arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

‌‌حدادعادل: اگر مصلحت کشور در میان باشد کناره‌گیری می‌کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حداد عادل در مازندران گفت: با توجه به شرایط موجود فشارهای خارجی و مشکلات اقتصادی، رقابت نامزدهای اصولگرا را به نفع جامعه ندانستم و با ائتلاف پیشرفت موافقت کردم.

به گزارش فارس، غلامعلی حداد عادل در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل در سالن شهید شجاعیان این دانشگاه اظهار داشت: دشمنان در یک سال اخیر با اعمال فشارهای شدید اقتصادی در تلاش هستند تا آشفتگی و بحران سیاسی در ایران را تکمیل کنند که محال است به این خواسته خود برسند.

عضو ائتلاف پیشرفت در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بر این اساس مقام معظم رهبری سال جاری را سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری کردند و انتظار این است تا ملت ایران در عرصه انتخابات حماسه عظیمی خلق کنند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات مظهر بارز حماسه سیاسی است، افزود: مردم با حضور گسترده در صحنه انتخابات و انتخاب فرد اصلح بار دیگر استقلال و حاکمیت جمهوری اسلامی را به استکبار جهانی اثبات می‌کنند.

اخلاق بدون پشتوانه خدا اخلاق نیست


حدادعادل تصریح کرد: از جمله دستاوردهای انقلاب که مرتبط با استقلال و مردم سالاری دینی است انتقال نرم قدرت است و اینکه در کشور به برکت انقلاب و با سازوکارهای انتخاباتی، یکی می‌آید و دیگری می‌رود که این امر به ثبات و هم افزایی نیروها کمک می کند.

عضو ائتلاف پیشرفت در انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اخلاق بدون پشتوانه خدا اخلاق نیست و هیچ چیز برای اثبات حکومت دینی و اسلامی بهتر از استناد به وضع دنیای امروز نیست، بیان داشت: تا 100 سال گذشته روشنفکران ما به دنیای غرب با یک چشم امید نگاه می‌کردند و تا آنجا پیش رفتند که راه نجات ایران و ایرانی را فرنگی شدن مردم این کشور می‌دانستند.

وی اضافه کرد: اما امروز تمدن غرب امتحان خود را در کل جهان و عالم اسلام پس داده و ملت‌ها با تجربه و وجدان بیدار خواستار جدی گرفتن اسلام در زندگی اجتماعی و حکومت دینی هستند.

وی تصریح کرد: ما باید با برنامه‌ریزی درست به سوی تمدن اسلامی حرکت کنیم و با دعوت از همه مسلمانان این امر را به عنوان فرهنگ جهانی در بیاوریم.

حداد عادل خواستار حضور جدی مردم در صحنه انتخابات شد.

رقابت نامزدهای اصولگرا نفع ندارد

حداد‌ عادل همچنین در میزگرد دانشجویی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل حضور یافت و به سئوالات متعدد دانشجویان این دانشگاه پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سئوال که ائتلاف 1+2 آیا به نفع قالیباف خواهد بود یا نه و اینکه چرا اصولگرایان بیشتری در ائتلاف پیشرفت شرکت نکردند، اظهار داشت: حدود پنج ماه قبل ولایتی به بنده اطلاع داد مذاکره‌ای با قالیباف داشته و این دو نفر تصمیم گرفتند در انتخابات رقابت نکنند، از من سئوال کردند آیا شما به رقابت اصولگرایان در صحنه انتخابات معتقد هستید یا نه که بنده با توجه به شرایط موجود فشارهای خارجی و مشکلات اقتصادی، رقابت نامزدهای اصولگرا را به نفع جامعه ندانسته و با ائتلاف پیشرفت موافقت کردم.

