arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲

احمدی نژاد: مدنيت هرگز از كنار درآمدهاي مفت نفتي ايجاد نخواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئيس جمهور با گراميداشت روز ملي خليج فارس را تاكيد بر فرهنگ انساني ، صلح دوستي و عدالت جويي ملت ايران دانست و گفت: اگر امروز كساني در ذهنشان تغيير در اسامي جغرافيا را دارند،‌بايد يكبار ديگر نقشه منطقه و جايگاه ايران را مشاهده كرده و سپس سخن بگويند چرا كه مطمئناً اگر آنان بار ديگر به عظمت ايران بنگرند از گفته خود پشيمان خواهند شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، محمود احمدي نژاد ظهر امروز سه شنبه در همايش بين المللي فرهنگي و گردشگري خليج فارس كه در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار شد با تبريك ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز ملي خليج فارس به ملت ايران گفت: نامگذاري هاي تاريخي محصول دو عامل تمدن و اقتدار بوده و اينطور نيست كه به يكباره نامي براي منطقه اي گذاشته شود، بخصوص اسامي جغرافيايي محصول اقتدار و تمدن بوده و امروز روشن است كه در طول تاريخ در منطقه و اين خطه مدنيت و اقتدار در اختيار چه كسي قرار داشته است.

رييس جمهور تصريح كرد: گرچه مستكبران، بدخواهان و استعمارگران علاقه مند هستند تا با طرح موضوعاتي در خصوص تغيير اسامي جغرافيايي دغدغه خاطر و نگراني ايجاد كنند، اما ما هيچ نگراني نخواهيم داشت.

احمدي نژاد با اشاره به اينكه مطمئناً برخي كه در گوشه و كنار حرف هايي بزرگ تر از دهان خود در خصوص تغيير اسامي تاريخي مناطق جغرافیايي مي زنند بخوبي مي دانند كه هر اقدامي در اين مسير با شكست و ننگ ابدي همراه خواهد بود، گفت: سرزمين ايران يك جغرافيا، نژاد و تعصب قومي نيست، بلكه ايران يك تاريخ، تمدن و فرهنگ است و هر كجا كه ويژگي هاي فرهنگ و تمدن ايران در آن حضور داشته باشد، آنها ايران است.

رييس جمهور تاكيد كرد: نامگذاري روز ملي خليج فارس در حقيقت تاكيد بر فرهنگ و تمدن انساني، الهي، عدالت جويي و صلح خواهي ملت ايران است.

احمدي نژاد با بيان اينكه در طول تاريخ كساني با خيال تسلط بر منطقه اقداماتي در جهت اخلال در امنيت منطقه كرده اند، اظهار داشت: عظمت، همت و ايمان ملت ايران، همه اقدامات مستكبران و بدخواهان ملت ها را به زباله داني تاريخ فرستاده است و عزت و استقلال ايران باقي ماند و براي هميشه نيز باقي خواهد ماند.

رييس جمهور با بيان اينكه لازم مي دانم به برخي كشورهاي منطقه توصيه و نصحيتي داشته باشم تصريح كرد: مدنيت ، انسانيت، تمدن و عزت و استقلال هرگز از كنار درآمدهاي مفت نفتي ايجاد نخواهد شد، بلكه اقتدار ملي و فرهنگ در عمق جان و باور يك ملت به وجود خواهد آمد و اگر كساني خيال مي كنند به واسطه ثروت و درآمدهاي خود مي توانند جايگاه و موقعيتي براي خود ايجاد كنند در اشتباه هستند.

وی گفت: مدنيت، فرهنگ، انسانيت و اقتدار ملي از عمق جان، باورها، نوع نگاه، انديشه ها و خودباوري يك ملت زاييده مي شود .

احمدي نژاد تصريح كرد: ملت ايران خواهان صلح و دوستي براي همگان بوده و تاريخ اين ملت سرشار از اقدامات بزرگ و فداكارانه براي اعتلاي ارزش ها و انسانيت است.

رييس جمهور با بيان اينكه عدالت و صلح خمير مايه فرهنگ ملت ايران است، خاطر نشان كرد: ما خواهان دوستي با همه ملت ها هستيم اما هر دستي كه به ناپاكي به طرف جغرافياي ملت ايران دراز شود جز قطع شدن نصيبي نخواهد برد.

احمدي نژاد اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران امروز لنگر آرامش خاطر، صلح و عدالت در منطقه و جهان است.

رييس جمهور در ادامه با تقدير از تلاشگران اعتلاي نام خليج فارس و ثبت ملي اين روز به ويژه خدمات مهندس رحيم مشايي كه با تلاش خود اين ابتكار را به ملت ايران تقديم كرده اند، گفت: آرام آرام دهم ارديبهشت ماه، به جشن ملي ملت ايران و تجليل از همه كساني تبديل شده كه در طول تاريخ براي عزت و استقلال ملت ايران و صيانت از آن فداكاري كرده اند.

وی  تصريح كرد: ايران بزرگ و پاينده است، چرا كه صلح ، عدالت و توحيد و انسانيت پاينده بوده و همه دشمنان ملت ايران كه دشمنان صلح و عدالت هستند از بين رفتني هستند.

رييس جمهور سخنان خود را با شعارهاي زنده باد ايران ، زنده باد خليج فارس و زنده باد توحيد، عدالت و انسانيت به پايان رساند.

پيش از سخنان رييس جمهور ملك زاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گزارشي از فعاليت ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه خليج فارس ارائه كرد.

نظرات بینندگان