arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲

رییس جمهور: شیطان به دنبال آن است که زنان را از نقش انتشار و نهادینه کردن عشق و محبت دور کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


 ایسنا نوشت:
محمود احمدی‌نژاد در نخستین نشست بررسی نقش زنان و جوانان در تحقق اهداف جنبش عدم تعهد که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: امروز در آستانه تغییرات بزرگ جهانی قرار گرفته‌ایم و اندیشه خالی از انسانیت به پایان راه خود رسیده است و در بن‌بست حرکت می‌کند.
 
وی افزود: جهان در انتظار یک نظم انسانی و پاک است و ماموریت ما این است که دست در دست هم، با هم و برای هم به میدان بیاییم و حرکت عظیم انسانی را به راه بیندازیم. ملت‌ها هرگاه با یکدیگر متحد شده‌اند و حقیقتی را مطالبه کرده‌اند آن حقیقت جاری و مستقر شده است.
 
 دیگر اظهارات رئیس جمهور به شرح زیر است:
 
* ‌در یک دوره طولانی انسان را در برابر خدا تعریف کرده‌اند و خدا را اینگونه نشان داده‌اند که مامور است جلوی آزادی انسان را بگیرد. هر چند جنبش‌های مختلفی در مقابل این نوع تلقی شکل گرفت، اما در اصل تلقی تغییری حاصل نشد و بعدها بر اساس همین تلقی، نظامات بین‌المللی پایه‌گذاری شد. در این نوع تلقی، انسان در نزاع با انسان تعریف می‌شود و برتری از آن کسی است که غلبه پید اکند. محصول این تلقی اوضاعی می‌شود که امروز در جهان شاهدیم و فرقی نمی‌کند که این اندیشه برخواسته از تفکر لیبرالی، سرمایه‌داری، مارکسیستی یا کمونیستی باشد، نتیجه یکی است و آن این‌که همه در رقابت و جنگ برای تسلط بر دیگران هستند و این نوع نگاه به انسان هر نوع اقدام ضدانسانی را توجیه می‌کند.
 * با این نوع نگاه برای حل مشکلات اقتصادی اجازه پیدا می‌کنند سرزمین‌های دیگران را اشغال کنند،‌ برای حل مسائل سیاسی اجازه پیدا می‌کنند، بحران بیافرینند، برای تحکیم سلطه خود اجازه تحقیر، تهدید و دروغ گفتن پیدا می‌کنند. آنها کمال انسان را در بهره‌مندی از امکانات مادی و تسلط بر دیگران می‌دانند و این وضع امروز دنیای ماست.
 * جنبش عدم تعهد آمد تا راه جدیدی را در برابر جامعه انسانی قرار دهد. کمال انسانی در تسلط بر دیگران نیست، انسان در نسبت با خدا و در رابطه با خدا مفهوم پیدا می‌کند، انسان برای خدا و در ذیل خداست و می‌تواند آیینه خدا باشد، انسان با دیگران در تنازع نیست و در سلطه و چپاول دیگران تفسیر نمی‌شود.
*‌راه انسان بودن و مزه انسانیت چشیدن در خدمت به دیگران و یاری دیگران، احترام به اندیشه آنان، آزادی و کرامت آنان است. همه جامعه بشری همچون تیم کوهنوردی و دوی امدادی همه با هم در یک جهت هستند.
  * شیطان به دنبال آن است که زنان را از نقش انتشار و نهادینه کردن عشق و محبت دور کند و اگر این وجه عظیم الهی از زنان سلب شود کره زمین ارزش یک لحظه زندگی کردن را نخواهد داشت. زن‌ها باید با انتشار مهرورزی، از کمال و موجودیت انسان صیانت کنند.
 *جوانان نیز نماد نشاط، امید، تغییر، تحول‌خواهی و آرمان‌خواهی جامعه بشری و موتور حرکت ملت‌ها به سمت قله‌ها هستند. اگر جوانان جامعه خمود شوند و رو به سردی گذارند آن جامعه مرده است. ما نیازمند تحولات بزرگ در نظام بین‌الملل هستیم و این نیاز به جوانانی دارد که امید به آینده‌ای روشن دارند.
نظرات بینندگان