حداد عادل در پاسخ به این سئوال که چرا اصولگرایان بیشتری در ائتلاف پیشرفت شرکت نکردند، بیان داشت: زمانی که ائتلاف ما شکل گرفت دیگرانی معلوم نبودند و نامزدهای اصولگرا اعلام آمادگی نکرده بودند البته نیازی به منحصر کردن نامزدها در این سه نفر نیست چرا که مهم فکر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خروجی این ائتلاف معلوم نیست چون به یک سری نظرسنجی اساسی نیاز داریم اما هر سه ما مصمم به با هم بودن در صحنه و کنار رفتن از صحنه انتخابات هستیم.

آنجایی که به نفع و مصلحت کشور نیست کنار می‌رویم


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که ما سه نفر با هم ائتلاف کردیم قبول کردیم آنجایی که به نفع و مصلحت کشور نیست کنار برویم و همچنان بر اعتقاد خود پافشاری می‌کنیم.

حداد عادل در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به اینکه شما و ولایتی مشاور مقام معظم رهبری و مسن‌تر از قالیباف هستید به نفع ایشان کناره‌گیری می‌کنید، افزود: این‌ها خیالات است که چون سن ما زیاد بوده و مشاور رهبری هستیم کناره‌گیری کرده و نفر سوم انتخاب می‌شود چراکه آن چیزی که اساس ائتلاف ما بوده مصلحت نظام و کشور است.

کاندیدای هفتمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به این سئوال که چرا کسانی که تا دیروز موافق عملکرد دولت بودند امروز عملکرد این دولت را نقد می‌کنند، افزود: عملکرد دولت نهم و دهم متفاوت است اگرچه رئیس جمهور واحد بوده است.

حداد عادل افزود: در چهار سال فعالیت دولت نهم از سال 84 تا 88 در مجموع عملکرد دولت در سیاست خارجی (تاکید بر موضوع هسته‌ای که نمادی از استقلال‌طلبی کشور ایران است و همچنین در دفاع از حقوق ملت فلسطین که از جمله اصول سیاست خارجی است، ایستادگی در برابر قدرت‌های زورگو) مثبت و موفق بوده است.

وی بیان داشت: در دولت دهم احساس می‌شود این مواضع قدری کمرنگ شده است و ما زمانی احساس کنیم موضوعی قابل نقد است به صراحت آن را نقد می‌کنیم اما در مجموع کارنامه دولت نهم و دهم قابل قبول است.

حداد عادل در پاسخ به این سئوال دانشجویان مبنی بر اینکه آیا هاشمی رفسنجانی کاندیدای ریاست جمهوری می‌شود، آیا مواضع هاشمی همسو با مواضع رهبری است و آیا مشایی و خاتمی در صورت کاندیدا شدن تائید صلاحیت می‌شوند، اظهار داشت: پیش‌بینی در عالم سیاست 100 درصد کار درستی نیست چراکه اوضاع دائما فرق می‌کند ولی با تجربه‌ای که بنده دارم هاشمی در صحنه انتخابات شرکت نمی‌کند.

تحریم را باید به فرصت تبدیل کنیم


وی در مورد تائید صلاحیت مشایی و خاتمی گفت: بنده از جانب شورای نگهبان حرف نمی‌زنم اما با آشنایی که از ضوابط شورای نگهبان دارم این دو نفر تائید نمی‌شوند و این تنها پیش‌بینی من نیست بلکه بسیاری از طرفداران این آقایان نیز با نظر بنده موافق هستند.

حداد عادل به تحریم اعمال  شده دشمن بر علیه کشور ما اشاره کرد و گفت: تحریم را باید به فرصت تبدیل کنیم و در برابر فشار اقتصادی غرب وابستگی به نفت را کاهش دهیم.

عضو خانه ملت تصریح کرد: تولید ملی را افزایش دهیم و با کار و تولید بیشتر و خرید اجناس داخلی در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم خراسان شمالی یادآور شد: معظم له در جمع مردم خراسان شمالی موضوع سبک زندگی اسلامی را مطرح کردند که متفاوت با زندگی غربی است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری کشورمان تاکید کرد: سبک زندگی ما باید تغییر کند.

