arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲

تشنج در جلسه سخنرانی کواکبیان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری حاشیه های نامزدهای انتخابات افزایش می یابد، در کنار آن سخنان بی سابقه نیز مطرح می شود.

به گزارش فرارو، امروز محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جمعه در جمع گروهی از شورایاران شهر تهران، وجود دولت مرکزی در ایران را فاقد توانایی لازم برای اداره کشور دانست و گفت: «در دولت مرکزی باید نوسازی صورت گیرد و از امور غیرسیاسی همچون هنر، فرهنگ، ورزش و دین جدا شود و دولت و سیاست در این امور دخالت نکنند و اخلاق و دین را سیاسی نکنیم که همه سوءظن‌ها، درگیری‌ها و اختلافات موجود ناشی از همین امر است.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت مرکزی، تشکیل فدرالیزم اقتصادی و مدیریت محلی را سه ایده دولت خود دانست و گفت: «با این 3 ایده می‌توان به سمت اداره و حکمرانی مطلوب در کشور پیش رفت.»

این سخنان شاید بی سابقه ترین اظهار نظر از سوی این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری  باشد.

برگزاری همایشی با عنوان «ائتلاف1 + مردم» در قم!
گروهی از فعالین سیاسی حامی  سعید جلیلی همچنان به دنبال کشاندن دبیر شورای عالی امنیت ملی به عرصه انتخابات هستند. در همین راستا دومین همایش مردمی دعوت از سعید جلیلی جهت حمایت از وی برای حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری با عنوان «ائتلاف1 + مردم» در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش این همایش مردمی با همت ستاد حوزوی جلیلی در انتخابات و جنبش تحقق دولت اسلامی با عنوان «ائتلاف 1+ مردم» یکشنبه مورخ 15 اردیبهشت ماه ساعت 20:30 در مسجد اهل بیت (علیهم السلام) قم برگزار خواهد شد.

ستاد دعوت مردمی حیات طیبه با اعلام این خبر از کلیه اقشار مختلف مردم قم برای حضور در این همایش که با سخنرانی اساتید و فعالین سیاسی و فرهنگی گفتمان انقلاب اسلامی همراه می باشد دعوت بعمل می آورد.

لازم به ذکر است که اولین همایش دعوت مردمی از جلیلی هفته گذشته در مشهد با حضور اقشار گوناگون در مسجد صنعتگران این شهر برگزار شد.

سخنرانی کواکبیان در اهواز به تشنج کشیده شد
سخنرانی مصطفی کواکبیان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه شهید چمران اهواز به علت درگیری قطع شد.

به گزارش مهر، کواکبیان که پیش از ظهر امروز شنبه در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز در حال سخنرانی برای دانشجویان این دانشگاه بود، به علت درگیری لفظی و بعد فیزیکی دانشجویان موافق و مخالف وی قطع شد.

دبیرکل حزب مردمسالاری که به شدت از سیاستهای دولت در این سخنرانی انتقاد کرده بود به علت شدت درگیری ها توسط نیروهای انتظامات دانشگاه شهید چمران اهواز به بیرون از محل سخنرانی هدایت شد.

برخی دوربینهایی که این وقایع را ضبط کرده بودند نیز توسط مسئولان توقیف شد. ازدحام و درگیری در محل سخنرانی بسیار شدید گزارش شده است.

کواکبیان صبح امروز برای سفری یک روزه به استان خوزستان وارد شهرستان اهواز شد.

شکل گیری یک ائتلاف جدید؟
با وجود اینکه تاکنون ائتلاف انتخاباتی به صورت رسمی در میان اصلاح طلبان شکل نگرفته است، اما خبرگزاری مهر اعلام کرد محمد شریعتمداری، یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به جمع ائتلاف سه گانه کاندیداهای اصلاح طلب پیوست.

تاکنون این خبر توسط منابع اصلاح طلب تائید نشده است. خبرگزاری مهر نوشت: «با پیشنهاد کاندیداهای عضو ائتلاف سه گانه اصلاح طلبان و موافقت شورای مشورتی 46 نفره این طیف و شخص سید محمد خاتمی، شریعتمداری به ائتلاف کاندیداهای جبهه اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری پیوست.»

بنا به نوشته این خبرگزاری؛ شورای مشورتی اصلاح طلبان این تصمیم را برای جلوگیری از افتراغ کاندیداهای این طیف در انتخابات آتی اتخاذ کرده است. البته تا کنون محمد شریعتمداری موافقت یا مخالفت خود را با تصمیم شورای مشورتی اعلام نکرده است، اما بر اساس آنچه او پیش از این درباره تلاش برای وحدت اصلاح طلبان عنوان کرده است، به نظر می رسد به تصمیم شورای مشورتی تمکین کرده و به عنوان یکی از اضلاع ائتلاف چهارگانه اصلاح طلبان فعالیت انتخاباتی خود را ادامه دهد.

براساس این گزارش، محمدرضا عارف، اسحاق جهانگیری و محسن مهرعلیزاده سه عضو ائتلاف منتخب شورای مشورتی اصلاح طلبان هستند. مهرعلیزاده پیش تر اعلام کرده بود که قرار است در صورت عدم کاندیداتوری آقایان هاشمی و خاتمی، بر اساس پایگاه رای و نظر سید محمد خاتمی یک نفر را به عنوان برگزیده این ائتلاف معرفی کرده و اعضای دیگر به نفع وی کنار بروند.

"آمده ام دندان حرامزادگان سیاسی را بشکنم!"
یک کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، با بیان این که کاندیداتوری ما بهانه است برای این که حرف های خود را بزنیم، گفت: «ما آمده ایم تا دندان این حرامزادگان سیاسی را خورد کنیم و می کنیم.»

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی بیگدلی دبیر کل جامعه اسلامی کار آفرینان ظهر شنبه چهاردهم اردیبهشت در نشستی خبری به تشریح برنامه های خود برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و اظهار کرد: «با این که ادعایی ندارم اعلام می کنم که از تمام کاندیداهای فعلی قدرتمندتر و توانمندتر هستم.»

وی افزود: «برای مثال یکی از محصولات کار ما 5 میلیون مسکن مهر است که نشان می دهد ما برنامه داریم.» این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: «تا کنون 25 کاندیدا آماده اند اما یک خط برنامه نداده اند، اما بنده برای مردم برنامه دارم.»

بیگدلی گفت: «افتخار می کنم بچه قم بوده، رعیت انقلاب هستم و گوشم به فرمان رهبری است، اما افرادی هم هستند که ادعای حمایت از رهبری را دارند اما در مقابل فرمایشات ایشان ایستاده اند.»
نظرات بینندگان