arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

به احمدی‌نژاد گفتم مشایی آبرویت را می‌برد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده قرارگاه عمار گفت: سال گذشته به احمدی‌نژاد گفتم آقای مشایی را از خود دور کن، چون تو آبرو داری و به درد جریان اصولگرا‌، حزب‌الله و کشور می‌خوری و این فرد آبروی تو را می‌برد‌؛ امروز ثمر آن را می‌بینید.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، حجت الاسلام مهدی طائب فرمانده قرارگاه عمار در همایش "اراده‌های حماسه‌ساز" که پیش از ظهر امروز پنجشنبه در حسینیه فاطمه الزهرا (س) ‌برگزار شد، با بیان اینکه ما هرچه تلاش کنیم، نمی‌توانیم به درون دشمن جامعیت اطلاعاتی پیدا کنیم، اظهار داشت: دلیل اول این است که دشمنان در حکومت دیرینه‌تر از ما هستند‌ ولی سازماندهی جمهوری اسلامی عمر 34 ساله دارد‌.

وی ادامه داد: عمر حکومت در اروپا و آمریکا حداقل 400 سال است و حکومت 800 ساله نیز دارند و در واقع در مورد قواعد حکومت‌داری که اصل اول آن حفاظت از اطلاعات و پنهان‌کاری است، آنها حداقل 400 سال است که تجربه کرده‌اند و آسیب‌هایی که از در این مسیر دیده‌اند را جمع‌آوری کرده و به اوج پنهان‌کاری رسیده‌اند، ‌ولی کشور ما دیرینگی نفوذ و شیوه‌های نفوذ و جمع‌آوری اطلاعات را نمی‌داند اما آنها این شیوه‌ها را می‌دانند. یک مسئله ما را نسبت به جمع‌آوری اطلاعات به عقب می‌برد و آن دیرینگی است.


حجت الاسلام طائب با بیان اینکه مسئله عدم امکان بهره‌وری راز مجموعه‌ای است که دشمنان از آن بهره می‌برند، اظهار داشت : یکی از راه‌های جمع‌آوری اطلاعات نفوذ است و نفوذ در میان ما برای دشمن کاری ندارد، به طور مثال یک نفر کنار ما 20 سال نماز شب می‌خواند؛‌ این بنده خدایی که کنار دست رئیس جمهور ماست و آرام آرام جایگاه نایب خاص امام زمان(عج) را اشغال می‌کند، از نماز شب‌ها و روزه‌هایی که هیچ کدام از ما نمی‌توانستیم انجام دهیم، به این جایگاه رسیده است.

وی با بیان اینکه نفوذ بین ما راحت است، افزود: ولی نفوذ کردن توسط ما بین دشمنان سخت است چراکه ما شراب خوردن دروغین نداریم لذا به طور طبیعی نمی‌توانیم به جامعیت اطلاعاتی دست پیدا کنیم. فصل اول در توان دفاع داشتن اطلاعات است.

فرمانده قرارگاه عمار با طرح این پرسش که این نقیصه یعنی جامعیت اطلاعاتی را باید از کجا برطرف کنیم، افزود: خداوند به ما فرموده است که بجنگ در حالی که دست یابی اطلاعاتی ‌ما به مواضعی که خودش گذاشته، مسدود است.

وی ادامه داد: امروز در بحث مذاکره با آمریکا بسیاری از افراد پیشنهاد مذاکره می‌دهند اما زمانی که می‌خواهیم مذاکره کنیم، اگر بدانیم تصمیم آنها چیست، می‌تواند مفید باشد ولی اگر ندانی که آنها چه تصمیمی برای تو دارند، سرکار هستی. قرآن نقیصه اطلاعاتی ما را برطرف کرده است و فرموده که کافران به دنبال یک لحظه غفلت می‌گردند لذا اگر این را یک لحظه از گوش خود بیرون نیاورید، می‌توانید مانند مقام معظم رهبری که فرمود "ما مشت آهنین را از زیر دستکش مخملی می‌بینیم"، باشید.

