arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

کتاب جدیدی از استاد مطهری بعد از4دهه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرزند شهید مطهری با بیان اینکه پس از 4 دهه کتاب جدیدی از استاد مطهری چاپ می‌شود، گفت: این کتاب شامل مجموعه سخنرانی‌های استاد مطهری است که در سال 1350 در جمع معلمان مدرسه علوی ایراد شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، اعضای ستاد بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری، با آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی در دانشگاه امام صادق(ع) دیدار و گفت‌وگو کردند.

 علی مطهری در ابتدای این دیدار ضمن تشریح برخی برنامه‌های سی و چهارمین سالروز شهادت آیت‌الله مطهری گفت: چند سال پیش به این نتیجه رسیدیم که کارهای بزرگداشت استاد را از بحث خانوادگی خارج کنیم و متولی رسمی داشته باشد.

 وی ادامه داد: از حدود 3 سال پیش بنیاد علمی فرهنگی استاد مطهری تأسیس شد و اساسنامه آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.
 
علی مطهری، بیشترین تمرکز بنیاد شهید مطهری را ترجمه آثار آن استاد فرزانه معرفی کرد و افزود: هم‌اکنون بیشتر روی برنامه‌های بین‌المللی و خارج از کشور متمرکز شده‌ایم و اکنون بیش از 40 کتاب از شهید مطهری به صورت نموداری و پاورپوینت برای تدریس آماده شده است.
 
فرزند شهید مطهری از چاپ کتاب جدید «انسان شناسی قرآن» خبر داد و افزود: این کتاب شامل مجموعه سخنرانی‌های استاد مطهری است که در سال 1350 در جمع معلمان مدرسه علوی ایراد شده است. نوار این سخنرانی‌ها موجود نیست اما ظاهرا همان زمان پیاده‌سازی شده و برای ویرایش خدمت استاد ارسال شده است که ما همان‌ها را چاپ کرده‌ایم.
 
* جعفری‌جلوه: سایت جامع شهید مطهری رونمایی می‌شود

در ادامه این دیدار، رئیس ستاد برگزاری سالگرد شهادت استاد مطهری، نقش دانشگاه امام صادق(ع) را در اهتمام به اندیشه‌های استاد مطهری ستود و از نقش کلیدی این دانشگاه در تحول علوم انسانی سخن گفت.
 
وی فلسفه وجودی ستاد برگزاری سالگرد شهادت استاد مطهری را هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر در راستای تکریم شهید مطهری و گسترش افکار این استاد فرزانه دانست و ادامه داد: در یکی ـ دو سال اخیر، هنرمندان را به این سمت سوق داده‌ایم که آثاری درباره استاد مطهری تولید کنند و البته دستاوردهای خوبی هم حاصل شده است.
 
جعفری جلوه، شعار اصلی و محوری ستاد مذکور در سال جاری را «شهید مطهری و تحکیم دانش و اقتصاد مسلمین» عنوان کرد و با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، «شهید مطهری و وحدت جهان اسلام» را نیز دیگر شعار برنامه‌های امسال اعلام کرد.

 وی از رونمایی سایت جامع شهید مطهری در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: یکشنبه 15 اردیبهشت این مراسم با حضور آقایان لاریجانی (رئیس مجلس) و حسینی (وزیر ارشاد) همراه است. همچنین امسال غرفه ویژه‌ای برای شهید مطهری در نمایشگاه کتاب برپاست که علاوه بر معرفی آثار استاد، میزهای پرسش و پاسخ را شامل می‌شود. ضمن اینکه بخشی از آن نیز  موزه ویژه شهید مطهری خواهد بود.
 
جعفری‌جلوه در پایان از اعزام 300 مبلغ دینی به منظور گسترش افکار و اندیشه‌‌های شهید مطهری خبر داد و گفت: طبق آماری که از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه گرفته‌ایم، بیش از 16 هزار طلبه تا به امروز 140 هزار جلد کتاب از شهید مطهری را مطالعه کرده‌اند.
نظرات بینندگان