وی ادامه داد: رهبری انقلاب به ما تاکید کرد باید سبک زندگی اسلامی در جامعه ایجاد شود و مصرف در جامعه ما کم شود و رهبر برای جلوگیری از توطئه غربی‌ها اقتصاد  مقاومتی را مطرح کرد.

حداد عادل در ادامه بیان داشت: با تغییر سبک زندگی حماسه اقتصادی در کشور ایجاد می‌شود.

وی درباره دیگر شعار مطرح شده توسط رهبر انقلاب در مورد سال جاری خاطر نشان کرد: انتخابات دریچه‌ای است که دشمن هوس می‌کند در آن وارد شود.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری کشورمان در ادامه با اشاره به ترفند‌های دشمن برای ایجاد اخلال در کشور در فتنه 88 گفت: دشمن در سال88 به مردم می‌گفت که انتخابات را تحریم کنند تا با عدم مشارکت مردم اعلام کنند که مردم در انقلاب نقشی ندارند.

وی ادامه داد: بعد از انتخابات موضوع تقلب را مطرح کردند و هر چه اعلام می‌کردیم کجا تقلب شده دلیلی برای آن مطرح نمی‌شد.

حدادعادل در ادامه بیان داشت: کسانی قصد ورود به انتخابات را دارند که ما مخالف ورود آنها به انتخابات نیستیم، ولی زمانی که برمی‌گردند معتقد به استقلال و نظام  باشند و به دامن نظام برگردند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری کشورمان در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در کشور بعد از فتنه 88 در کشور به وجود آمد، گفت: فتنه‌گران بساط بسیار بدی در کشور راه انداختند که با حماسه نهم دی ماه پرونده آنها بسته شد.

دشمن در هر انتخابات برنامه دارد

وی تاکید کرد: دشمن در هر انتخابات برنامه دارد و در این انتخابات اگر بتواند برنامه خویش را اجرا می‌کند.

حداد عادل تاکید کرد: انتظار امام(ره)، رهبر و شهدا این است که مردم در انتخابات حضوری باشکوه داشته باشند و حضور مردم در صفوف انتخابات کم از حضور تشکیل صف سربازان در برابر دشمنان نیست.

وی ادامه داد: در انتخابات به کسی رای دهیم که نقاط قوت ریاست جمهوری قبلی را داشته باشد و نقاط ضعف آنها را نداشته باشد و مشکلات دولت‌های قبلی را نیز نگاه کنند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری کشورمان در ادامه تاکید کرد: با انتخابات و انتخاب خوب در کشور حماسه سیاسی ایجاد می‌شود.

وی در پایان با اشاره به حضور پرشور مردم مازندران در صحنه‌های مختلف کشور گفت: مردم مازندران باعث سرفرازی  نظام هستند.

حداد عادل با تبریک ایام ولات حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: مردم مازندران از صدر اسلام به دوستی با اهل بیت معروف بودند و زمانی که خاندان پیامبر از ظلم حاکمان به ایران پناه می‌آوردند مردم مازندران از خاندان پیامبر پذیرایی می‌کردند.

وی تصریح کرد: در ایام انقلاب نیز مردم مازندران محبت‌شان را به انقلاب اسلامی نشان دادند و در جبهه‌های جنگ نیز با اهدای خون در راه انقلاب اسلامی ایران جان‌فشانی کردند.

جوانان مازندرانی در جبهه‌های جنگ نیز حضوری پررنگ داشتند

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری کشورمان در ادامه با اشاره به تلاش‌های ورزشکاران مازندرانی در صحنه‌های بین‌المللی تاکید کرد: جوانان مازندرانی در جبهه‌های جنگ نیز حضوری پررنگ داشتند.

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی توسط رهبر انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام به بعد از بکارگیری انواع ترفند بر ضد نظام اسلامی ایران، فشار اقتصادی را بر  علیه ملت ایران راه‌اندازی کرد و در تلاش است با توطئه اقتصادی ایران را ناکارآمد جلوه دهد.

