arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲

تشریح برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سید عزت‌الله ضرغامی رییس سازمان صداوسیما در سی و یکمین نشست افق رسانه و در این همایش، آمادگی کامل رسانه ملی برای تبلیغات برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را اعلام کرد و گفت: «برای هر نامزد، حداقل شش ساعت برنامه تلویزیونی و چهار ساعت برنامه رادیویی در ساختارهای متنوع و جذاب تدارک دیده شده است که امکان افزایش بیست درصدی آن نیز وجود دارد.» 

به گزارش ایسنا، ضرغامی افزود: «امکانات فراهم شده تبلیغی در شبکه‌های صدا و سیما در حدی است که نامزدهای محترم نیاز به صرف هزینه و استفاده از ظرفیت‌های محدود دیگر ندارند.» 

 رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به رعایت جدی اصل بی‌طرفی در برنامه‌های رسانه، گفت: «توزیع برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها در جدول پخش بر اساس اصول علمی خواهد بود که نهایتاً با قرعه‌کشی، جدول نهایی تنظیم و رسانه‌یی خواهد شد.» 

ضرغامی اطلاع‌رسانی مستمر؛ افزایش آگاهی‌ها‌ی علمی برای انتخاب اصلح؛ ترسیم سلامت و قانونمندی انتخابات و نمایش فرآیند مردمی در اجرای آن؛ روشنگری در برنامه‌های تخریبی رسانه‌های معاند؛ آرامش بخشی به جامعه؛ ایجاد شور و تحرک لازم برای حضور مردم و نمایش حماسی این حضور تاریخی؛ اخلاق مداری و برنامه محوری در برنامه‌های نامزد‌ها؛ ترویج گفتمان واقع‌بینی؛ نگاه تطبیقی با انتخابات مشابه در کشورهای مدعی دمکراسی، تلاش در جهت ایجاد وحدت و تحکیم انسجام ملی را از جمله سیاست‌های رسانه ملی در این انتخابات عنوان کرد. 

 رییس سازمان صداوسیما افزود: «صدا و سیما برنامه‌های انتخاباتی زودرس در رسانه‌ها را از جمله آسیب‌های انتخاباتی دانست و گفت: «رسانه ملی با طرح زمان‌بندی معقول و تجربه شده، اقدامات خود را در موقع مقرر آغاز کرد و تا روز انتخابات حداقل 2000 ساعت برنامه‌های متنوع انتخاباتی در شبکه‌های سراسری و استانی پخش خواهد کرد.» 

 رییس رسانه ملی افزود: « طبق نظرسنجی‌های انجام گرفته در طول یک سال گذشته و پس از پخش چند برنامه پربیننده انتخاباتی به طور میانگین حداقل 15% رقم مشارکت مردم در انتخابات افزایش یافته است.» 

 ضرغامی با اشاره به دستاوردهای نظام و خدمات دولت اسلامی در سراسر کشور گفت: «رویدادهای ملی و افتتاح پروژه‌ها و انجام خدمات رفاهی به مردم توسط دولت به طور معمول و با رعایت اصول و سیاست‌های تبلیغاتی سازمان منعکس خواهد شد.»
نظرات بینندگان