arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲

پیشنهاد وزیر پیشین احمدی‌نژاد برای شش ساله شدن دوره ریاست‌جمهوری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اولین وزیر رفاه و تأمین اجتماعی دولت احمدی‌نژاد گفت: معتقدم آقای احمدی‌نژاد از اختیارات خودش به طور کامل استفاده کرده اما نه در جهت درست آن بلکه در جهت غلطش.

پرویز کاظمی اولین وزیر رفاه و تأمین اجتماعی دولت گفت: چرا بعد از 34 سال انقلاب و تأسیس و تثبیت نظام، هنوز هم مدام می‌ گوییم در مقطع حساس کنونی؟ این مقطع حساس کنونی چه زمانی پایان می یابد؟ تعبیر من اینست که وقتی فردی تب دارد، ناشی از دو عامل است؛ یا تب او محصول سرماخوردگی است که با قرص درمان می ‌شود و یا تب عفونی است که احتیاج به مراقبت‌های بیشتری دارد. ما اگر همیشه بگوییم در مقطع حساس کنونی یعنی این تب عفونی است که این به دلیل بحث‌های مدیریتی ماست.
گزیده اظهارات وزیر سایق رفاه در گفت و گو با فارس در ادامه می آید:
• در بحث برگزاری جشن استادیوم آزادی دیدیم که در کنار حیف و میل بیت‌المال وصرف هزینه‌، از نظر معنوی نیز با یک اصرار بیهوده، حرف مراجع و علما و بسیاری از مسئولان دلسوز بر زمین ماند و روز 29 فروردین که روز ارتش است، تحت‌الشعاع آن قرار ‌گرفت و وقتی اخبار آن در رسانه‌های غربی منعکس شد، دنیا به ما ‌خندید.
• چیزی که در کشور کمتر به آن اهمیت داده می شود، بحث مدیریت است. مدیریت فقط در ظاهر و تیپ نیست، تفکر مدیریت و بکارگیری نیروهای مناسب و استفاده از موقعیت‌ها و برنامه‌ریزی و آینده‌نگری است.
• باور من این است که در چند سال اخیر جایگاه رئیس‌ جمهور کاملاً‌ تضعیف شده است؛ جایگاه وزرا کاملاً تضعیف شده است. کسی که از خودش اختیار ندارد و نمی‌تواند اظهارنظر کند یا از آن سو تحمل نقد شدن ندارد، نمی‌تواند وزارتخانه متبوعش را مدیریت کند. ما باید در کشور به سمتی برویم که فضای نقد شدن فراهم شود.
• ببینید! آقای خاتمی اواخر دولتش گفت که من یک تدارکاتچی بودم و نگذاشتند کار کنم! آقای احمدی‌نژاد هم الان مدام می گوید نگذاشتند یا نمی گذارند کار کنیم! من اصلاً‌ این حرف را قبول ندارم. مدیر مسلمان در بن‌بست گیر نمی‌کند. ما 8 سال جنگ تحمیلی را با حداقل امکانات پشت‌سر گذاشتیم و توفیقات بالایی به دست آوردیم. چرا امروز از تجربیات ارزشمند آن دوران و از آن از خودگذشتگی‌ها استفاده نمی‌کنیم؟
• احمدی‌نژاد نسبت به سایر رؤسای جمهور کشورمان بیشترین بهره را از حکم حکومتی برد. اما متناسب با آنها عمل نکرد. این است که آدم احساس می‌کند می‌شود برای این کشور کار کرد و از امکانات به درستی استفاده کرد و از خودمان عبور کنیم و به خدا برسیم.
• درباره زمان تصمیم گیری نهایی برای حضور در انتخابات وقتی فضا را مناسب ببینم که به هر حال ما هم می‌توانیم موثر باشیم اعلام می کنیم.
• واقعیت این است که ما برای انتخابات ریاست جمهوری خیلی هزینه می دهیم؛ هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی. پیشنهاد مشخص من این است که برای جلوگیری از این همه هزینه، زمان ریاست جمهوری را به 6 سال افزایش دهیم و رئیس جمهور را برای یک دوره انتخاب کنیم. اینطوری دولتی که سرکار آمد، دیگر خیالش راحت است و نیازی نیست که برای بقا و تداوم قدرت تلاش کند.
نظرات بینندگان