arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲

مهمانپرست: ماه‌های آینده فوق‌العاده حساس است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران به‌دنبال صلح بین‌المللی است، گفت: مردم با حضور گسترده خود در انتخابات، اقتدارشان را نشان دهند زیرا ماه‌های آینده برای ایران فوق‌العاده حساس است.
 
به گزارش فارس، رامین مهمان‌پرست صبح امروز در همایش روز ملی خلیج فارس که در ساحل بوشهر برگزار شد با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و قطع وابستگی با قدرت‌های بزرگ، فتنه‌های زیادی طراحی و اجرا شد تصریح کرد: آنان در 34 سال گذشته توطئه‌های فراوانی اجرا کردند که راه انداختن جنگ تبلیغاتی در رابطه با خلیج‌فارس و جزایر سه گانه از جمله این توطئه‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه، ما به دنبال صلح، امنیت و عدالت در سطح بین‌المللی هستیم تاکید کرد: ملت بزرگ ایران مسیر بزگی تا به امروز با موفقیت طی کرده است و امروز در شرایط خاصی قرار داریم که نقش تعیین کننده‌ای برای آینده کشور دارد.

ماه‌‌های آینده برای ایران فوق‌العاده تعیین کننده است
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه امروز ایران اسلامی امروز در گردنه حساس قرار دارد تصریح کرد: اگر این گردنه را با اقتدار و صلابت طی کنیم پیروزی بزرگی در پیش روی ملت ایران خواهد بود و راه را برای رسیدن به دیگر اهداف هموار می‌سازد.

مهمان‌پرست به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و افزود: ماه‌های آینده برای ایران اسلامی فوق‌العاده تعیین کننده است و برای گذر از این گردنه تاریخی نیاز به یک حماسه، مانند حماسه‌هایی که در طول انقلاب اسلامی ملت ایران آفریده است.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران از اقتدار ملی و منطقه‌ای برخوردار است، افزود: در دنیا اگر قدرتمند باشیم می‌توانیم به حقوق خود دست یابیم امروز اگر دشمن احساس کند ما در مقابل فشارها تسلیم شده‌ایم و عقب نشینی کرده‌ایم ضمن اینکه فشارها را افزایش می‌دهد به توطئه‌های دیگر دست می‌زند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اقتدار داخلی دارای ویژگی‌هایی همچون وحدت، انسجام ملی، پایبندی به اصول و ارزش‌ها و وحدت فرماندهان نظامی است، اضافه کرد: اگر میخواهیم بدرستی از این گردنه تاریخی عبور کنیم باید ضمن رعایت این ویژگی‌ها، بار دیگر حماسه بیافرینیم.

مردم اقتدار خود را در انتخابات نشان دهند
مهمان پرست، انتخابات مهم و سرنوشت ساز ریاست جمهوری را مورد اشاره قرار داد و گفت: ملت ایران این انتخابات را در پیش رو دارند باید با مشارکت گسترده در این عرصه، با حماسه آفرینی اقتدار خود را نشان دهند.

وی تاکید کرد: هرچه توانایی دفاعی ما بالا برود اقتدار دفاعی در جهت ثبات امنیت منطقه و خلیج فارس ارتقا می‌یابد.

سخنگوی وزارت امور خارجه برفراهم شدن زمینه ایجاد حماسه سیاسی تاکید کرد و گفت: با حضور و مشارکت مردم ایران در انتخابات 24 خرداد ضمن اینکه حماسه سیاسی در ایران اسلامی محقق می‌شود زمینه حماسه اقتصادی هم فراهم خواهد شد.

مهمان پرست بیان کرد: گذر از گردنه تاریخی پیش روی ملت ایران موجب برطرف شدن مشکلات اقتصادی و برخی دیگر از مشکلات است.
نظرات بینندگان