arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲

درآمدزايي هر اشتراک براي فيس‌بوک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنيم: شبکه اجتماعي فيس‌بوک در سه ماهه اول سال گذشته بابت هر اشتراک 9 سنت درآمد داشت که اين رقم براي سال جاري به 12 سنت رسيده است.

در واقع اين رقم کمتر از چيزي بود که مؤسسه آمار وال‌استريت پيش‌بيني کرده بود اما با اين حساب فيس‌بوک گزارش داده که در سال جاري 219 ميليون دلار درآمد در مدت سري شده به نسبت سال گذشته که 205 ميليون دلار بود، داشته است.

اين شرکت چندي پيش با تغيير استراتژي، تمرکز خود را بر روي پلت‌فرم‌هاي موبايل برد تا از اين صنعت ارزش‌افزوده‌اي نيز عقب نماند چرا که 30 درصد از کل درآمدهاي تبليغاتي اين شرکت مربوط به اين بخش است در حاليکه همين آمار براي سه ماهه چهارم سال 2012 چيزي در حدود 23 درصد بود.
اين شرکت در حال حاضر، ماهانه 1.11 ميليارد کاربر فعال دارد که تقريبا در حدود 665 ميليون نفر از اين کاربران به عنوان فعال لقب گرفته‌اند و در تعامل با پايگاه اين شبکه اجتماعي هستند که باز هم براساس آماري دقيق‌تر، 189 ميليون کاربر تنها از طريق موبايل به اين شبکه متصل مي‌شوند که به نسبت روال‌هاي گذشته رشد دو برابري را نشان مي‌دهد.

اخيرا اين شبکه اجتماعي، رابط جديد خانگي را با عنوان Facebook home ارائه داده که به مشترکان خود اجازه مي‌دهد با تغيير ويجت‌هاي نمايشگر صفحه اصلي خود با نمايشگر خانگي که توسط پيغام‌گيري پوشش داده شده، جايگزين شود.
نظرات بینندگان