arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۰۰۰۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
آمریکا گزارش کمیته مستقل تحقیق سازمان ملل را نپذیرفت ؛

مخالفان اسد از سلاح شیمیایی استفاده نکرده اند!

سخنگوی کاخ سفید در حالی این موضوع را مطرح می کند که روز یکشنبه یکی از اعضای کمیته مستقل تحقیق سازمان ملل مساله احتمال استفاده مخالفان حکومت دمشق از سلاح شیمیایی را مطرح کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جِی کارنی سخنگوی کاخ سفید واشینگتن روز دوشنبه ادعای استفاده مخالفان بشار اسد از سلاح شیمیایی را «بسیار مشکوک» خواند.

به گزارش  سرویس بین الملل انتخاب، سخنگوی کاخ سفید در حالی این موضوع را مطرح می کند که روز یکشنبه یکی از اعضای کمیته مستقل تحقیق سازمان ملل مساله احتمال استفاده مخالفان حکومت دمشق از سلاح شیمیایی را مطرح کرد.

ساعاتی بعد از اظهارات کارلا دل پونته، کمیته مستقل تحقیق سازمان ملل بیانیه ای منتشر کرد که در آن تاکید کرده بود هنوز هیچ گونه شواهد محکمی به دست نیاورده که ثابت کند طرف‌های درگیر در منازعات سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند.

دولت و مخالفان سوریه بارها یکدیگر را متهم به استفاده از اینگونه تسلیحات کرده‌اند.


بشار جعفري، نماينده سوريه در سازمان ملل ۱۷ دسامبر با ارسال نامه‌اي به شوراي امنيت سازمان ملل و دبيرکل اين سازمان گفته بود شورشيان برخوردار از حمايت خارجي ممکن است بر ضد مردم سوريه از سلاح‌هاي شيميايي استفاده و تلاش کنند دولت سوريه را در اين زمينه مقصر جلوه دهند.

جعفري در اين نامه گفته بود دمشق از اين‌که دشمنان سوريه، سلاح‌هاي شيميايي در اختيار گروه‌هاي مسلح قرار دهند و «بعد ادعا کنند که دولت سوريه از اين سلاح‌ها استفاده کرده است بسيار نگران است.»

سوريه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي بوده است. شمار زيادي از مردم اين کشور از جمله تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي در اين خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوريه مي‌گويد، اين ناآرامي‌ها از خارج از کشور کنترل و هدايت مي‌شود و گزارش‌هاي موجود نيز حاکي از آن است که شمار زيادي از شورشيان اتباع خارجي هستند.

رئيس جمهور سوريه در مصاحبه با شبکه تلويزيوني ترکيه که اخيرا پخش شد هشدار داد اگر شورشياني که با دولت دمشق مي‌جنگند قدرت را در اين کشور به دست بگيرند مي‌توانند براي چند دهه کل منطقه خاورميانه را به بي‌ثباتي بکشانند.

نظرات بینندگان