arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲

زیباکلام: هاشمی کاندیدا می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صادق زیباکلام؛ تحلیل‌گر مسائل سیاسی معتقد است «هاشمی رفسنجانی» به دلیل وظیفه‌ای که نسبت به آینده کشور و نظام احساس می‌کند، در ‌‌‌نهایت بر تردید خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری کرده و ظرف روزهای آینده حضور خود را در انتخابات اعلام می‌کند.

به گزارش عصرایران،صادق زیباکلام تحلیل‌گر مسائل سیاسی معتقد است «هاشمی رفسنجانی» به دلیل وظیفه‌ای که نسبت به آینده کشور و نظام احساس می‌کند، در ‌‌‌نهایت بر تردید خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری کرده و ظرف روزهای آینده حضور خود را در انتخابات اعلام می‌کند.
 
زیباکلام درباره وضعیتی که «هاشمی رفسنجانی» این روز‌ها با آن روبرو است توضیح داد: آقای رفسنجانی زیر فشار بسیار بسیار سنگینی است. من می‌خواهم ادعایی را مطرح کنم؛ شاید در طول ۶۰ سال گذشته که ایشان در زمینه مبارزات سیاسی، چه قبل و چه بعد از انقلاب فعالیت کرده است، تا امروز برای اخذ تصمیم سیاسی، تا این تحت دچار فشار نبوده‌ و تصمیم‌گیری برای او به هیچ وجه تا این حد سنگین نبوده است.
 
او ادامه داد: هاشمی با اوضاع و احوالی روبرو است که ظرف ۸ سال گذشته و در نتیجه سوء مدیریت و سیاست‌های نادرست اصولگرایان بر کشور حاکم شده است.
 
او در خصوص صحبت‌های روز یکشنبه هاشمی رفسنجانی گفت: از صحبت‌های آقای رفسنجانی اینگونه برداشت می‌شود که نیمی از ایشان متمایل به حضور در عرصه انتخابات و نیم دیگر حمایت از نامزد دیگری از اصلاح طلبان است. صحبت‌های دیروز ایشان به مخالفان می‌گوید من را نیامدنی تلقی نکنید و به موافقان می‌گوید من را آمدنی نبینید.
 
او مجددآ تأکید کرد: بنابراین ایشان در وضعیت بسیار بسیار سخت و دشواری قرار دارد. با تمام این اوصاف من تصور می‌کنم احساس تعهد و وظیفه‌ای که ایشان برای نجات نظام و آینده آن دارد، نهایتآ بر او غلبه می‌کند. او نمی‌تواند کشور را در این وضعیت‌‌‌ رها کند و بگوید به من مربوط نیست. به این ترتیب ظرف روزهای آینده، آقای هاشمی ورود خود به عرصه مبارزات انتخابات را به صورت رسمی اعلام خواهد کرد.
نظرات بینندگان