حداد عادل با اشاره به انواع توطئه‌های دشمن بر ضد نظام اسلامی ایران توسط دشمنان اسلامی ایران تصریح کرد: ‌همه برنامه‌های دشمن برای ناکارآمد کردن ایران اسلامی بدون نتیجه ماند و کشوری که در ابتدای جنگ مجبور بود سیم خاردار مورد نیاز در جنگ را وارد کند موفق شد خرابی‌های جنگ را ترمیم و موجود زنده به فضا پرتاب کند.

وی در ادامه بیان داشت: مردم ایران اسلامی به حدی در بین مردم منطقه محبوب شدند که غربی‌ها اذعان کردند که مشکلات خاورمیانه بدون حضور و نظر ایران رفع نمی‌شود.

غربی‌ها دنیا را از دروغ پر کردند


کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری کشورمان در ادامه به موضوع تحریم کشورمان توسط غرب اشاره کرد و گفت: تحریم‌های شدید بر علیه کشورمان به بهانه دست‌یابی به سلاح هسته‌ای هست و این در حالی است که خودشان اعتراف دارند ایران به سمت سلاح هسته‌ای نرفت.

وی ادامه داد: غربی‌ها دنیا را از دروغ پر کردند که ممکن است ایران روزی به سلاح هسته‌ای دسترسی پیدا کند و این موضوع را بهانه‌ای برای دشمنی با کشورمان قرار دادند.

حداد عادل در ادامه با اشاره به تحرکات هسته‌ای اسرائیل گفت: اسرائیل را که هیچگونه تعهدی به جامعه بین‌المللی نداد را برای جهان خطرناک نمی‌دانند ولی ایران که به همه تعهدات بین‌المللی پایبند است برای جامعه بین‌المللی در جهان خطرناک معرفی کردند.

وی در ادامه به توطئه‌های متعدد دشمنان بر ضد کشورمان یادآور شد: دشمن از هر وسیله‌ای برای به انزوا کشاندن ایران اسلامی استفاده کرد و موفق به اخلال در اهداف ایران اسلامی نشد و از راه اقتصادی تلاش می‌کند به اهداف خود دست‌یابد.

در مجلس توصیه می‌کنم که بداخلاقی سیاسی انجام نشود

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری کشورمان در ادامه با اعلام اینکه دشمن از هر وسیله‌ای می‌خواهد در کشور بحران ایجاد کند به برخی بداخلاقی‌های سیاسی ایجاد شده در مجلس اشاره کرد و گفت: در مجلس توصیه می‌کنم که بداخلاقی سیاسی انجام نشود و به دوستانم هم توصیه می‌کنم وارد فضاهای بداخلاقی سیاسی نشوند و در زمان مسئولیتم در مجلس از این‌گونه بد اخلاقی‌ها پرهیز می‌کردم چون سود بداخلاقی سیاسی به حساب دشمن می‌رود.

همچنین حداد عادل از کاندیداهای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  با حضور در جمع دانشجویان این دانشگاه در میز انتخابات ریاست جمهوری بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران شرکت کرد.

وی در این جلسه با اشاره به وجود زبان‌ها و گویش‌های مختلف در سطح کشور گفت: ایران کشوری متنوع و وسیع است که دارای فرهنگ‌ها و گویش‌های مختلف است ولی نکته مهم و وجه اشتراک بین این مردم که باعث وحدت ایرانیان نیز شده است دو مقوله دین اسلام و ایرانی بودن است که برای حفظ وحدت توجه کردن به این دو مقوله مهم و ضروری است.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در حال حاضر در آذربایجان از 24 ساعت حداقل هشت ساعت تلویزیون به زبان ترکی برنامه پخش می‌کند و روزنامه‌های محلی فراوانی نیز وجود دارند و این در حالی است که در قبل از انقلاب اسلامی نوشتن کتاب به زبانی جزء زبان رسمی کشور جرم محسوب می‌شد و با متخلفان سخت برخورد می‌شد.

