arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲

دلیل انتخاب بازرگان بعنوان نخست وزیر دولت موقت از نگاه علی مطهری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع نوشت:

دكتر علي مطهري در يك برنامه تلويزيوني گفت: "من فكر مي‌كنم معرفي مهندس بازرگان به عنوان نخست‌وزير دولت موقت به امام، يك تدبير حكيمانه از سوي شهيد مطهري بود و به نظر انتخاب خوب و درستي هم بود. من معتقدم سران انقلاب به گونه‌اي آمريكا را فريب دادند.

آمريكا به اين وسيله خيلي زود از حمايت رژيم شاه دست برداشت و احساس كرد كساني دولت آينده را تشكيل مي‌دهند كه با غرب رابطه معقولي خواهند داشت. به همين دليل بود كه انقلاب ما با كمترين تلفات به پيروزي رسيد. به نظرم اگر اين تدبير نبود، انقلاب با اين سرعت به پيروزي نمي‌رسيد...".

فرزند شهيد مطهري افزود: "روز آخر حيات پدر، سر سفره ناهار همراه با آقاي لاريجاني خدمت ايشان بوديم. آنجا من گفتم آقاي بازرگان در مصاحبه‌هاي اخير خود به نوعي نسبت به امام با كنايه صحبت كرده كه ايشان جوياي اصل صحبت آقاي بازرگان شدند. من جمله ايشان را بيان كردم كه استاد مطهري فرمودند خودت شنيدي يا از ديگران به گوشت رسيده؟ گفتم خودم شنيده ام! ايشان در جواب فرمودند: امام هم زياد از دست ايشان راضي نيست و ما تصميم داريم ظرف 2 تا 3 روز آينده ايشان را بركنار كنيم و يك دولت انقلابي را روي كار بياوريم. به همين دليل من فكر مي‌كنم اگر عمر شهيد مطهري به دنيا بود، مسائل به شكل ديگري رقم مي‌خورد".
نظرات بینندگان