arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲

یک کاندیدای ریاست جمهوری: مهمترین رقیبم ولایتی است/ تئوریسین حضور هاشمی در سال ۸۴ ما بودیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مهر نوشت:
کاندیدای احتمالی انتخابات گفت: فکر می‌کنم قوی‌ترین رقیبم در انتخابات پیش رو ائتلاف پیشرف است و اگر چنانچه خروجی ائتلاف ولایتی باشد به جای رقابت با او تعامل خواهم کرد. امیدوارم گزینه نهایی 2+1 دکتر ولایتی باشد. ایشان فرد بسیار کارآمد و صاحب‌‎نظر در حوزه سیاست خارجی هستند. سابقه دوستی بسیار زیادی داریم. من ورود ایشان را به عنوان گزینه نهایی ائتلاف به نفع کشور می‌دانم و از این مسئله استقبال می‌کنم. اگر گزینه نهایی ولایتی باشد به جای رقابت تعامل خواهیم داشت ولی اگر فرد دیگری باشد رقابت را ادامه می‌دهم.
خسرو نصیری زاده یکی از فعالان عرصه اقتصادی کشور گفت: ما در انتخابات مجلس خبرگان، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراها حضور جدی داشتیم و در سال 84 تئوریسین حضور هاشمی در اتخابات بودیم. در عین حال پس از انتخابات مجمع متخصصین در تعامل با دولت آقای احمدی‌نژاد عمل کردم که آن جمله مقام معظم رهبری که پایان انتخابات پایان رقابت هاست را به خوبی رعایت کردیم.
وی همچنین درباره رابطه با آمریکا گفت:‌ من دولت را بستر ساز سیاست‌های کلی نظام می‌دانم. سیاست کلی نظام این است، رابطه سازنده با دولت غیر متخاصم و دولت نیز مجری این سیاست‌هاست. در هیچ جای سیاست کلی نظام کلمه عدم ارتباط با آمریکا به کار برده نشده. تنها استثنا رژیم اسرائیل است که آن را به رسمیت نمی‌شناسیم. ارتباط با بقیه دولت‌ها حق طبیعی دولت است. آمرییکایی ها درحال حاضر در تخاصم هستند اما من پس از پیروزی در انتخابات، دولت اجماع ملی تشکیل خواهم داد. آمریکایی‌ها را دعوت خواهم کرد تا خود را از تخاصم خارج کنند. در ضمن خودشان بودند که رابطه با ایران را قطع کردند لذا خودشان پیشگام شوند برای رابطه با ایران.
نظرات بینندگان