پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سید عزتالله ضرغامی رییس سازمان
صداوسیما در سی و یکمین نشست افق رسانه و در این همایش، آمادگی کامل رسانه
ملی برای تبلیغات برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را اعلام
کرد و گفت: «برای هر نامزد، حداقل شش ساعت برنامه تلویزیونی و چهار ساعت
برنامه رادیویی در ساختارهای متنوع و جذاب تدارک دیده شده است که امکان
افزایش بیست درصدی آن نیز وجود دارد.»
به
گزارش ایسنا، ضرغامی افزود: «امکانات فراهم شده تبلیغی در شبکههای صدا و
سیما در حدی است که نامزدهای محترم نیاز به صرف هزینه و استفاده از
ظرفیتهای محدود دیگر ندارند.»
رییس
سازمان صدا و سیما با اشاره به رعایت جدی اصل بیطرفی در برنامههای
رسانه، گفت: «توزیع برنامههای تبلیغاتی نامزدها در جدول پخش بر اساس اصول
علمی خواهد بود که نهایتاً با قرعهکشی، جدول نهایی تنظیم و رسانهیی خواهد
شد.»
ضرغامی
اطلاعرسانی مستمر؛ افزایش آگاهیهای علمی برای انتخاب اصلح؛ ترسیم سلامت
و قانونمندی انتخابات و نمایش فرآیند مردمی در اجرای آن؛ روشنگری در
برنامههای تخریبی رسانههای معاند؛ آرامش بخشی به جامعه؛ ایجاد شور و تحرک
لازم برای حضور مردم و نمایش حماسی این حضور تاریخی؛ اخلاق مداری و برنامه
محوری در برنامههای نامزدها؛ ترویج گفتمان واقعبینی؛ نگاه تطبیقی با
انتخابات مشابه در کشورهای مدعی دمکراسی، تلاش در جهت ایجاد وحدت و تحکیم
انسجام ملی را از جمله سیاستهای رسانه ملی در این انتخابات عنوان کرد.
رییس
سازمان صداوسیما افزود: «صدا و سیما برنامههای انتخاباتی زودرس در
رسانهها را از جمله آسیبهای انتخاباتی دانست و گفت: «رسانه ملی با طرح
زمانبندی معقول و تجربه شده، اقدامات خود را در موقع مقرر آغاز کرد و تا
روز انتخابات حداقل 2000 ساعت برنامههای متنوع انتخاباتی در شبکههای
سراسری و استانی پخش خواهد کرد.»
رییس
رسانه ملی افزود: « طبق نظرسنجیهای انجام گرفته در طول یک سال گذشته و پس
از پخش چند برنامه پربیننده انتخاباتی به طور میانگین حداقل 15% رقم
مشارکت مردم در انتخابات افزایش یافته است.»
ضرغامی
با اشاره به دستاوردهای نظام و خدمات دولت اسلامی در سراسر کشور گفت:
«رویدادهای ملی و افتتاح پروژهها و انجام خدمات رفاهی به مردم توسط دولت
به طور معمول و با رعایت اصول و سیاستهای تبلیغاتی سازمان منعکس خواهد
شد.»