حجت الاسلام طائب با اشاره به اینکه ما حق یک لحظه غفلت را نداریم، گفت: اگر در میدان نبرد تشخیص سلاح مناسب را ندهید، شکست می‌خورید و سلاح مناسب بستگی به شناخت نوع هجوم دشمن دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: اولین، قوی‌ترین و اصلی‌ترین سلاح دشمن برای زدن ما سلاح نرم است و توپ و تانک ابزار اسلحه اصلی هستند؛ اگر بخواهیم جایی را تسخیر کنیم، یک راه با ابزار سخت و راه دیگری عمل کردن بر روی فکر طرف مقابل است که تا منطقه را دو دستی تقدیم تو کند‌.

وی افزود: در زمان انقلاب در سازمان مجاهدین اسلحه وجود داشت و افرادی از اسلحه‌ها استفاده می‌کردند و آنها از امام اجازه می‌گرفتند که ما از اسلحه استفاده کنیم ولی امام راحل اجازه استفاده از سلاح را ندادند تا اینکه امام پیروز شد و گارد جاویدان دست انقلابیون افتاد؛ در اوراقی که به دست نیروهای انقلابی افتاد، یک سند در آن بود که از گارد شاهنشاهی خواسته شده بود تا عواملی از ساواک به نیروهای ساواکی تیراندازی کنند چراکه نیروهای گارد انگیزه خود را از دست داده بودند لذا این یک وسیله جنگ نرم بود.

حجت‌الاسلام طائب افزود: نتیجه جنگ سخت ممکن است تسخیر باشد ولی بازمانده‌ها کسانی هستند که خانواده‌های آنها کشته شده‌اند و تا قیام قیامت آنها با شما مشکل دارند‌، درواقع جنگ سخت به پیروزی می‌رسد اما ماندگاری ندارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: جنگ نرم بر ذهن طرف مقابل تاثیرگذاری دارد به گونه‌ای که طرف مقابل با اختیار خود زمین را خالی می‌کند؛ فرمانده کل قوای ما خداوند است و طی سالیان متمادی ائمه آن را به ولی فقیه داده‌اند اما فرمانده کل قوای طرف مقابل و طاغوت بزرگ در این عالم شیطان است؛ اولین نبرد اردوگاه حزب‌الله و حزب شیطان در بهشت بین آدم و شیطان اتفاق افتاد و شیطان با جنگ نرم آدم را وادار کرد تا با پای خود از بهشت بیرون بیاید.

حجت‌الاسلام طائب با اشاره به اینکه مذاکره دنبال گام شیطان رفتن است، افزود: خداوند می‌فرماید که دنبال گام شیطان نرو، یعنی گفته می‌شود با آمریکا مذاکره نکنید لذا اگر طرف مقابل گفت که در این مذاکره منافعی وجود دارد، در حقیقت آن طرف می‌گوید این آقایی که گفته مذاکره نکن، می‌خواهد ما به منافع نرسیم.

وی ادامه داد: دشمن ابتدا دروغ را راست‌نما جلوه می‌دهد و بعد آن را تکرار می‌کند تا بنیان باورهای شما را شل کند و آخر یک دروغ بزرگ می‌گوید.

فرمانده قرارگاه عمار افزود: بدترین حالت در عملیات نرم زمانی است که نیروهای شما اعتماد را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به نامگذاری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی خطاب به حاضران جلسه گفت: آیا تا بحال بر روی حماسه تحقیق کرده‌اید؟ آیا جهاد حماسه است یا حماسه یک پله از جهاد بالاتر است؛ حماسه یعنی بهره‌بردن از استعدادها خارج از قواعد تعریف شده اما تعریف جهاد این است که اگر 20 نفر جلوی 200 نفر ایستادگی کردند، در واقع مجاهد هستند بنابراین در حماسه عدد نداریم به طور مثال در کربلا 73 نفر جلوی 30 هزار نفر ایستادند ولی کربلا صد در صد موفق بود و یک سرسوزن شکست نخورد چرا‌که امام حسین (ع) در کربلا حماسه آفرید.

