظامی کشته شد و در این عملیات تسلیحات سنگین گروه‌های تروریستی منهدم شد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: قدرت‌های خارجی سعی دارند به هر طریقی نظام سوریه را ساقط کنند و دامن زدن به بهانه سلاح‌های شیمیایی در سوریه امر خطرناکی است.
مقامات امنیتی سوریه اعلام کردند؛ 'ابواحمد یاسین'، سرکرده گروه تروریستی 'جبهه النصره' در شهر 'لاذقیه'، امروز در درگیری با نیروهای نظامی کشته شد.

سفیر سوریه در لبنان با تکذیب اخبار منتشره درباره حضور عناصر حزب‌الله در خاک این کشور، گفت: رسانه‌ها با طرح این ادعا قصد دارند، حضور تروریست‌های خارجی در خاک سوریه و همکاری آنان با گروه‌های مسلح مخالف دولت را مخفی نگاه دارند.
نظرات بینندگان