تمام اقوام ایرانی زبان فارسی را فرا بگیرند


حداد عادل در ادامه خطاب به دانشجویان مازندرانی گفت: ما این ظرفیت را داریم که اگر دانشجویان این دانشگاه خواستند و رئیس دانشگاه هم به ما درخواست داد مجوز ایجاد رشته زبان مازندرانی را در دانشگاه مازندران صادر کنیم و این مطلب برای دانشگاه‌های سایر استان‌ها هم قابل اجرا است.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: تنها چیزی که نظام باید در این زمینه مراقب آن باشد این است که تمام اقوام ایرانی زبان فارسی را فرا بگیرند تا بتوانند از طریق آن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

حداد عادل در پاسخ به سئوالی در مورد صدق وعده‌های انتخاباتی‌اش گفت: همه باید در این زمینه به خدا پناه ببریم و با ملت خود صادقانه رفتار کنیم، من نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم اما بر این اعتقادم که گذشته انسان‌ها قرینه‌ای برای رفتار آینده آنها است و در همین راستا با مروری بر گذشته مشخص می‌شود که اصول بنده از بعد از انقلاب تاکنون هیچ تغییری نداشته است.

در مورد منتخب ائتلاف هیچ تصمیم‌گیری صورت نگرفته است

وی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد برنامه‌هایش در راستای رفع فقر در جامعه گفت: در موضوع رفع فقر از جامعه مسائل مختلفی وجود دارد که در صورت ایجاد سازوکار مناسب برای آنها این موضوع قابل بهبود است ولی شرط انصاف این است که بگوییم وضعیت فقر از بعد از انقلاب نسبت به زمان قبل آن بهبود چشمگیری یافته و سطح زندگی مردم به نسبت بهتر شده است.

حداد عادل در پاسخ به سئوال دیگری در مورد اینکه فرد منتخب ائتلاف سه نفره آنها برای حضور در انتخابات چه کسی است و چگونه انتخاب می‌شود، گفت: در مورد شخص منتخب تاکنون هیچ تصمیم‌گیری صورت نگرفته است و قطعا در تعیین فرد منتخب برای ائتلاف، کسی جز اعضای ائتلاف نظر نخواهند داد.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال دیگری در مورد روابط با آمریکا گفت: با هیچ کشوری بر سر استقلال کشور معامله نمی‌کنیم که این پاسخ مورد تشویق شدید دانشجویان دانشگاه مازندران قرار گرفت.

ستون اسلام در کشور ولایت فقیه و رهبری است

وی در ادامه گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی و تمام کسانی که دستشان از این کشور کوتاه شده است متوجه شده‌اند که علت این وحدت ملت ایران است و باعث این وحدت نیز اسلام بوده است و ستون اسلام نیز در کشور ولایت فقیه و رهبری بوده است بنابراین سعی دارند برای رسیدن به مقاصد خود به رهبری و اطرافیان ایشان حمله کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه ما در دولت خود به گونه‌ای عمل نخواهیم کرد که مواضع فرهنگی‌مان با مواضع رهبری زاویه‌دار باشد، گفت: بنده نسبت به برخی از کارهای دولت انتقاد دارم اما این موضوع را هم باید گفت که انصافا کار دولت آقای احمدی‌نژاد در بحث مسکن مهر در هیچ دولت دیگری انجام نشده است و در جای خود قابل تقدیر است.

قالیباف و ولایتی مواضع خود را در مقابل فتنه بیان کردند

حداد عادل در پایان در پاسخ به سئوال نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران در این رابطه که چرا با آقای قالیباف که از ساکتان فتنه بوده‌اند و آقای ولایتی که در انتخابات‌های قبلی سابقه کنار کشیدن به نفع آقای هاشمی را دارند ائتلاف کردید، گفت: ما سه نفر متضاد هم نیستیم و این موضوع نیز باعث ائتلاف ما شد، این را نیز قبول ندارم که آقای قالیباف از ساکتان فتنه هستند زیرا ایشان و آقای ولایتی بارها مواضع خود را در مقابل فتنه بیان کردند و شاید صراحت بنده را نداشته‌اند اما ساکت هم نبوده‌اند.
نظرات بینندگان