حجت‌الاسلام طائب با طرح این پرسش که کجا انسان بایدحماسه‌سازی کند، افزود: حماسه یعنی استعدادها خارج از قواعد تعریف شده استفاده شود و زمانی که تهدید بالایی را می‌بینید، باید از آن استفاده کنید. حماسه سیاسی یعنی دشمن طرحی ریخته و چون بین مرگ و زندگی گیر کرده، می‌خواهد به هر قیمتی شد رهبری شما بر جهان را بشکند لذا دشمن به دنبال شکستن رهبری در جهان است، چون ما در راستای گرفتن رهبری جهان هستیم و مقام معظم رهبری نیز فرمودند "ما در پیچ بزرگ تاریخ هستیم".

وی ادامه داد: حضرت مهدی (عج) زمانی ظهور می‌کند که دنیا را هرج و مرج فراگرفته است ولی یک نقطه ثبات وجود دارد؛ گفته‌ می‌شود که شکست سوریه باید اتفاق بیافتد چون آنجا سفیانی وجود دارد و سفیانی باید شکست بخورد. نیروی خط مقدمی که سوریه با آن می‌جنگد، القاعده است که بنیان القاعده مکه است و اگر القاعده در سوریه پیروز شود، آیا مکه قدرت می‌گیرد؟ امام زمان(عج) کنار مکه ظهور می‌کند ولی اگر او بیاید، باید مکه تضعیف شده باشد یا قدرت گرفته باشد؟ پس مشاهده کنید که دشمن شما را به کجا رسانده است.

حجت الاسلام طائب با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: در این انتخابات چه شورای شهر و چه انتخابات ریاست جمهوری دشمنان قصد دارند که روی باورهای ما کار کنند؛ گاهی گفته‌ایم که فتنه‌گران و جریان اصلاحات با جریان انحرافی از یک مبدا و آبشخور دستور می‌گیرند ولی کسی باور نکرد؛ ما خوشحال نیستیم که آقای احمدی‌نژاد هر جایی می‌رود، از او استقبال نمی‌شود. آقای احمدی نژاد خدمت و کار زیادی کرده است و سال گذشته من به وی گفتم که "‌آقای مشایی را از خود دور کن، چون تو آبرو داری و به درد جریان اصولگرا‌، حزب‌الله و کشور می‌خوری و این فرد آبروی تو را می‌برد‌"‌. امروز ثمر آن را می‌بینید.

فرمانده قرارگاه عمار افزود: شیطنت‌هایی می‌کنند که بگویند اصولگرایان نتوانستند مملکت را اداره کنند و به باد می‌دهند لذا گاهی چندان حرف می‌زنیم که انگار هیچ خدمتی از جریان اصولگرایی نشده است؛ دقت کنید که ما سرباز عملیات جنگ نرم دشمن نشویم.

این تحلیل گر مسائل سیاسی تصریح کرد: می‌خواهند امروز از جریان اصولگرا سلب اعتماد کنند ولی راه مقابله این است که اولاً سرباز عملیات جنگ نرم دشمن نشویم و دوم اینکه نقاط مثبت‌ها را بگوییم؛ امروز آنها می‌خواهند بین جریان اصولگرا تشتت ایجاد کنند.

حجت الاسلام طائب افزود: کشورهایی که در آن بیداری اسلامی رخ داده، این وضعیت از آنها قابل بازگشت نیست و استکبار تسلط خود را از دست داده است و تلاش می‌کند که هرج و مرج ایجاد کند و این هرج و مرج آمریکا را فرا می‌گیرد لذا دنیا فرو‌می‌پاشد و کسی که باید پاسخگو باشد، جمهوری اسلامی است اما جمهوری اسلامی اگر گندم از خارج وارد کند، نمی‌تواند بار دنیا را بکشد.

وی در پایان با بیان اینکه حماسه اقتصادی بعد از حماسه سیاسی است، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد حماسه سیاسی اتفاق نیافتد.

نظرات بینندگان