arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲

انتقاد شدید عارف به حسین شریعتمداری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول دولت اصلاحات با تأکید بر اینکه ارادت بنده به خاتمی را همه می‌دانند، درخصوص سرمقاله شریعتمداری در نقد خاتمی گفت: نویسنده خودش را در مقام مدعی‌العموم و قاضی قرار داده و به رئیس جمهور 8 ساله مملکت توهین کرده است.

به گزارش فارس، محمدرضا عارف پیش از ظهر امروز در نشست دانشجویی با موضوع «انتخابات» که با حضور جمع کثیری از اساتید و دانشجویان پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد، گفت: تنها نقطه قوتی که در دولت نهم و دهم دیدم اجرای هدفمندی یارانه‌ها بود زیرا هدفمندی یارانه‌ها کاری بود که دولت‌ها می‌خواستند آن را اجرایی کنند ولی این دولت شجاعانه در این ارتباط اقدام کرد.

معاون اول دولت اصلاحات در ارتباط با فتنه 88 گفت: اتفاقاتی در انتخابات 88 صورت گرفت و در این میان جریان مخالف رسانه‌ای نداشت که بتواند از آن طریق از حق خودش دفاع کند.

وی در ارتباط با عاملان فتنه 88 عنوان کرد:‌ در ارتباط با فتنه 88 با یک کار کارشناسی باید سهم افراد مشخص شود و این مهم باید با هدف جلوگیری صورت گیرد و هدف انجام این کار مچ‌گیری نباشد.

عارف در ارتباط با برگزاری انتخابات سالم تأکید کرد:‌ ممکن است در هر انتخاباتی تخلفی صورت گیرد اما همه تلاش‌ها باید در راستای عدم رخ دادن تخلف در انتخابات باشد.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وضعیت کشور در دوران پس از انقلاب را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:‌ در طول دوران انقلاب کارهای فراوانی صورت گرفته است و نمی‌توان کشور را با 30 سال پیش مقایسه کرد.

وی با تأکید براینکه ما نقد نمی‌کنیم که نفی کنیم، خاطرنشان کرد: نقدهای ما سازنده است، من از اول انقلاب در عرصه‌های مختلف نظام پست‌های مدیریتی داشتم و به حرف‌هایی که زده‌ام عمل کردم.

وی در ادامه تأکید کرد: من در دوران مدیریت خودم بیش از 90 درصد برنامه‌هایم را عملی کردم.

عارف در ادامه تصریح کرد:‌ باید تلاش کنیم که تحریف نشویم و با دنیا تعامل داشته باشیم زیرا ظرفیت‌ها بسیار بالایی داریم، ما باید با هم توی دهن دشمن بزنیم.

معاون اول دولت اصلاحات با تأکید براینکه ما اهل مذاکره هستیم، عنوان کرد: ما از موضع قدرت مذاکره خواهیم کرد و نه در موضع ضعف و فقط با اسرائیل به هیچ عنوان مذاکره نمی‌کنیم.

عارف در پاسخ به سؤالی در ارتباط با سرمقاله اخیر روزنامه کیهان به قلم حسین شریعتمداری تأکید کرد: از سرمقاله اخیر روزنامه کیهان واقعاً متأسفم، نویسنده خودش را در مقام مدعی‌العموم و قاضی قرار داده است و هرچه دلش خواسته گفته است، ایشان به رئیس جمهور 8 ساله مملکت توهین کرده و نباید به ایشان اینگونه گفته می‌شد.

این کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید براینکه من عضو هیچ حزبی نیستم، گفت: تعداد زیاد کاندیداها معقول نیست و احزاب باید به تعداد انگشت شمار برسند و باید با هم اجماع کنند.

عارف در ادامه تأکید کرد:‌ اصلاح‌طلبان به هر اجماعی که برسند من به آن احترام می‌گذارم.

معاون اول دولت اصلاحات در پایان در واکنش به حضور خاتمی در عرصه انتخابات گفت: ارادت من به آقای خاتمی را همه می‌دانند.

این گزارش حاکی است پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نشست‌های دانشجویی را با موضوع انتخابات برگزار می‌کند و در این راستا تاکنون منوچهر متکی، صفار هرندی، علی مطهری، محمدرضا عارف و... با حضور در جمع دانشجویان این واحد دانشگاهی به ایراد سخن پرداختند.

نظرات بینندگان