arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲

مجری باسابقه بی‌بی‌سی به آزار جنسی اعتراف کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استوارت هال، مجری باسابقه رادیو بی‌بی‌سی به آزار جنسی دختران نوجوان اعتراف کرد.

به گزارش خبرآنلاین، هال 83 ساله درحالی دست به این اعتراف زد که سه ماه پیش اتهام آزار جنسی را «مسخره و بدون اساس» خوانده بود. او که از سال گذشته و اعلام اولین اتهام از کار کناره گرفته بود، از سوی بی‌بی‌سی از کار اخراج شد.
 
خبر اعتراف هال پنجشنبه در رسانه‌های بریتانیا منتشر شد و به یکی از تیترهای اصلی خبری روز بدل شد.
 
به گفته سرویس دادخواهی کراون، مجری این پرونده هال که پیشتر مجری برنامه تلویزیونی هم بوده، تهدیدگری فرصت‌طلب بوده است. او در فاصله 1968 تا 1986، 13 دختر 9 تا 17 ساله را مورد آزار جنسی قرار داده است.
 
هال دسامبر سال گذشته از مسئولیت‌های رادیویی‌اش کنار گذاشه شد و پنجشنبه پس از اعتراف، او را اخراج کردند.
 
این گوینده اولین بار در ماه گذشته اعتراف کرد، اما چون در آن زمان درگیر پرونده تجاوز به دختری 22 ساله در سال 1976 بود، این اعتراف علنی نشد. تااینکه دادگاه تصمیم گرفت برای حفظ آبروی قربانی سال 1976، نیازی به حضور او در دادگاه نباشد و بنابراین آن پرونده بسته شد و پرونده آزار دختران علنی شد.
 
حکم هال 17 ژوئن اعلام می‌شود و فعلا به قید ضمانت آزاد است. هال پس از خروج از دادگاه به هیچ کدام از سوال‌های خبرنگاران پاسخ نداد.
 
سخنگوی بی‌بی‌سی نیز به سرعت ناراحتی مدیران این شبکه از این اتفاق را اعلام کرد و با خانواده قربانیان احساس همدردی کرد. از طرفی گفته می‌شود بی‌بی‌سی مشغول انجام تحقیقاتی است تا ببیند آیا این جرایم با سوءاستفاده از نام بی‌بی‌سی رخ داده یا خیر؟
 
هال در نیم قرن گذشته یکی از چهره‌های آشنای دنیای خبری بریتانیا بود. او در دهه 1970 اجرای برنامه «It’s a Knockout» را برعهده داشت و اخیرا به عنوان مفسر فوتبال در برنامه زنده رادیو بی‌بی‌سی5 کار می‌کرد. او همچنین تا زمان دستگیری‌اش در «رادیو تایمز» به‌صورت هفتگی مقاله ورزشی می‌نوشت.
نظرات بینندگان